• 1
  • 2
2012-10-19, 21:39
Moderator
Diagorass avatar
Jag har en frga om cigarrer. Ska man ta halsbloss eller inte? Flera personer ger olika svar p den frgan. Vilket r det "korrekta"? Skiljer det sig i olika miljer? Om man r p fest i ett verklassllskap, ska man d ta halsbloss om man blir erbjuden en cigarr?
Citera
2012-10-19, 22:10
Medlem
TilleyHats avatar
Det korrekta r givetvis att aldrig dra halsbloss med cigarrer. Cigarrk r annorlunda sammansatt n cigarettrk och nikotinet i cigarren tas upp i munhlan och behver allts inte ner i lungorna fr att ge avsedd verkan. Cigarrk r basisk medan cigarettrk r sur.
Citera
2012-10-19, 22:11
Medlem
Man drar inte halsbloss p cigarr av tre skl:

1. Cigarr rker man fr smaken och aromens skull och detta kan bara frnimmas i munnen och nshlan.

2. Cigarrk r basisk (till skillnad mot cigarettrk som r sur) och irriterar drfr slemhinnorna starkt vilket inte gr halsbloss behagliga.

3. En cigarr innehller mycket mer tobak och drmed mycket mer nikotin n en cigarett. Att dra halsbloss kar drmed risken dramatiskt fr verdos av nikotin - och det illamendet r inte att leka med !
Citera
2012-10-19, 23:38
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Man drar inte halsbloss p cigarr av tre skl:

1. Cigarr rker man fr smaken och aromens skull och detta kan bara frnimmas i munnen och nshlan.

2. Cigarrk r basisk (till skillnad mot cigarettrk som r sur) och irriterar drfr slemhinnorna starkt vilket inte gr halsbloss behagliga.

3. En cigarr innehller mycket mer tobak och drmed mycket mer nikotin n en cigarett. Att dra halsbloss kar drmed risken dramatiskt fr verdos av nikotin - och det illamendet r inte att leka med !

Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Det korrekta r givetvis att aldrig dra halsbloss med cigarrer. Cigarrk r annorlunda sammansatt n cigarettrk och nikotinet i cigarren tas upp i munhlan och behver allts inte ner i lungorna fr att ge avsedd verkan. Cigarrk r basisk medan cigarettrk r sur.

Tack fr svar. Nu vet jag vad jag ska sga nr folk argumenterar emot mig den hr frgan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in