• 1
  • 2
2012-06-08, 11:17
Medlem
HaxxarNs avatar
Du kommer framstå som att du är avundsjuk på att folk fokuserar på din bror idag och inte på dig (( Stackars bubben.

Nej men seriöst, hoppa det. Jag skulle inte ha på mig den.
Citera
2012-06-08, 12:25
Medlem
brybjörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Nu tar man studenten som exvis som frisör utan kunna latin, franska eller några svårare ämnen... Rysligt vad Sverige har utarmats de senaste åren...

Skulle skämmas fira själv över en sådan enkel utbildning....

Kan du ge EN bra anledning till att min frisör skulle kunna latin och franska?

Kanske är det så att utbildningarna har effektiviserats och gjorts mer relevanta till det yrke man sedan ska utöva? Nu för tiden räcker det förresten ofta inte med en gymnasieutbildning - ska man få nåt jobb nu så är man nästan tvungen att plugga högskola/universitet.

Usch, vad enkelt det var förr i tiden!

OnT; Det är nog ingen som kommer stoppa dig om du verkligen vill ha mössan på dig. Men så länge det inte är tradition inom familjen så förstår jag inte riktigt varför du vill ha den på.
Citera
2012-06-08, 12:53
Bannlyst
Ser ofta hur äldre människor (40+) har deras gamla gulnade studentmössor på sig så varför inte...

Är ju studenternas dag och du har ju faktiskt tagit studenten! På med skiten, upp med dig på ett studentflak och få till det med en full och glad liten tonåring
Citera
2012-06-08, 12:54
Medlem
Smiskads avatar
Jag har som minnen att varje gång någon i min släkt tog studenten skulle alla samlas på foto och ha på sig sina studentmössor.
Konstigt nog var det bara kvinnorna som "kom ihåg" eller sparade på dom. Så det var liksom farmor, moder, fastrar, mostrar, systrar som stod med sina mössor på brevid studenten och poserade inför ett foto.
Tror min mamma fortfarande har sin studentmössa hängandes på en vägg någonstans.

EDIT; men kör på! Finns ju ingen som säger vem som får eller inte får springa omkring med sin gamla studenmössa än i dag. Betyder lilla mössan något för dig så stå upp för det. Du kan inte se dummare ut än vår Knugen och hans galna mössor.
Citera
2012-06-08, 13:03
Medlem
Tackar för alla svar, blir nog som ni säger att jag lämnar den hemma och låter honom ta all ära för dagen. Får räcka med kostymen
Citera
2012-06-08, 15:01
Medlem
brianmolkos avatar
För ca 10 år sedan var vi (med klassen i skolan) uppe i Stockholm, då var det en gubbe som gick med en gul studentmössa, som alltså blivit gul av ålder så ja
Kanske var väldigt stolt över han lyckades för 50 år sedan då, då han verkade ca 70 år
Citera
2012-06-08, 15:07
Medlem
Bär mössan stolt!
Citera
2012-06-08, 16:15
Medlem
ShogunAssasins avatar
OT raderat, håll er till topic!

/Mod.
Citera
2012-06-08, 16:32
Medlem
Disasterbators avatar
Nej. Du får inte ha på dig mössan. Ha det bra!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in