Citat:
Ursprungligen postat av danevito
Fast jag talar inte bara om mitt jobb, det gäller allt jag gör. Och det är inte ofta, det kommer som små flashbacks/uppenbarelser när jag sitter och håller på med något, vadsomhelst. Och jag vet att det inte är något obetydligt som tristes, trötthet eller något annat psykist. Det är som att ödet hade tänkt något annat men min upproriskhet ignorerade eller begrep inte.
Du är ingen. Jag är ingen. Människor kan enligt min mening inte vara någon. Man förändras hela tiden, ifall man har alla rätt. Ifall jag skulle vara "ThemagicpowerofE" nu, är det samma jag om ett år då? Absolut inte. Jaget förändras hela tiden, därför är det enbart idiotiskt att försöka sätta huvudet på spiken om vem man verkligen är. Bli vad du vill, bli vem du vill, gör vad du vill, bli Gud.
EDIT: Du är till utsidan alltid samma person, samma ögon, samma mun etc. Enligt andra person är du fortfarande samma
ifall du vill. Folk kan se dig, men bara ytligt. Visa vad du vill vara på ytan så går folk på det. Visa klasskamraten sedan 13år sedan de egenskaper du hade när ni umgicks, visa ytan utav att det är du. Men kan han se vad du egentligen är? Kan han se vad du egentligen blivit?
Nej, det kan han inte. Inte du heller, för om återigen 13år framåt så är du inte samma person heller. Ska du ta reda på det igen, vem du är då?