2012-06-07, 12:33
Medlem
Slutade helt med klomipramin för ungefär 6 veckor sedan. Nedtrappningen gick ganska bra, och det har gått rätt bra efter jag slutade helt också. Dock så börjar det bli problem nu, efter 6 veckor! Ångest och illamående nästan hela dagarna, blir lite bättre på morgnar, kvällar. Såhär har jag inte känt sen jag slutade för 6 veckor sedan, och det borde väl bli bättre ju längre tid det går? Hade lite känningar under vecka 3 också.

Är detta normalt eller måste jag börja käka tabletterna igen? Vill inte ha en sommar utan sexlust, vad ska jag göra? Alternativ medicin?
Citera
2012-06-07, 12:42
Medlem
neqers avatar
Håll ut för fan! Detta är bara en ny våg, håll dig vid liv så blir det bra om ett tag igen.

...och glöm inte att tänka positivt!
Citera
2012-06-07, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neqer
Håll ut för fan! Detta är bara en ny våg, håll dig vid liv så blir det bra om ett tag igen.

...och glöm inte att tänka positivt!

Okej, men hur kan den här vågen vara värre än den förra? Har ju gått längre tid nu! Det jobbiga är ju att det blir så svårt att äta, blir illamående direkt.
Citera
2012-06-07, 14:15
Medlem
lithionits avatar
du kanske är påväg in i en depression igen?

Du kan ju alltid överväga mirtazapin, det är fritt från sexuella biverkningar och har god effekt =)
Citera
2012-06-08, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit

Du kan ju alltid överväga mirtazapin, det är fritt från sexuella biverkningar och har god effekt =)

Nja det vet jag inte. Har ju som sagt gått i vågor i 6 veckor! Ena veckan ganska bra, andra veckan sämre osv. Men 6:e veckan är klart värst hittills!

Mirtazapin låter intressant, tror du det gå att få istället för klomipramin? Ska jag vänta lite med att fråga efter det? Jag menar, det kanske släpper om ett par veckor!
Citera
2012-10-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit

Jag har provat Mirtazapin när jag slutade med klomipramin. Kör det nu också, men det ger absolut inte samma ångestdämpande effekt som Klomipramin. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till nu, klomipramin kan jag gå tillbaks till, MEN jag vill kunna ha ett normalt sexliv. Vad tror du om Buspiron? Har testat det förut, men gav upp efter bara 2-3 veckor. Ska jag ge det en chans till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in