2005-03-04, 13:44
Medlem
Min brorsa vill av mig bli introducerad i psykotropiska mysterier och alla dess förunderliga världar ( LSD, Psilocybin, Meskalin, 2c-x, DXM mm)

Det enda kruxet är att han käkar hispatjack. Jag tror däremot inte det är till nackdel att brorsan varit tvångsvårdad på psykiatriska vårdavdelningar av och till under lång tid. Som jag känner honom, och från egna trippar mm så vore psykedeliska substanser den bästa medecin som finns för honom!
Vi är 5 syskon, bara han har haft (och har) kontakt med psykiatrin, och det ÄR INGEN BRA LÖSNING ATT INFEKTERA HJÄRNAN-KROPPEN-NERVSYSTEMET-SJÄLEN MED PSYKOFARMAKA OCH NEUROLEPTIKA!! Brorsan kan bli manisk och "psykotisk", speciellt när han- så ofta han kan - slutar med all medecin.
Men VAD ÄR EN PSYKOS, och MANI är en otrolig kreativitetskraft för att inte tala om alla bakomliggande aspekter som orsak verkan, att lära sig kanalisera sina psykoser osv. MEN viktigt: detta är inte bra för alla psyksjuka, nervsvaga osv, många, många borde ALDRIG intaga hallucinogener.

Allrightly then; Ni som har egna erfarenheter, på vilka sätt kan psykedelia vara sunt för personer med "latenta psykoser", kanske scizoida människor osv.
Och även - Men psyk-medeciner i sig, kan detta försämra en tripp?...
Citera
2005-03-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diabolo
Min brorsa vill av mig bli introducerad i psykotropiska mysterier och alla dess förunderliga världar ( LSD, Psilocybin, Meskalin, 2c-x, DXM mm)

Det enda kruxet är att han käkar hispatjack. Jag tror däremot inte det är till nackdel att brorsan varit tvångsvårdad på psykiatriska vårdavdelningar av och till under lång tid. Som jag känner honom, och från egna trippar mm så vore psykedeliska substanser den bästa medecin som finns för honom!
Vi är 5 syskon, bara han har haft (och har) kontakt med psykiatrin, och det ÄR INGEN BRA LÖSNING ATT INFEKTERA HJÄRNAN-KROPPEN-NERVSYSTEMET-SJÄLEN MED PSYKOFARMAKA OCH NEUROLEPTIKA!! Brorsan kan bli manisk och "psykotisk", speciellt när han- så ofta han kan - slutar med all medecin.
Men VAD ÄR EN PSYKOS, och MANI är en otrolig kreativitetskraft för att inte tala om alla bakomliggande aspekter som orsak verkan, att lära sig kanalisera sina psykoser osv. MEN viktigt: detta är inte bra för alla psyksjuka, nervsvaga osv, många, många borde ALDRIG intaga hallucinogener.

Allrightly then; Ni som har egna erfarenheter, på vilka sätt kan psykedelia vara sunt för personer med "latenta psykoser", kanske scizoida människor osv.
Och även - Men psyk-medeciner i sig, kan detta försämra en tripp?...

Han har nog lättare för att snea. Men om det är meningen att han ska må bättre av det så bör ni nog ha många bra sitters med. Tror faktiskt inte det är en så bra ide att börja behandla med psykadelia själv. Man ska nog vara ganska kunnig om man ska pyssla med sånt.
Citera
2005-03-04, 15:13
Medlem
Andra piller..

Jaja, men om vi säger såhär, om själva psykmedicinen kan försämra trippen?

Har du inte hört talas om LSD-terapi. Eller DPT projekten under tidigt 80-tal.
Men brorsan är annars överintelligent och mycket begåvad på många olika sätt, det är ju inget kolli vi skall trippa omkull precis.

Jag och mina systrar skall nog tillsammans med honom inleda vissa intressanta experiment
Citera
2005-03-04, 15:16
Medlem
är inte i nån positioin att ge råd men
jag vet en tjej som är schizofren som tagit syra mycket.Men hon har inte mått bra alltid. Fast hon har fått goa trippar också,där hon fått se ljus som hon annars inte kanske skulle fått se om hon aldrig gjort det.
kanske ni ska starta av med en mild drog? har han nån erfarenhet av droger?
Frågan är om ni vill riskerar hans hälsa så pass att han kanske blir värre.
Droger kan ju förstöra psyket nog på folk som är friska. Själv skulle jag nog inte vilja prova, och jag är rätt så frisk i jämförelse.
Citera
2005-03-04, 15:23
Medlem
mediciner.

Men kan själva psykmedicinen påverka trippen negativt, vem vet hur dessa ämnen dämpar och ändrar om signalsubstaner mm, mm.

För övrigt så är brorsan överintelligent och mycket begåvad på många olika sätt, så det är ju inget kolli vi skall trippa bort direkt. Du har väl hört talas om LSD-terapi och DPT-projekten mm.
Jag och mina systrar kommer tillsammans men vår bror att inleda väldigt intressanta psykedeliska experiment. Stora mängder av olika substanser under lång tidingår
Citera
2005-03-04, 15:36
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Men kan själva psykmedicinen påverka trippen negativt, vem vet hur dessa ämnen dämpar och ändrar om signalsubstaner mm, mm.

För övrigt så är brorsan överintelligent och mycket begåvad på många olika sätt, så det är ju inget kolli vi skall trippa bort direkt. Du har väl hört talas om LSD-terapi och DPT-projekten mm.
Jag och mina systrar kommer tillsammans men vår bror att inleda väldigt intressanta psykedeliska experiment. Stora mängder av olika substanser under lång tidingår

Haha - Detta kan juh bli ganska roligt, alltid bra att ta med några oberoende flashbackare som observatörer

Men om man skall vara lite allvarlig så är psykofarma inget att leka med - saker KAN gå fel, speciellt om en människa lider av psykiska sjukdomar som mkt. väl kan förvärras under en tripp. Men om alla är med på det och om ngn är med som inte trippar och som vet hur man talar ner en person som är på väg att snea så - Kör Bara!
Citera
2005-03-04, 16:12
Medlem
Citat:
Jaja, men om vi säger såhär, om själva psykmedicinen kan försämra trippen?

Har du inte hört talas om LSD-terapi. Eller DPT projekten under tidigt 80-tal.
Men brorsan är annars överintelligent och mycket begåvad på många olika sätt, det är ju inget kolli vi skall trippa omkull precis.

Jag och mina systrar skall nog tillsammans med honom inleda vissa intressanta experiment

Jag tror att han ska låta psykofarmakan vara under trippen.

Jo jag känner till LSD terapi men jag tror att sånt utförs av människor som är välutbildade inom det området och är legitimerade psykoterapeut.
Jag tror inte LSD terapi är något man ska experimentera med hemma, men bestämmer ni er för att testa det ändå så rekommenderar jag er att förbereda er i flera månader innan ni gör något.
Citera
2005-03-04, 16:14
Medlem
Porrpojkes avatar
Jag käkar 60mg Citalopram o 1mg Risperdal varje dag, mår bättre än förut o är inte rädd för o trippa...faktum är att jag mår bättre av psykadelika än på tex röka lr tjack...hjärnan är ett mysterium som man måste utforska till max...
Citera
2005-03-04, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
Jag käkar 60mg Citalopram o 1mg Risperdal varje dag, mår bättre än förut o är inte rädd för o trippa...faktum är att jag mår bättre av psykadelika än på tex röka lr tjack...hjärnan är ett mysterium som man måste utforska till max...

Hur påverkar Risperdal dina trippar? Eller hoppar du över det när du ska trippa?
Citera
2005-03-04, 16:34
Medlem
tror inte medicin påverkar trippen. tjejen som tog syra gick på stark antipsykotiska iaf. Mycke mediciner stoppa hon i sig varje dag.
fast om han slutar med medicinen kan det ju hända att nått går nett iallafall..??
Citera
2005-03-04, 19:20
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Hur påverkar Risperdal dina trippar? Eller hoppar du över det när du ska trippa?

Risperdalen påverkar inte alls när jag trippar, men i mitt "normala" tillstånd så har Risperdalen gjort mig smått apatisk, ingen aggression o ingen sexlust...rena supermedicinen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in