• 1
  • 2
2012-06-07, 01:02
Medlem
dppetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam
Vad jag menade med kvasi-nonchalant var inte schackspelande i sig (det är ett förträffligt spel), jag menade att det är en tvivelaktig strategi att låtsas vara upptagen med annat när syftet egentligen är att inleda kontakt. Om TS är intresserad tycker jag att han ska ta initiativet utan vidare omsvep helt enkelt.
Är inne på denna linjen.. Om vi utgår från det? Vad bör man säga och hur bör man bete sig, från att gå fram och få kontakt till avslut!
Citera
2012-06-07, 01:06
Medlem
UnionJacks avatar
Rak på sak inget velande så kvinnor vill bli behandlade!
Citera
2012-06-07, 01:19
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dppett
Är inne på denna linjen.. Om vi utgår från det? Vad bör man säga och hur bör man bete sig, från att gå fram och få kontakt till avslut!

Ja du, det är inte det lättaste att ge råd om, men kanske kan man identifiera två olika tillvägagångssätt. Du kan ju börja med allmänt småprat bara för att inleda en konversation. Vädret, kaffet här är gott, oj vad mycket folk det var här idag, bla bla om vad som helst bara för att få igång snack - mina exempel är ju knastertorra, så kommer du på nåt intressantare att prata om än vädret så kör för all del på med det - min poäng är helt enkelt att bara komma igång med prat. Då har du i alla fall etablerat kontakt och kan snacka med henne igen nästa gång du dyker upp. Det andra är ju att gå mer rakt på sak och helt enkelt fråga om hon vill ta en öl (eller valfri annan aktivitet) när hon slutat jobba. Folk är såklart olika och vissa tjejer kanske finner rakt-på-sak-approachen lite framfusig, men själv tycker jag det kan vara charmigt (från rätt person, så klart). Jag hade nog rekommenderat småprats-strategin till att börja med, om det verkar funka och hon är trevlig mot dig så kan du ju alltid satsa på strategi 2 vid ett senare tillfälle.

Visst är det lite knepigt att hon är på sin arbetsplats, det blir ju lite begränsat på det viset men å andra sidan vet du ju var du kan hitta henne.
Citera
2012-06-07, 01:56
Bannlyst
Beror på din och hennes personlighet men rent allmänt i att hon jobbar bland massor meed människor så skulle jag nog vara rakt på sak då säkert många människor flörtar och försöker gå omvägar med det dom menar för att sen lägga in en stöt

Du kan ju alltid fråga chans på henne hahaha som man gjorde på den gamla goda tiden
Citera
2012-06-07, 03:38
Medlem
Planera allt i minsta detalj, vilka tider hon jobbar, vilka intressen hon har, vilka vänner hon umgås med. Skugga henne en månad och lär dig hennes rutiner, sen "råkar" du stöta på henne vid en lämplig tidpunkt, t.ex om ska till gymmet, sen inleder du samtalet "tycker jag känner igen dig, du jobbar på café *** va?" Sen har du henne runt ditt lillfinger, du vet vad hon gillar så det är bara lägga på charmen. Kan inte gå fel.
Citera
2012-06-09, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calcitugg
Personligen skulle jag tycka att det vore skumt om en kund kom förbi varannan dag för att sitta i ett hörn och fika med sig själv.

Var inte för framfusig och besök bara cafét med en polare. Försök att ta reda på vem hon är och var hon bor. Kanske stöter du på henne ute i allmänheten? Fråga någon som jobbar på cafét om hennes namn etc.

Åk till de sydligare länderna ska du se att det fenomenet med att själv sitta och ta en kopp svart kaffe samt läsa tidningen ensam på ett café kommer ge dig en annan bild än 'skumt beteénde''.

Att du uppmanar till ett riktigt stalker-beteénde blir ganska komiskt i detta sammanhang. Sedan vill du att någon kollega till henne ska ge ut hennes namn till en främling som inte har mage nog att prata med kvinnan på egen hand. Som sagt, ganska komiskt

Till trådskaparen, börja prata med henne om allt möjligt men var inte för rapp i käften utan låt henne komma till tals men för konversationen på ett moget sätt. Sedan är det till att läsa av vibbarna, verkar hon ointresserad eller oengagerad över att prata med dig så är det troligtvis så. Annars är det bara att försöka samtala och se till att hon kommer ihåg dig, på ett positivt sätt.
Citera
2012-06-09, 18:46
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekorrerror
Planera allt i minsta detalj, vilka tider hon jobbar, vilka intressen hon har, vilka vänner hon umgås med. Skugga henne en månad och lär dig hennes rutiner, sen "råkar" du stöta på henne vid en lämplig tidpunkt, t.ex om ska till gymmet, sen inleder du samtalet "tycker jag känner igen dig, du jobbar på café *** va?" Sen har du henne runt ditt lillfinger, du vet vad hon gillar så det är bara lägga på charmen. Kan inte gå fel.

Stalker-varning, no?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in