Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-06, 23:12
Bannlyst
Har nån försökt göra detta innan? jag menar inte proteinbars, utan en deg. Man kan ha den i kylskåpen i en burk o bara dra i sig lite deg när man blir sugen. Högt protein och lågt kcal ska de va.

Nån som har några ideér? helst skall de ju inte gå över 250 kcal/100 gram och ca 30 g protein på de

Proteinpulver är ju helt klart givet, där 30 gram pulver ger ca 25 gram protein

problemet är ju hur man skall mixa ihop det till nån god ätbar deg, nån kalorifattig olja för å få de o dega sig? nåt smörliknande subsitut kanske.

Har tröttnat på få i mig mina proteiner från drycker, jag vill käka mitt behov bli mätt
Några tipps?

inte sugen på bars heller, dom är riktigt dyra o köpa som fattigstudent och proteinpulret skall ju inte helst in i hög värme kan gå sönder? nej deg blir lättats bara o ta så mkt man känner för inga bestämde portioner
Citera
2012-06-06, 23:18
Medlem
woords avatar
Vet inte om det blir någon större hit men du kan ju prova att köra din proteindrink fast blanda ned gelatinblad och sedan kyla. Då kan du äta med sked och om du dessutom slänger dit lite bär så blir det som en efterrätt (kanske som pannacotta, vad vet jag).
Citera
2012-06-06, 23:18
Medlem
Rembrys avatar
Har du testat proteinfluff?

50/50 kasein med t.ex. mjölk.
Citera
2012-06-06, 23:21
Bannlyst
Det är ju de som är grejjen!, jag är ingen kletig sörja kille jag vill ha grova torra saker och trycka i mig!(inget misstolk)

Jo fluff har ja testat, men de e ju de där mjölkiga vattninga jag inte vill ha

och ifall jag vill äta med sked, blandar jag protinpulver med kvarg blir som en fast yougurt!
Senast redigerad av Bonafluff 2012-06-06 kl. 23:25.
Citera
2012-06-07, 06:55
Medlem
nikenboles avatar
Prova detta
http://smaljeansen.blogspot.se/2012/04/recept-proteinbollar-cookie-dough-style.html

Och ge fan i att göra bollar av det..
Citera
2012-06-07, 10:54
Bannlyst
Perfekt!! precis som ja vill ha de, dock vet ja inte om kikärtor är gött
Citera
2012-06-07, 12:03
Medlem
nikenboles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonafluff
Perfekt!! precis som ja vill ha de, dock vet ja inte om kikärtor är gött

Trust me.. med jordnötssmör involverat så kommer du inte känna smaken av kikärtorna.

Prova ba.
Citera
2012-06-07, 21:27
Bannlyst
Jo klart jag ska ge de en chans!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in