Citat:
Ursprungligen postat av fr00lle
hejsan!
Jag tror jag har klantat mig, skatten ska u betalas ut på fredag ?
för dom som skulle få tillbaka.
jag loggade in och kollade på skatteverket, det står att mina pengar blev utbetalda 2012-06-02...
Till mitt kontonr, när jag kollade vilket kontonr det va så såg jag att det inte stämde.. Det var en siffra för lite i clearingnr. Jag har Swedbank, där är det fem siffor i clearingnummret, på skatteverkets hemsida står det att jag bara har anget 4..
Då testade jag att ändra kontonr , då skrev jag med fem siffor, då står det att det kontor redan är anmät. Så alltså, den sista siffran kanske inte bara visas? men jävligt lustigt att det står att det blev utbetalat den 2a ?
Likadant för någon annan här?
Mvh
Aa likadant för mig. Fattas "-9" i slutet på mitt clearingnr. Antar att om pengarna inte går in så går dom tillbaka till mitt skattekonto? Jaja det lär vi märka innan helgen iaf.
EDIT: Läste i en annan tråd här på flashback:
Citat:
Normal sett (dvs, "så har nästan alla andra det") är de fyra första siffrorna clearingnummer. Swedbank har ytterligare en siffra, som bara är en kontrollsiffra.
Om någon vill ha ditt kontonummer och endast har plats för fyra siffror, så kan du skippa kontrollsiffran, och allt kommer ändå funka.