2012-06-06, 01:06
Medlem
Flash-flashares avatar
Har ett blancoln hos Forex p ca 200.000:-
Har stllt till de s djvla illa att jag har inte en pinal att slja fr att ens lsa in en liten del av lnet
Vad hnder om jag inte kan betala min mnadsskuld p 3000:-?
Har redan utnyttjat min amorteringsfria mnad och vet att jag inte kommer klara av betalningarna framver
Skickar dom min skuld till kronofogden eller inkasso?
Om jag frsttt rtt r de stor skillnad p kronof och inkasso pga att jag kan "typ" sga till inkasso att jag kan endast betala 200:-/mnad just nu och dom r "njd" med de medans fogden rensar mig p varenda krona jag har ver efter att mat och hyra r betald.
Min viktigaste undran r frmst vart de gr om jag inte kan betala Forex de jag kommit verens med dom om?
Kronofogden eller inkasso?
Citera
2012-06-06, 01:48
Medlem
Cloinsps avatar
Annars ringer du FOREX och ber om din handlggare, dr du sger att du vet om att du inte kan betala tillbaka och ifall ni kan gra upp en betalningsplan. Om de nekar, och skickar till INKASSO s kommer du att ha mjligheten till en betalningsplan med inkassobolaget. Om du nu skulle inte klara av att betala inkassobolaget s skickas du till kronofogden .... Tror inte de kommer g med p att du amorterar 200kr i mnaden s skaffa dig ett extrajobb snabbt ;D
Citera
2012-06-06, 08:58
Medlem
Blocket.ses avatar
Som redan skrivits s tycker jag att du ska kontakta Forex frst..
Blir det nej dr s ringer du deras inkassobolag..

Inkassobolagen r faktiskt mna om att f in sina pengar, oavsett om det nu tar mnga t..
Gr det till Kornofogden s kommer dom att gra en frlustaffr p dig skulle jag tro..

S prova att ring,, jag kan garantera dig att dom fr mnga sdana samtal dagligen,, s du behver inte knna din ensam..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in