2012-06-08, 14:38
Medlem
Codens avatar
Fick mina stålar efter 12:00 uppdateringen

Åker oavkortat in på sparkontot med en lätt nostalgisk känsla. Har lovat mig själv att begära jämkning från skatteverket från och med detta år så det är förmodligen sista gången jag får en stor återbäring.

http://www.youtube.com/watch?v=-08tQxlrYiI
Citera
2012-06-08, 15:51
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ofta så väntar folk med att köpa kläder och andra saker tills skatten kommer pga att de har svårt att ha råd med det "vanliga" månader och som synes så är det många som har ganska tomt i sina skafferier och kyl/frys därav deras frustration över att skattepengarna ej kommer.

Visst men det spelar ingen roll om de är löntagare eller går på soc, ca var femte svensk har tomt konto långt innan nästa utbetalning och lever "ur-hand-i-mun". Det beror på att de har dåligt ekonomiskt sinne i första hand.
Citera
2012-06-08, 16:09
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Visst men det spelar ingen roll om de är löntagare eller går på soc, ca var femte svensk har tomt konto långt innan nästa utbetalning och lever "ur-hand-i-mun". Det beror på att de har dåligt ekonomiskt sinne i första hand.

Ja visst finns det gott om ekonomiskt oansvariga individer eller ekonomiska idioter om du vill använda det uttrycket men faktum kvarstår att de som lever på ersättning i paritet med soc har betydligt svårare att få det att gå runt än en löntagare. Att sedan löntagare ofta drar på sig mer skulder är iofs ingen hemlighet men dessa går i många fall att dra ner på vilket folk med låg ersättning redan har gjort och ändå knappt kan klara sig.
Citera
2012-06-08, 16:13
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ja visst finns det gott om ekonomiskt oansvariga individer eller ekonomiska idioter om du vill använda det uttrycket men faktum kvarstår att de som lever på ersättning i paritet med soc har betydligt svårare att få det att gå runt än en löntagare. Att sedan löntagare ofta drar på sig mer skulder är iofs ingen hemlighet men dessa går i många fall att dra ner på vilket folk med låg ersättning redan har gjort och ändå knappt kan klara sig.

Vilket är hela syftet med regeringens förda politik, att öka skillnaderna mellan de som jobbar och de som inte gör det (oavsett om det finns några jobb att söka eller inte).
Citera
2012-06-08, 16:20
Medlem
soffkuddens avatar
På min Inkomstdeklaration som jag fick hemskickad i posten stod det att jag skulle få tillbaka runt 12000.

Jag skickade in min deklaration via telefon. Loggar in på skatteverkets hemsida genom bankID men hittar ingenting någonstans där det står hur mycket pengar jag kommer få i år.

Det enda som står är:
Saldo 2012-06-08 exkl. preliminär ränta 0
Preliminärt beräknad ränta 0

Är orolig över att jag inte kommer få några pengar alls, då jag inte ser något på skatteverkets hemsida.
Citera
2012-06-08, 17:07
Medlem
PokeMes avatar
Har heller inte fått mina.
Citera
2012-06-08, 17:33
Medlem
D_Devils avatar
Nu jävlar small det på kontot.

Swedbank.
Citera
2012-06-08, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_Devil
Nu jävlar small det på kontot.

Swedbank.

Systembolaget har fortfarande öppet, spring för fan !
Citera
2012-06-08, 18:56
Bannlyst
Och vi då??som måste betala tillbaka pengar
Citera
2012-06-09, 12:00
Medlem
PJCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamboocha
Långsamma banker. Några timmar kanske är överkomligt, men över ett år?

Skämt åsido. You get my point
Hahaha ojfan såg inte ens det, fel från skatteverket eller är det förra årets?
Citera
2012-06-09, 12:49
Medlem
Happymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAlexS
Och vi då??som måste betala tillbaka pengar

Ni har ju redan fått era pengar och för mycket dessutom, grattis
Citera
2012-06-10, 18:24
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soffkudden
På min Inkomstdeklaration som jag fick hemskickad i posten stod det att jag skulle få tillbaka runt 12000.

Jag skickade in min deklaration via telefon. Loggar in på skatteverkets hemsida genom bankID men hittar ingenting någonstans där det står hur mycket pengar jag kommer få i år.

Det enda som står är:
Saldo 2012-06-08 exkl. preliminär ränta 0
Preliminärt beräknad ränta 0

Är orolig över att jag inte kommer få några pengar alls, då jag inte ser något på skatteverkets hemsida.
Står samma för mig, wtf??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in