Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
För att invandring till din grannes tomt skulle innebära otillåten transport av rasfrämlingar över svenskarnas gemensamma områden! 

Man får ju även se hur många som väljer att ansluta sig till din rasistiska stat. Det är inte säkert att den tar upp hela landet (minus min grannes (och min
) tomt). Det kan finnas andra microstater som tillåter transport, dvs att er mark aldrig behöver beträdas. Man kan också ställa sig frågan om omvärlden accepterar denna blockad.Sedan sträcker sig Sveriges luftrum inte oändligt långt ut i rymden, så vid någon nivå (lyckades inte hitta någon aktuell höjd) så kan man komma med lufttransport utan att kränka svenskt territorium.
Om vi ligger kustnära får vi säkert en en infart till vår hamn som inte är Svenskt vatten, dvs där ni saknar befogenheter att stoppa importen, vidare kan man undra om din befolkning vill lägga ut pengar på ständig kustbevakning och insatser mot en invandring som inte drabbar er. Men du kanske kan låta övertygande, inget som jag lagt märke till ännu dock. Mitt starkaste argument emot är väl dock att ni aldrig skulle få så stora delar av Sverige på er sida att ni helt kan omringa andra microstater.
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag trodde vi gick igenom det här förr? Jag har redan redogjort för varför din utopiska och gränslöst liberala världsåskådning är praktiskt (och teoretiskt) ogenomförbar. I övrigt så innebär "invandring till min grannes tomt" mycket mer än att invandrare kommer till grannens tomt. Din granne och hans tomt är en del av ett större kontext, ett kollektiv, en nation, sociala strukturer och kulturella ramverk inom vilka kapital, tillit, normer och sociala koder - i samspel med varandra - flödar. Att invandring till din grannes tomt är ett fenomen helt skilt från övriga världen, är felaktigt. Du personligen skulle sannolikt inte ha rätten att diktera någonting för någon annan (om nu den citerade användaren i fråga inte förespråkar diktatorisk absolutism) - men du har givetvis inte rätt att tillåta icke-svenskar att beträda svenskt territorium!
Nja, du svarade ju aldrig på mitt sista inlägg, så det känns inte riktigt som du lyckats.
Svenskt territorium bör omdefinieras då man inte bör inrymma två stridande parter (multikulti och skogsvattes revolutionärer) inom samma nation. Istället för att någon ska leva olyckligt eller bli trampad på bör man istället gå skilda vägar.
Du kan, återigen, inte berätta för andra att deras landyta ingår i något större, av dig definierat, kollektiv. Isåfall kan du lika gärna kalla jorden för ett stort kollektiv. Ditt val av nivå är helt subjektivt och omotiverat.