Citat:
Ursprungligen postat av dppett
Är inne på denna linjen.. Om vi utgår från det? Vad bör man säga och hur bör man bete sig, från att gå fram och få kontakt till avslut!
Ja du, det är inte det lättaste att ge råd om, men kanske kan man identifiera två olika tillvägagångssätt. Du kan ju börja med allmänt småprat bara för att inleda en konversation. Vädret, kaffet här är gott, oj vad mycket folk det var här idag, bla bla om vad som helst bara för att få igång snack - mina exempel är ju knastertorra, så kommer du på nåt intressantare att prata om än vädret så kör för all del på med det - min poäng är helt enkelt att bara komma igång med prat. Då har du i alla fall etablerat kontakt och kan snacka med henne igen nästa gång du dyker upp. Det andra är ju att gå mer rakt på sak och helt enkelt fråga om hon vill ta en öl (eller valfri annan aktivitet) när hon slutat jobba. Folk är såklart olika och vissa tjejer kanske finner rakt-på-sak-approachen lite framfusig, men själv tycker jag det kan vara charmigt (från rätt person, så klart). Jag hade nog rekommenderat småprats-strategin till att börja med, om det verkar funka och hon är trevlig mot dig så kan du ju alltid satsa på strategi 2 vid ett senare tillfälle.
Visst är det lite knepigt att hon är på sin arbetsplats, det blir ju lite begränsat på det viset men å andra sidan vet du ju var du kan hitta henne.