2012-06-07, 18:36
Medlem
Tja grabbar,

Igår hände något väldigt konstigt som fick mig att nojja till lite.
Går för tillfället på Anavar 50mg ED, sustanon 250mg E3D, Letrozole 0.625mg ED, Clenbuterol sluta jag med idag men körde de igår då incidenten hände.

Jag kände mig lite snurrig det här var ca 4-5h efter intag av clen och jag har kört de 2 veckor utan problem så har svårt att tro att det var boven i dramat, men iaf så la jag mig ner ett tag och tog de lugnt.
När jag sedan ställer mig upp så blev jag helt snurrig och ögonen snurrade.
La mig därefter och fick ett sjukligt illamående, gick på toa 2 gånger inom loppet av 30min och sket mjukare än vanligt men endå inte diareé.

Kände mig spyfärdig och låg som i koma i ca 3 timmar därefter börja de släppa. Känslan var exakt identisk så som man känner sig när man är magsjuk.
Vet att magsjuka går och jag har barn i min omgivning som kan smitta av sig så vill veta om någon haft något liknande under kur fast det visade sig vare något annat än magsjuka?

Nr2. Det som hände nyss var att jag tog mig till toaletten och sket min avföring var då grön. Detta ska tydligen vara gala.

Någon som har några tips hur man ska fortsätta om man ska hoppa orala om det kan vara något med levern, eller om en leversvikt är på väg?

Kan tillägga att jag haft problem med extrem trötthet och slöhet också innan fast känner inte av det nu kan ha varit i början med Varet.

Sorry om texten blev rörig, är bara lite nojjig

Mvh Satsaren
Citera
2012-06-07, 18:40
Medlem
KTM_s avatar
Färgen kommer från gallan. Vad det beror på, kan jag omöjligt svara på. Men oftast beror det på att matspjälkningen går lite snabbt.

Edit: Sen är det ett ganska vanligt fenomen att man blir snurrig av clen..

Hypokondri låter snarare som ditt problem.. Ursäkta min argogans

Försök ta det lugnt bara.. Det är nog ingen fara.
Senast redigerad av KTM_ 2012-06-07 kl. 18:42.
Citera
2012-06-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Färgen kommer från gallan. Vad det beror på, kan jag omöjligt svara på. Men oftast beror det på att matspjälkningen går lite snabbt.

Edit: Sen är det ett ganska vanligt fenomen att man blir snurrig av clen..

Hypokondri låter snarare som ditt problem.. Ursäkta min argogans

Försök ta det lugnt bara.. Det är nog ingen fara.

Ingen fara, jag är också arrogant. En arrogant hypokondriker

Jag nojjade inte över clenet, de enda jag nojjar över är levern för man inte behöver känna symptom.

Men det är nog som du säger en vanlig magsjuka, har ju skitit lite mer än vanligt så det har nog gått snabbare också.
Citera
2012-06-07, 18:57
Medlem
KTM_s avatar
Försök tänk på vad du äter, ändring på kosten kan hjälpa. Bröd, fiberrik mat etc. Finns en uppsjö med tips, bara att söka.. Och givetvis hålla dig borta från det som får igång tarmen, exempelvis kaffe.

Sen vet jag inte, medicinerna kan spela roll. Det kan även ha å göra med någon ådragen infektion. Magsjuka som du säger..

Men de e klart, e du orolig så rekommenderar jag dig givetvis att uppsöka en vårdcentral.
Dock kanske ringa sjukvårdsupplysningen först. Magsjukan kan ju smitta andra på VC med
Senast redigerad av KTM_ 2012-06-07 kl. 19:00.
Citera
2012-06-07, 19:00
Medlem
Citat:
Försök tänk på vad du äter, ändring på kosten kan hjälpa. Bröd, fiberrik mat etc. Finns en uppsjö med tips, bara att söka.. Och givetvis hålla dig borta från det som får igång tarmen, exempelvis kaffe.

Sen vet jag inte, medicinerna kan spela roll. Det kan även ha å göra med någon ådragen infektion. Matsjuka som du säger..

Men de e klart, e du orolig så rekommenderar jag dig givetvis att uppsöka en vårdcentral.

Mjo känner jag mig värre så lär jag söka vård men annars tänker jag nog vänta iaf en dag till och se hur det blir.

Kostvägen så är det keto diet, fast mindre fett så lite mot GI hållet. Mycket sallader och kött inga kollisar förrutom de lilla man får i sig från kött och salladen.

Kanske var lite dumt men jag åt 2 120g burgare idag för jag hade gått ner för mycket i vikt men det vekrar vara hårdsmällt för magen så jag känner mig lite seg nu igen som igår men inte alls på samma nivå.

Känns faktiskt exakt som magsjuka, hoppas någon som haft leversvikt eller liknande kan förklara hur detta kändes.

Mvh
Citera
2012-06-07, 19:04
Medlem
KTM_s avatar
Bara så du vet, äter du kolhydrater så fuckar du hela syftet med keto.. Den måste hållas strikt!
Sen kan en sådan ändring mycket väl fucka upp din mage. Det är ungefär som en vegan helt plötsligt ska äta kött.
Citera
2012-06-07, 19:07
Medlem
Citat:
Bara så du vet, äter du kolhydrater så fuckar du hela syftet med keto.. Den måste hållas strikt!
Sen kan en sådan ändring mycket väl fucka upp din mage. Det är ungefär som en vegan helt plötsligt ska äta kött.

Har följt dieten med bra resultat i över 6 veckor. Jag carbladdar 1 gång i veckan, för att sparka igång ämnesomsättningen och få njuta lite.

Jag äter kolisar för jag tappade för mycket vätskevikt under gårdagen så ville kunna binda tillbaka de så man inte droppar för snabbt.
Citera
2012-06-07, 19:12
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satsaren
Har följt dieten med bra resultat i över 6 veckor. Jag carbladdar 1 gång i veckan, för att sparka igång ämnesomsättningen och få njuta lite.

Jag äter kolisar för jag tappade för mycket vätskevikt under gårdagen så ville kunna binda tillbaka de så man inte droppar för snabbt.

Dock så förstör du hela syftet med keto när du gör sådär. Det är även direkt ohälsosamt. Oavsett om resultat framgår. Det är självklart att du går ner i vikt om du får i dig mindre energi...

Keto skall hålla strikt annars är det ingen keto du använder dig utav. Och jag skulle säga att du är på farlig mark när du strykar upp kroppen sådär. Speciellt om du kurar samtidigt. Inte bra någonstans.. Men men, din kropp, ditt liv... Jag säger bara, var beredd att detta kanske är något du kommer ångra stort.

Dock så bör du skämmas lite som går in på en sådan här diet utan att förstå vad du håller på med.
Citera
2012-06-07, 19:23
Medlem
Citat:
Dock så förstör du hela syftet med keto när du gör sådär. Det är även direkt ohälsosamt. Oavsett om resultat framgår. Det är självklart att du går ner i vikt om du får i dig mindre energi...

Keto skall hålla strikt annars är det ingen keto du använder dig utav. Och jag skulle säga att du är på farlig mark när du strykar upp kroppen sådär. Speciellt om du kurar samtidigt. Inte bra någonstans.. Men men, din kropp, ditt liv... Jag säger bara, var beredd att detta kanske är något du kommer ångra stort.

Dock så bör du skämmas lite som går in på en sådan här diet utan att förstå vad du håller på med.

Du måste skämta? vadå direkt farligt, jag tror nog jag vet mycket väl vad jag håller på med.

Att minska fett intaget en dag och höja kolisar är hur bra som helst att göra, jag vet vad grundprincipen är i hur man går ner i vikt det är inte som att det är farligt någonstans.

Får i mig bra fetter i bra mängder och har varit på hälso kontroll innan så det du snackar om vet jag inte ett smack om vad du talar om helt ärligt.

Förklara varför det skulle vara dåligt att ha en ätar dag i veckan, hur det kan vara dåligt tack.
Citera
2012-06-07, 19:40
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Du måste skämta? vadå direkt farligt, jag tror nog jag vet mycket väl vad jag håller på med.

Att minska fett intaget en dag och höja kolisar är hur bra som helst att göra, jag vet vad grundprincipen är i hur man går ner i vikt det är inte som att det är farligt någonstans.

Får i mig bra fetter i bra mängder och har varit på hälso kontroll innan så det du snackar om vet jag inte ett smack om vad du talar om helt ärligt.

Förklara varför det skulle vara dåligt att ha en ätar dag i veckan, hur det kan vara dåligt tack.

Suck.. Inte om du skall hålla på med keto. Övriga dieter fungerar det. Men inte keto!
Absolut inte.
Jag kan förklara för dig, utan att gå in i detaljer. Vidare information får du söka efter själv..

Keto är ett tillstånd som kroppen når utefter dieten.. Det tar alltså tid för dig att kroppen att nå in ett keto stadie. Och vad du gör när du käkar dina hamburgare är att kroppen inte kommer in i det rätta stadiet utan istället skiftar mellan nivåerna.
Nu har jag förklarat principen för en keto. Resten av jobbet får du göra själv, din lata jävel
Du har mycket att lära fortfarande vad det gäller keto, det är en sak som är säkert.
Men visst, var nonchalant om du så vill. Jag bryr mig inte om du inte är rädd om din kropp..
Nu har jag sagt det. Nu vet du. Vad du vill göra med denna informationen jag ger dig, skiter jag fullständigt i.
Senast redigerad av KTM_ 2012-06-07 kl. 19:43.
Citera
2012-06-07, 19:52
Medlem
Citat:
Suck.. Inte om du skall hålla på med keto. Övriga dieter fungerar det. Men inte keto!
Absolut inte.
Jag kan förklara för dig, utan att gå in i detaljer. Vidare information får du söka efter själv..

Keto är ett tillstånd som kroppen når utefter dieten.. Det tar alltså tid för dig att kroppen att nå in ett keto stadie. Och vad du gör när du käkar dina hamburgare är att kroppen inte kommer in i det rätta stadiet utan istället skiftar mellan nivåerna.
Nu har jag förklarat principen för en keto. Resten av jobbet får du göra själv, din lata jävel
Du har mycket att lära fortfarande vad det gäller keto, det är en sak som är säkert.
Men visst, var nonchalant om du så vill. Jag bryr mig inte om du inte är rädd om din kropp..
Nu har jag sagt det. Nu vet du. Vad du vill göra med denna informationen jag ger dig, skiter jag fullständigt i.

Ja du berättade inget jag redan vet, vet att kroppen hamnar i ketosis läge. Det du inte förklara är varför det skulle vara farligt att carbloada en gång i veckan?

Din nonchalanta attityd visar inte att du har extra kunskap om du nu tror de, länka en studie som visar att detta är farligt.

Omständigheterna är inte likadana för en som går på ketodiet ren och under bruk av AAS, jag hamnar i ketosis snabbare än en vanlig. Så om jag carbloadar en dag så är jag tillbaka i ketosis dagen efter.
Citera
2012-06-07, 20:00
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ja du berättade inget jag redan vet, vet att kroppen hamnar i ketosis läge. Det du inte förklara är varför det skulle vara farligt att carbloada en gång i veckan?

Din nonchalanta attityd visar inte att du har extra kunskap om du nu tror de, länka en studie som visar att detta är farligt.

Omständigheterna är inte likadana för en som går på ketodiet ren och under bruk av AAS, jag hamnar i ketosis snabbare än en vanlig. Så om jag carbloadar en dag så är jag tillbaka i ketosis dagen efter.

Jag förklara det! Det är själva skiftningen som är ohälsosam.
Du är knappast tillbaka i ketosis på en dag. Det tar längre tid... Men men, vill du vara en idiot, för all del. Jag kunde inte bry mig mindre. Jag står hellre och hånflinar åt dig när det brister.
Jag kan bara säga att du har missat massvis med information kring detta. Och jag bryr mig inte ett skit om du finner denna information eller ej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in