2016-09-01, 13:31
Bannlyst
Fattar inte varför det finns folk som klagar på denna mysiga familj. Man märker klart och tydligt att alla älskar varandra och skulle göra allt för varandra. Visst kan det bli krystat men det är bra för då ser man att dom inte är några vana skådespelare och det mesta som sker i programmet sker naturligt utan att behöva vara skriptade som de flesta liknande program.

Familjen är helt enkelt osvensk i den meningen att dom har sjukt nära och bra relationer med varandra och leif-Ivan och Susanne verkar genuint kära i varandra trots att dom varit tillsammans i så många år. Jag kan tänka mig att det sticker i många svenskars ögon som överlag är kända för att aldrig kunna ha långvariga och kärleksfulla relationer.Jag gillade även dotterns kille som verkar vara en skön lirare som inte är rädd för att vara dig själv. Jag tycker denna familj trots sin uppenbara brist på smak är ert föredöme. Så här ska en bra och sammanhållen familj se ut. En frisk fläkt i dagens sönderindividualiserade samhälle.
Citera
2016-09-01, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sambasomrero
Tror inte det, jag fick intrycket att han köpt henne ganska nyligen!

Vi får hoppas på det.

Han har ju trots allt ett intresse för gamla skönheter iom hans USA-bilsintresse (även om jag i det fallet inte har samma intresse men han verkar gilla "original"-utseende och det är bra).

Får hoppas på ett bra öde.
Citera
2016-09-01, 18:31
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cataleya68
Men hallå !! Oavsett avundsjuka o skit som en del skriver om han så vill jag påminna er om att han är från Norrbotten o Över Kalix tom ..tror jag ?Åh där är det tyvärr inte många som är kloka ..
Träffade han som bil dealare när både han var ung o jag yngre ..Hade ett rykte som stank tyvärr..
Idag när jag ser han o familjen så sitter jag o skrattar o tycker dom alla är skitmysiga ..Trots Jantelagen :-)

Nä knip igen o njut o skratta när dom är på Tvn vettja:-)
Avundsjuka klär inte nån ..
Det handlar inte om avundsjuka eller jantelag, mannen är ett rövhål helt enkelt. Därav stanken...
Citera
2016-09-01, 23:23
Medlem
curvaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Det handlar inte om avundsjuka eller jantelag, mannen är ett rövhål helt enkelt. Därav stanken...
Avundsjuk ? Sosse ....
Citera
2016-09-01, 23:25
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curvaN
Avundsjuk ? Sosse ....
Är Leif-Ivan sosse?
Citera
2016-09-01, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Han är asylbaron, och fakturerar dig och resten av Sverigesskattebetalare ett antal hundra miljoner/år för nöjet.
För er som har utsatt er själva för att se på Stenbeckkoncernens hyllningsserie till pösmunkens ära, är delar av programmet inspelat på hans asylboenden när han är där och arbetar, eller har TV3 censurerat bort de delarna?

Ja och inte fan är det hans fel. Det är regeringen och alla rövslickande as som dig som har släpat hit halva jordens förbannade befolkning.
Citera
2016-09-02, 09:20
Medlem
Vad heter/hette hans pappa? Nån som vet?
Citera
2016-09-02, 11:21
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Men lik förbannat leker han med miljoner och glider runt som en kung. Jag ser upp till alla som kan leva det livet han lever
En produkt av den västerländska individualismen...så tragiskt att folk tror att det här är hur ett lyckligt samhälle ska se ut, troligtvis så är han väl inte så jävla intelligent, vet inte ens om intelligens är en jävla fördel för att lyckas i livet längre, snarare dumhet och okänslighet.

För att lyckas så behöver man antingen vara retarded och låta sig utnyttjas av ngn som lyckas ännu bättre (tänk skivbolag o rappare) eller så behöver man helt enkelt sakna moral och inte ha några problem alls med att livnära sig på människor med moral, tydligen så är detta helt ok så länge man gör sig nog mkt pengar genom det...

Det är morallösa vanligtvis synnerligen obegåvade mobbare och parasiter som vi lyfter fram som dagens hjältar.
Citera
2016-09-02, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Ja och inte fan är det hans fel. Det är regeringen och alla rövslickande as som dig som har släpat hit halva jordens förbannade befolkning.

Oj oj oj, man blir bra nyfiken på vilka diagnoser du har. Den kognitiva dissonansen är i alla fall uppenbar

Så det är inte hans fel? Du menar att någon har tvingat honom att (tillfälligt) profitera genom att driva asylboenden? Har du något belägg för ditt påstående? Naturligtvis är det hans fel, vems skulle det annars vara? Om det inte fanns svagbegåvade personer som tror att de kan bli rika på att plundra sina medmänniskor genom att stödja folkmordspolitiken som bedrivs i Sverige, och driva "asylboenden" så skulle det ju inte finnas några asylboenden, och Sverige skulle inte kunna ta emot invandrare i den omfattning vi nu gör. Alltså är det hans fel, punkt slut.

Men nu var ju min fråga om TV-programmet om honom handlar om hans asylboenden, eller om TV3 har undvikit detta?
Citera
2016-09-02, 13:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Oj oj oj, man blir bra nyfiken på vilka diagnoser du har. Den kognitiva dissonansen är i alla fall uppenbar

Så det är inte hans fel? Du menar att någon har tvingat honom att (tillfälligt) profitera genom att driva asylboenden? Har du något belägg för ditt påstående? Naturligtvis är det hans fel, vems skulle det annars vara? Om det inte fanns svagbegåvade personer som tror att de kan bli rika på att plundra sina medmänniskor genom att stödja folkmordspolitiken som bedrivs i Sverige, och driva "asylboenden" så skulle det ju inte finnas några asylboenden, och Sverige skulle inte kunna ta emot invandrare i den omfattning vi nu gör. Alltså är det hans fel, punkt slut.

Men nu var ju min fråga om TV-programmet om honom handlar om hans asylboenden, eller om TV3 har undvikit detta?

Haltande resonemang. Det här landet tar ju redan emot invandrare i en omfattning som vida överstiger möjligheterna till bostäder och skulle så fortsätta göra, även om det vore förbjudet enligt svensk lag att driva asylboenden. Med tanke på att det knappt finns tillräckligt med bostäder för blekfeta och skattebetalare svenskar så är det snarare tur att det finns privata entreprenörer som tillhandahåller boenden.
Citera
2016-09-06, 19:44
Medlem
miklons avatar
Efter att ha sett första avsnittet av nya serien så tycker jag att det verkar vara en rätt charmig familj som uppenbarligen tycker om varandra väldigt mycket. Vettigast är väl förmodligen mamman, som verkar stå norrländskt stadigt på jorden intill sin excentriska man.

Att Leif-Ivan själv har huvudet på skaft på ett bondslugt sätt är det väl inga tvivel om.
Citera
2016-09-07, 11:22
Medlem
keyzexs avatar
Jag är avundsjuk, jag vill ha hans livsstil och pengar men utan att behöva ha arbetat för att få dom.

Det är ju en skön familj förutom dottern som verkar helt skruvad, undrar hur länge hennes kille står ut ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in