2012-06-05, 19:15
Medlem
Hej Flashback!

Sedan ett halvår tillbaka har mina ögonlock ställt till med besvär för mig. De svullnar och blir röda som om det vore någon form av utslag eller eksem. Jag har märkt att jag ofta blir väldigt trött när detta händer.

Jag har varit hos vårdcentralen där jag först fick locoid salva. Det funkar till den mån att det döljer symptomen tillfälligt. Men efter en oregelbunden tid kommer det alltid tillbaka, det brukar variera mellan någon dag till någon vecka. Jag återvände till vårdcentralen och pratade med en läkare som skrev ut en salva som heter protopic till mig. Det verkade på läkaren som att det var ett experiment och han inte riktigt var hundra på vad han gjorde. Detta är någon form av mild cellgift som i slutändan gav värre biverkningar än själva problemet i sig och därför slutade jag använda det. Jag fick väldigt torra läppar och brännande hud bland annat, vilket enligt bipacksedeln ska vara normalt men jag är skeptisk till medlet överhuvudtaget.

Jag kan tillägga att jag ofta kliar mig i ögonen och upplever ofta obehag när jag kommer in i vissa miljöer, som exempelvis stora köpcenter. Min egna gissning är att det är någon form av aircondition som spökar. Det känns som ett vindmotstånd slår mot ögonen, tror ni kan relatera till känslan.

Någon som har tips eller råd?

Tack på förhand!
Citera
2012-06-05, 19:36
Avslutad
Jag har hört att hemorojdsalva ska hjälpa.
Den är ju sammandragande.
Har inte testat än själv, men ska göra det.
Citera
2012-06-05, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Jag har hört att hemorojdsalva ska hjälpa.
Den är ju sammandragande.
Har inte testat än själv, men ska göra det.

Efter en kort vistelse på google så verkade det som detta är en lösning på mörka påsar under ögonen, jag tror inte det är riktigt relaterat till mitt problem.
Citera
2012-06-05, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trullsson
Efter en kort vistelse på google så verkade det som detta är en lösning på mörka påsar under ögonen, jag tror inte det är riktigt relaterat till mitt problem.

Ok, sorry, trodde det gällde svullnader också.
Han, Nakna kocken, har ju liknande problem.
Vet att han smörjde på en salva i ett reprtage. Googla eller maila honom då?
Citera
2012-06-05, 22:18
Medlem
Jag får också ibland problem med svullna ögonlock, fan vad irriterande. Kliar och håller på.
Citera
2012-06-05, 23:03
Medlem
lithionits avatar
kan ev. vara blefarit (ögonlockseksem) har det själv och känner igen mig i mycket.

Skumt att du fick protopic såfort, man brukar testa hydrokortison (ficortril ögonsalva är istortsett det man alltid får för det är milt nog att kunna användas på ögonlocken) och se se hur det blir.
Citera
2012-06-12, 11:49
Medlem
Van-Hedens avatar
Kör en liten bump, har inte eksem men lite svullna ögon då och då. Kan det vara pollenallergin som spökar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in