Citat:
Ursprungligen postat av 5minbreak
Jag hade jättesvårt att lita på min partner när hon inte kunde ha sex med mig längre. Det var lixom perfekt tills en särskild vecka då det blev konstigt. DÅ tog vi det lugnt ett litet tag sen vart det värre och värre. Hon slutade säga snälla saker till mig och jag ifrågasatte vad hon egentligen kände. Antagligen detta som dödade förhållandet. Förstår mig inte alls på det här med att tjejer helt plötsligt inte kan ha sex eller typ knappt kyssas :/ Visserligen va mitt ex också deprimerad men jag tyckte det osade otrohet om hela grejen. Kändes som att attraktionen hon hade för mig bara helt plötsligt försvann. Jag hoppas verkligen din kille tar det bra. För mig var det fan hemskt. Inte att jag inte fick ha sex utan för att min tjej inte blev kåt på mig. Fyfan va det dödar ens självförtroende :/
Haha! Fast jag blir inte kåt i allmänhet... går även på mediciner (concerta), har ADHD osv. osv. så mitt beteende går lite upp och ner. Men jag hoppas verkligen att min kille tar det bra. Jag är iaf öppen om det, och jag ger honom ofta (givetvis ÄRLIGA) komplimanger, särskilt eftersom han inte själv verkar förstå hur otroligt snygg och snäll och absolut fantastisk han är.
Att jag inte blir "kåt" dödar mitt självförtroende... det har ju inte med min pojkvän att göra. Tror inte att jag blir "kåtare" av att mitt självförtroende störs mer, t ex ifall min pojkvän skulle börja klaga eller bli sur mot mig, eller anklaga mig för att jag förstör förhållandet eller dylikt.
Det är dessutom inte enbart upp till mig att se till att det blir sex eller inte, och han är nog rätt medveten om det för trots att han kan "kommentera" lite ibland så tar han inte direkt själv särskilt mycket initiativ (utöver att tafsa mig på brösten och magen när jag verkligen inte vill - avtäntande, stressande och dessutom tycker jag att det är fruktansvärt obehagligt ibland, beror nog mycket på min ADHD/mina Aspergers-tendenser och det har varit så i hela mitt liv när det gäller vissa känsel-intryck).
Har klart och tydligt förklarat för honom att avslappning hjälper mig ofantligt mycket, inte bara när det gäller den potentiella sexlusten, men mitt liv och välmående överlag. Jag är extremt sällan avslappnad, har ofta ont i kroppen (just nu har jag väldigt ont i nacken, vänstra delen av ryggen, något är fel med mitt högra knä men tror att det bara är ett blåmärke som hamnat lite konstigt, har muskelvärk i benen... ja, jag kan fortsätta ett jävla tag), är ofta stressad, har svårt för att fokusera, sover dåligt, har svårt att hålla rutiner och känner mig ofta misslyckad och behöver mycket beröm.
Kroppslig beröring hjälper mig väldigt mycket (på rätt sätt, inte pillande, repetitiva strykningar, att ta mig på ställen som känns obehagliga, att stryka mitt hår "mothårs", snabba, ryckiga rörelser, etc.).
Men han är rätt dålig på att massera och har dessutom skomakartumme, så han får ont av det. Tror att jag skulle må väldigt bra ifall jag hade haft råd att få massage någon gång i veckan. Men det vore enormt trevligt att få massage av min pojkvän, för då skulle man kunna göra den mer åt det "kinky"-hållet, plus det är ju oavsett rätt intimt och mysigt när man blir masserad av någon man tycker om. ^^
Yes, I am quite a handful.
Men yes. Just nu är han inte hemma och jag saknar honom något otroligt haha. Och jag har kommit igång med motionen rejält. Och strax ska vi på semester. Och lägenheten är inte ett stort jävla bombnedslag. Så jag är rätt nöjd och hoppas att min sexlust väcks till liv snart. ^^
Det har för övrigt ALLTID varit så här för mig i förhållanden, så det är inte specifikt med min nuvarnade pojkvän. Jag har alltid haft svårt med sexlusten i förhållanden. När "smekmånadsfasen" är över så försvinner sexlusten också, och det är jättejobbigt. I princip så är jag mestadels enbart kåt som "nykär", och jag förstår inte varför sexlusten försvinner med kalabalik-känslorna.
Men tror som sagt att jag inte rör på mig tillräckligt mycket bland annat, finns nog brister på en rad olika signalämnen och dylikt i min hjärna och i min kropp (som kanske bara når tillräckliga nivåer när man har hormonrusningarna av "nyförälskad"-känslan).
Har ju andra brister i kroppen pga min ADHD så det är väldigt sannolikt att detta påverkar min sexlust med tanke på att sex är en grundläggande sak för människor och min ADHD påverkar en massa andra grundläggande funktioner. Och bristen på motion påverkar kropp och psyke på alla möjliga vis.
Så hoppas att jag kunnat vara till någon förklaring.

Sexlusten är en väldigt komplicerad sak. Tycker det är synd att ditt förhållande gick som det gick, men det låter ju väldigt konstigt att det "plötsligt" blev så. Tjatade du mycket på henne? För annars så håller jag med om att det osar lite otrohet också, såvida inte någonting hände i hennes liv som fick henne att falla in i deprimerade tankar väldigt plötsligt (signalämnen!

).
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Cool
Varför inte?
Det blir för mycket piller att hålla reda på helt enkelt. Har inte förrän nu börjat få ordning och reda på min vardag, men har fortfarande enorma problem med min dygnsrytm så det är en konstant match mot mig själv och mina ovanor. Jag behöver vara skyddad, och kondomer är väldigt dyra. Dessutom så hjälper det mot min mensvärk, PMS och förbättrar mina problem med acne en del.
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Om man har problem med att bli kåt och inte vill ha sex får man fan tillfredställa sin partner ändå, oavsett om det är en man eller kvinna. Vanligt jävla folkvett.
Antingen det eller göra slut. En relation utan sex är ohållbar.
Jaha, anser du det ifall du själv inte skulle ha sexlust? Vad händer om någon av er råkar ut för en olycka? Urinvägsinfektion? Vad gäller som "undantag" i detta tänk? Varför i helvete ska man ha sex om man inte vill och dessutom inte är kåt? Är det inte bättre att försöka hjälpa ens partner att BLI kåt först innan man kräver sex av denne? Och på vilket sätt och vis förbättrar detta en relation?
"Vanligt jävla folkvett", amen javisst stolpskott.

Hade förstått dig om det gällde att försöka äta lite MAT fastän man inte har aptit, men kom igen.