2012-06-06, 11:23
Medlem
hejsan!

Jag tror jag har klantat mig, skatten ska u betalas ut på fredag ?

för dom som skulle få tillbaka.

jag loggade in och kollade på skatteverket, det står att mina pengar blev utbetalda 2012-06-02...

Till mitt kontonr, när jag kollade vilket kontonr det va så såg jag att det inte stämde.. Det var en siffra för lite i clearingnr. Jag har Swedbank, där är det fem siffor i clearingnummret, på skatteverkets hemsida står det att jag bara har anget 4..

Då testade jag att ändra kontonr , då skrev jag med fem siffor, då står det att det kontor redan är anmät. Så alltså, den sista siffran kanske inte bara visas? men jävligt lustigt att det står att det blev utbetalat den 2a ?

Likadant för någon annan här?

Mvh
Citera
2012-06-06, 11:24
Medlem
Noxids avatar
Nej, men du bör ringa banken omgående!
Citera
2012-06-06, 11:25
Medlem
stilltons avatar
du kommer antagligen få dina pengar imorgon. inte säkert det hinner fram på 2 bankdagar.
Citera
2012-06-06, 11:39
Medlem
Kollade nu om jag kunde ändra kontonr, då la jag till 8an, och skulle anmäla det kontot, då står det att det kontonummret jag angav redan var registrerat.

Då kanske det är så att åttan inte syns bara? för alla andra siffror stämmer
Citera
2012-06-06, 11:40
Medlem
Hummlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr00lle
hejsan!

Jag tror jag har klantat mig, skatten ska u betalas ut på fredag ?

för dom som skulle få tillbaka.

jag loggade in och kollade på skatteverket, det står att mina pengar blev utbetalda 2012-06-02...

Till mitt kontonr, när jag kollade vilket kontonr det va så såg jag att det inte stämde.. Det var en siffra för lite i clearingnr. Jag har Swedbank, där är det fem siffor i clearingnummret, på skatteverkets hemsida står det att jag bara har anget 4..

Då testade jag att ändra kontonr , då skrev jag med fem siffor, då står det att det kontor redan är anmät. Så alltså, den sista siffran kanske inte bara visas? men jävligt lustigt att det står att det blev utbetalat den 2a ?

Likadant för någon annan här?

Mvh

Aa likadant för mig. Fattas "-9" i slutet på mitt clearingnr. Antar att om pengarna inte går in så går dom tillbaka till mitt skattekonto? Jaja det lär vi märka innan helgen iaf.

EDIT: Läste i en annan tråd här på flashback:
Citat:
Normal sett (dvs, "så har nästan alla andra det") är de fyra första siffrorna clearingnummer. Swedbank har ytterligare en siffra, som bara är en kontrollsiffra.

Om någon vill ha ditt kontonummer och endast har plats för fyra siffror, så kan du skippa kontrollsiffran, och allt kommer ändå funka.
Senast redigerad av Hummler 2012-06-06 kl. 11:42.
Citera
2012-06-06, 11:42
Medlem
gTab2s avatar
Du kan vara lugn, Swedbank har en siffra "för mycket" i sina clearingnummer jämfört med de andra bankerna. Man behöver inte alltid ange den sista siffran.
Citera
2012-06-06, 11:45
Medlem
Upptäckte samma grej igår med och efter lite efterforskningar kom jag fram till att den sista siffran är en kontrollsiffra som mer ofta än sällan tas bort i vissa ärenden.

Du bör alltså få dina pengar ungefär 3 dagar efter det angivna datumet på skattekontot, tors-fred någon gång.
Citera
2012-06-06, 11:46
Medlem
Bodjos avatar
Sista siffran i ditt fem siffriga clearingnummer ska inte synas. Pengarna kommer in imorgon eller på fredag.
Citera
2012-06-06, 11:51
Medlem
Okej! Tackar så mycket för hjälpen! behöver då inte oroa mig mera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här