2012-07-25, 10:04
Medlem
Aimberts avatar
Klart att grabben ska ha Leif Silbersky i Växsjö tingsrätt. Denna oerhörda övertro på kändisadvokaterna..
Citera
2012-07-25, 10:19
Medlem
episcopuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Klart att grabben ska ha Leif Silbersky i Växsjö tingsrätt. Denna oerhörda övertro på kändisadvokaterna..

Det handlar nog snarare om att advokaten skall klara press från media än om advokatens förmåga att få sina klienter friade.
Citera
2012-07-25, 10:51
Medlem
TrueCs avatar
Man kan ju undra vad det är för analfabet. Om han nu hade lyckats, hur lång tid hade det tagit att lista ut mordet med tanke på att han gjort sig själv till förmånstagare? Jävla ärthjärna.
Citera
2012-07-25, 11:55
Medlem
fags avatar
Wow. Vilken jävla sopa.

Han hade alltså... ändrat i försäkringspappren, legat lågt ett tag, tänt på villan, tagit hunden och deras barn och stuckit iväg runt 4-snåret på morgonen och lämnat sambon där? Det blir svårt att bortförklara...

The perfect crime!
Senast redigerad av fag 2012-07-25 kl. 11:57.
Citera
2012-07-25, 13:56
Medlem
Han misslyckades totalt med allt. Har frun kanske nämnt skilsmässa? Varför annars göra ett så korkat försök att ta livet av frugan.

Hur många miljoner skulle han fått ut?
Citera
2012-07-25, 16:55
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Klart att grabben ska ha Leif Silbersky

kan ingen bränna upp denna snart 75-årige gubjä...

förundersökningen är ingen rolig läsning... kommer senare efter sedvanlig procedur... ca 300 sidor
Citera
2012-07-25, 19:28
Medlem
sanctissimuss avatar

VÄXJÖ TINGSRÄTT - B 2142-12

Förhandlingsdagar 2 + 3 Augusti

FUP

källa
Citera
2012-07-25, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
kan ingen bränna upp denna snart 75-årige gubjä...

förundersökningen är ingen rolig läsning... kommer senare efter sedvanlig procedur... ca 300 sidor

Nä, det var inte någon rolig läsning. Stackars tjej som levt med denna dåre i fem år.

Det är verkligen varning på denna man -

Bengt, JONAS Sjöstrand, 19660221-2737.

Är man kvinna så bör man verkligen lägga denna information på minnet, dåren lär ju komma ut om ett par år.

Tack så mycket sanctissimus för att du dela med dig av informationen, jag med flera uppskattar verkligen dina bidrag till denna delen av forumet.

Lev väl.
/D
Citera
2012-07-26, 06:38
Bannlyst
en intressant uppdatering av fallet

http://www.smp.se/nyheter/kronoberg/...83365339%29.gm
Citera
2012-07-26, 07:26
Bannlyst
Fegt att inte stå för vad han gjort, jag tror inte det hjäper med "advokat skyldig" här eftersom det finns så mycket bevis.

Han misstänks även ha misshandlat och hotat sambon under tre års tid och åtalas också för grov kvinnofridskränkning....För polisen har kvinnan även berättat att mannen under den senaste tiden varit ”väldigt angelägen” om att försäkringspremien skulle betalas in. Så angelägen att 46-åringen har gått in på sambons internetbank och själv sett till att överföringarna ordnats.
Citera
2012-07-26, 09:57
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2012-07-27, 01:06
Medlem
Dr-Watsons avatar
Ja, då har man fördrivit kvällen med att läsa FUPen. Jag kan både se och höra framför mig hur det stått till i den villan. Min spontana tanke. Hur fan mår barnen?

Leo är drygt 4 år, och har under hela sin uppväxt levt med två föräldrar som definitivt inte har alla indianerna i kanoten. Pappan, en knarkande alkoholist som har ett kontrollbehov som kan få den mest luttrade att få nackhåren att resa sig. Därtill en mamma som man, inte minst mellan radera uppfattar som en gnatande, tjatande, och skrikande familjeförsörjare med en jättebebis hängande som en ryggsäck på ryggen.

Lukas, mammans egen son sedan tidigare, verkar inte ens ha blivit hörd av utredarna över huvud taget. Det framgår inte heller hur gammal han är, men i tonåren ungefär har jag gissat mig till. Borde inte hans uppgifter vara av värde för utredningen av misshandeln av hans mamma?

Sedan är det ett par mycket märkliga omständigheter som får min misstänksamhetsradar att blippa till.

Jonas drar hemifrån vid 2-tiden på natten, och först ett par timmar senare börjar det brinna. Det kan ju vara någon fördröjd brandorsak förstås, med tanke på ljusstaken som helt plötslig befann sig i Leos rum där branden startade, istället för i garderoben där den brukade ligga. Men man hittade inga rester av stearin, och det skulle enligt uppgift inte finnas några stearinljus alls hemma. Inte heller fanns några spår av brännbar vätska.

Om Jonas arrangerat en brand, så är det oerhört klantigt gjort, då den nästan självslocknade. När den "fulla" mamman vaknade i röken, så glödde det bara på golvet. Fönstret var troligtvis stängt, och dörren igendragen, men inte helt stängd. Hon påstod att hon tänkte släcka med en handduk, men struntade i det.

Chock? Tja, det kan det vara. Det är dessutom mycket vanligt att man avlider av röken långt innan det blivit öppen eld. I alla fall av sådan storlek att hela huset står i lågor, och det gjorde det inte, förrän hon lämnat dörrarna öppna och sprang till grannen. Hon slängde visst igen ytterdörren om jag inte minns fel förstås.

Det är inte helt uteslutet att hon själv kan ha tuttat på i fyllan och villan, när hon upptäckte att resten av familjen dragit, och att nycklar, bil, och plånbok var borta. Liten sannolikhet, men inte ställt bortom allt rimligt tvivel, då hon mycket väl kunde se det som ett bra tillfälle att lägga skulden på charmtrollet, och en gång för alla bli av med honom.

Inget helt solklart fall vad gäller branden, men det troligaste är att Jonas tänt på och dragit innan han sett att det tagit sig. Ändringen av förmånstagare talar starkt för detta. Såvida inte det är Jenny själv som gjort detta i en ondsint strategi, för att sätta dit Jonas.

Det skall bli intressant att följa den rättsliga utvecklingen i detta fall.

Det stormiga förhållandet, är väl i vilket fall som helst äntligen till ända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in