2012-06-06, 21:32
Medlem
kan någon tala om för mig om yoghurt fetthalt 0,5 med "sportflingor" är "farligt" efter träning???!!!
Citera
2012-06-06, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmela
kan någon tala om för mig om yoghurt fetthalt 0,5 med "sportflingor" är "farligt" efter träning???!!!

nej, det är inte "farligt"
Citera
2012-06-06, 21:36
Medlem
Citat:

JA det är superduper farligt speciellt om du får en sportflinga i näsan!!! Akta dig!!!
Citera
2012-06-06, 21:40
Medlem
ComeAtMeCurls avatar
Ne det är inte farligt... Varför tror du det?
Citera
2012-06-06, 21:41
Medlem
dauits avatar
Citat:
varför skulle det vara farligt, det är faktiskt bra eftersom kolhydrater och protein är bra efter träning, delvist för att musklerna börjar återhämta sig och att du kommer känna dig piggare och att det fyller på glykogendepåerna(även fast de inte riktigt töms till fullo av styrketräning)
Citera
2012-06-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
varför skulle det vara farligt, det är faktiskt bra eftersom kolhydrater och protein är bra efter träning, delvist för att musklerna börjar återhämta sig och att du kommer känna dig piggare och att det fyller på glykogendepåerna(även fast de inte riktigt töms till fullo av styrketräning)

haha vissa svar kunde jag vara utan men tack ändå...menar mest att det innehåller socker...och DET har jag hört e skitfarligt och kan lagras i kroppen som fett.... ville undvika det förstår ni då jag har ganska mkt av den varan redan
Citera
2012-06-06, 21:48
Medlem
nikenboles avatar
Citat:
haha vissa svar kunde jag vara utan men tack ändå...menar mest att det innehåller socker...och DET har jag hört e skitfarligt och kan lagras i kroppen som fett.... ville undvika det förstår ni då jag har ganska mkt av den varan redan

Kcal överskott av allt kan lagras som fett i kroppen så det är det du ska vara rädd för.
Men visst är det bra att undvika socker rent allmänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in