2012-06-09, 12:44
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Nu låste jag inte direkt fast vid just våffelmix, utan jag vill påstå att det är lågutbildad arbetarklass som är största konsumenten av färdiglagad mat över huvud taget. Om jag sen kallar dem WT, sossar eller bara arbetarklass spelar väl mindre roll?
Självklart används både färdiglagat och halvfabrikat i alla samhällsskikt, men gör en studie i mataffären så ska du se att detta stämmer.

Alltså, får inte sossar nog med sina arbetsklass skithistorier?? Väx upp för helvete och inse att världen inte är svartvit som du verkar tro.... Det finns ingen arbetarklass eller överklass men om det nu fanns så skulle fan båda köpa lika mycket våffelmix din JÄVLA SOSSE, fattar du nu eller???
2012-06-09, 13:12
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Alltså, får inte sossar nog med sina arbetsklass skithistorier?? Väx upp för helvete och inse att världen inte är svartvit som du verkar tro.... Det finns ingen arbetarklass eller överklass men om det nu fanns så skulle fan båda köpa lika mycket våffelmix din JÄVLA SOSSE, fattar du nu eller???
Nej, och det finns inte svarta och vita människor heller..... Klart som fan att det finns olika skikt i samhället, är du helt blind och avskärmad från verkligheten?

Begriper inte heller varför du först påstår att det inte finns olika klasser, och sedan placerar du mig (helt felaktigt) i en klass genom att skrika "jävla sosse". Hur ska du ha det?
Kom inte och påstå något annat än att majoriteten av sossarna är löntagare eller invandrare med relativt låg lön.
2012-06-09, 14:01
Medlem
Samhällets mest misslyckade köper våffelmix, om dom äger något att tillaga det med.
Såna som köper det brukar käka på pizzeria 2 gånger om dagen 365 dagar om året.
2012-06-09, 15:49
Medlem
tompaz79s avatar
Skulle nog aldrig köpa våffelmix.. Jag har alla varor hemma, så det finns ingen anledning. Känns som om det borde bli lika "svårt" ändå. Det som tar tid är väl själva stekning?

Pulvermos är svinäckligt! Har en kompis som gör sånt.. För att hon har barn och inte hinner laga själv. Trist eftersom hemmagjord potatismos gjord på riktigt smör och lite muskot som krydda är så jävla gott!

Salladspåsar köper jag däremot alltid! För att jag vill ha en roligare blandning på min sallad utan att behöva kasta en massa.

Har aldrig testat färdighackad och frys lök. Får känslan av att det nog kan bli vattnigt och tråkigt?

Apropå vattnigt och tråkigt så köper jag mycket hellre fryst majs än burkmajs. Smakar tusen gånger bättre!

Vitlök!! Där är jag lat.. och gillar inte att få vitlökslukt på fingrarna.. Så jag köper krossad vitlök på burk Smakar inte lika bra som färsk tyvärr.. man måste använda ganska mycket för att det ska ge resultat. Men såå jäkla skönt att slippa illaluktande fingrar, illaluktande disk och böket med att få rent vitlökspressen.

That's my two cents..
2012-06-09, 15:52
Medlem
tompaz79s avatar
Ja just det..

Jag fick pannkaksmix i present en gång (jo, i present!). Det var någon slags "shake n bake". Fyll flaskan med vatten, skaka, lagga.

Mixen var äggfri, glutenfri, mjölkfri och fettfri.
Ni kan ju gissa vad den smakade...
2012-06-09, 16:45
Moderator
Evil Eds avatar
Träden har inte så mycket med matlagning att göra längre.

Låst.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in