2012-06-06, 03:48
Medlem
Hejsan, satt nu och läste på lite om SQLi och kom fram till att det vore ganska bra att ha flera mysql konton till sin databas med olika privilegier så att inte alla konton kan radera tabeller osv.

Gick in på live supporten och få direkt kontakt med en person (vilket var väldigt bra med tanke på klockan),
Till min förvåning kan man bara ha ett konto som man inte kan byta privilegier på och bara en databas, på kontot kan man som sagt både ska och radera tabeller men inte databaser..

till min fråga,

Är detta vanligt på webbhotell att man bara kan ha ett konto/databas per domän?

Tycker själv det är helt värdelöst om man tänker på säkerheten på sin hemsida.

Vilket webbhotell skulle ni rekommendera (till ett bra pris) för att kunna få denna möjligheten?

Diskutera gärna och kom med förslag

MVH,
Ompaa
Citera
2012-06-06, 10:26
Medlem
TMMs avatar
Det handlar naturligtvis om pengar för tjänstleverantörerna. Du kan nog ha fler databaser/konton/osv, men då kostar det också mer pengar, så klart.

Och det är av bland annat dessa anledningarna som jag driftar egna servrar
Citera
2012-06-06, 11:15
Medlem
EckiEckis avatar
Ja, det är i princip standard att köra med det upplägget. Jag ser, ärligt talat, inte riktigt vad du skulle vinna på att ha flera konton i praktiken. Det krävs ju bara att _ett_ konto kan läsa konfigfilerna för din webbapplikaton så kommer man ju över alla lösenord/användarnamn på en gång.
Citera
2012-06-06, 11:36
Medlem
ja jo, men läste i natt på ett annat forum om SQLi som sagt och där var det en rekommendation att ha det för kommer någon på ditt lösenord och inloggning till databasen som har alla skriv och delete rättigheter så kan dom ju ta bort allt till skillnad från om man bara har skriv rättigheter som man kommer åt..

Vet inte själv, är ganska ny när det gäller säkerhet på hemsidor.

Ompaa
Citera
2012-06-06, 11:46
Medlem
Diverges avatar
Äh, one suger. Har alltid gjort. Själv är jag väldigt nöjd med servage.net
Citera
2012-06-06, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diverge

Varför?
Citera
2012-06-06, 13:04
Medlem
kiluss avatar
Citat:
Varför?
Bra pris, okej utrymme och dom verkar inte blockera så mycket(har shells på en del hemsidor som är hostade där).
Citera
2012-06-06, 13:50
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Webbhotell och webbserver

//Mod
Citera
2012-06-06, 14:03
Medlem
Bazulas avatar
Citat:

Mina erfarenheter säger att One har bra pris, kraftfulla servrar och bra support. Hur menar du?
Citera
2012-06-06, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazula
Mina erfarenheter säger att One har bra pris, kraftfulla servrar och bra support. Hur menar du?

Jag håller med och för ett halvår sen cirka hade jag varit helt övertygad. Men sen skaffa jag ett par domäner till som hamnade på en annan fysisk server. Denna har strulat en hel del utan att de fått rätt på det. Så i princip får jag testa på en av mina domäner där och sen ladda upp till rätt server för att den senaste segar sjukt mycket. Har varit i kontakt med supporten och de vet om problemet men verkar inte få rätt på det. Så känns lite som lotteri tyvärr. Synd att de inte tar tag i det för det är himla irriterande.
Citera
2012-06-08, 16:23
Medlem
Jag rekommenderar Binero. Där kan du skapa 50 subdomäner, en jävla massa databaser med en massa olika användare med olika privilegier - allt detta för 69kr per månad. s'great
Citera
2012-06-09, 04:07
Medlem
Frabbes avatar
Jag håller med, kör på Binero. One.com låter inte kunden bestämma så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in