2012-06-07, 10:41
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Blir det ett nytt vinterkrig så hoppas jag fan att Sverige hjälper till. Det är nästan så man skäms när man ser hur Sverige agerade under förra kriget.
Citera
2012-06-07, 10:46
Medlem
aaajos avatar
Var inte Finlandshjälpen under ww2 var rätt omfattande? Sverige bidrog ju både med materiel och soldater (frivilliga). Hade själv en släkting (svensk) som dog för Finland i kriget.
Citera
2012-06-07, 11:07
Medlem
mrjockezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaajo
Var inte Finlandshjälpen under ww2 var rätt omfattande? Sverige bidrog ju både med materiel och soldater (frivilliga). Hade själv en släkting (svensk) som dog för Finland i kriget.

Jo, frivilliga stämmer. Tror också att folket här i sverige blev engagerade i att hjälpa Finland på ett eller annat sätt. Sverige hjälpte dem ekonomiskt medans tyskarna skickade trupper.

Sverige vågade inte skicka egna trupper eftersom man var rädd att ens neutralitet i kriget skulle försvinna om man gjorde så.
Senast redigerad av mrjockez 2012-06-07 kl. 11:12.
Citera
2012-06-07, 11:24
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaajo

Sverige som bidrog inte med mycket mer än materiel.

Svenskarna gjorde desto mera, vissa åkte som frivilliga för att hjälpa till och vissa tog emot finska barn under de värsta åren.

Jag tror inte att vi har någon konflikt framför oss iallafall, Finland kan mobilisera över 300 000 man på relativt kort tid och har tränat generationer efter generationer av män i först försvarskrig och sedan gerillakrigsföring.

Ryssland skulle självklart vinna till slut, men vad skulle syftet vara? Vad i Finland gör det värt de hundratusentals ryssar som skulle stupa på vägen? Nä jag tror inte ens ryssarna är så korkade att de ger sig på en sådan manöver utan det är lite tomt prat bara
Citera
2012-06-07, 12:15
Medlem
Låter mer som att Ryssarna sträcker ut handen istället för att hota.
Citera
2012-06-07, 12:28
Medlem
Somatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Blir det ett nytt vinterkrig så hoppas jag fan att Sverige hjälper till. Det är nästan så man skäms när man ser hur Sverige agerade under förra kriget.

Naturligtvis hjälper vi till.
Lika rakryggat som finnarna står upp för sin sak.

Heder åt Stefan Wallin.
Citera
2012-06-07, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flairr
Finska vinterkriget någon
Har en svensk släkting som dog i finska vinterkriget :/ Om ryssen vrålar mot Finland hoppas jag att våran invandrar älskande regering stötar dom.
Citera
2012-06-07, 12:46
Medlem
Meleagers avatar
Världen ser annorlunda ut idag.

Finnarna borde öppna ögonen och inse vilka de egentligen borde stå bakom.
Ryssland har synat bluffen som har klorna kring väst och förstår att vi oundvikligen är på väg mot ett tredje världskrig. NATO är det oskyldiga ansiktet utåt.

Skillnaden nu gentemot det förra världskriget är att Ryssland troligen slagit sig hyfsat fri från sionismen (Ja, de var upphovsmakarna till bolsjevismen.). Istället är det USA som är förblindat och viftar hej vilt med bajonetten i rädsla för "terrorism".
Citera
2012-06-07, 12:49
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBK8
Har en svensk släkting som dog i finska vinterkriget :/ Om ryssen vrålar mot Finland hoppas jag att våran invandrar älskande regering stötar dom.

Jag kan verkligen se framför mig hur Annie Lööf står i främsta ledet och styr om våran industri till fullskalig krigsproduktion, sedan sätter vi in Tomhylsan som femstjärnig frontgeneral att leda våra 10 000 fredsskapande kolonialpoliser i ett grandiost fältslag för att annektera St Petersburg.

Finlands 350 000man starka armé kommer bli gröna av avund när de ser våra stridshärdade afghanistanveteraner sopar banan med det ryska patrasket! Framåt legionärer! För Reinfeldt! Öppen svenskhet! Död åt nationalstaten! Liberal värdegrund åt alla!

Tyvärr står nog Finland ensamma igen
Citera
2012-06-07, 12:53
Medlem
voOys avatar
Jag är själv finne och Ryssen är inte att lita på. Men om det handlar om raskrig så skulle jag aldrig ha några som helst problem att t.om införa det kyrilliska alfabetet.
Citera
2012-06-07, 12:54
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voOy
Jag är själv finne och Ryssen är inte att lita på. Men om det handlar om raskrig så skulle jag aldrig ha några som helst problem att t.om införa det kyrilliska alfabetet.

Är du själv finne så borde det innebära att du kommer själv att sitta i skyttegravarna och panga på Ivan.
Citera
2012-06-07, 12:55
Medlem
voOys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somaton
Naturligtvis hjälper vi till.
Lika rakryggat som finnarna står upp för sin sak.

Heder åt Stefan Wallin.

Vi kan väll börja med att hjälpa oss själva bli av med invällarna vi har här? Dem bränner ner städer, våldtar våra kvinnor och Barn men det struntar vi i. Fast om Finland blir drabbat då jävlar? W00T?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in