2016-08-26, 18:15
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Snubben har krängt bilar, kursat ett par gånger och blåst mängder med människor + suttit på kåken. Knappast något att se upp till, och knappast någon som har skapat mervärden i samhället.

Men lik förbannat leker han med miljoner och glider runt som en kung. Jag ser upp till alla som kan leva det livet han lever
Citera
2016-08-26, 18:56
Medlem
Hem_bränts avatar
Det är satan vad folk är avundsjuka och gnäller på raggar gubben, han verkar vara sig själv till 100%, istället för att vara som alla andra tråkiga jävla svenssons.

Han gör som han vill och precis vad han känner för, han lever alltså livet fullt ut! Medans dom flesta om inte alla som gnäller på gubben här i tråden spenderar sitt liv som löneslavar med 4-5 veckors semester per år.

Och gör man dom pengarna som han gör, då är man varken dum i huvudet eller utvecklingsstörd.
Citera
2016-08-26, 18:59
Medlem
AnnaPetrovnas avatar
Jag känner en grabb som blev sån där och jag funderade länge på vad som drev honom att sno ihop alla millarna. Jag menar, man kan ju bara äta sig mätt, äter man mer mår man bara pyton.
Missförstå mig rätt men jag tror att han innerst inne ville bli som jag men visdom köper man inte för pengar.
Men visst har även jag nån gång stått vid det där vägskälet där millarna rullar in på den ena sidan och den ensamma vandringen är andra alternativet. Det blir lite som när Jesus stog på berget och såg allt han kunde få och inte fan säljer jag min själ för en hög med pengar.
Citera
2016-08-26, 20:41
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt

Och gör man dom pengarna som han gör, då är man varken dum i huvudet eller utvecklingsstörd.

Nej, du har en poäng där...men kan uppföra sig som om man vore korkad och/eller efterbliven.
Citera
2016-08-26, 21:08
Medlem
Känner en gubbe som känner Leif-Ivan.
L-I grundlade enligt honom sin förmögenhet när han drev Solvalla Biltorg, en verksamhet som köper begagnade bilar och säljer dem vidare. När han köpte in bilar av privatpersoner skickades i många fall (systematiskt) inte in några papper om ägarbyte till Vägverket förrän bilen var såld till nästa ägare. Myndigheterna såg därmed aldrig att Leif-Ivans företag gjort någon affär och Leif-Ivan slapp därmed betala skatt på vinsten i dessa affärer. Ett rykte bara, men det låter väl inte helt osannolikt? Leif-Ivan känns lite som en herre som gärna undviker skatteutgifter.
Citera
2016-08-26, 21:17
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Känner en gubbe som känner Leif-Ivan.
L-I grundlade enligt honom sin förmögenhet när han drev Solvalla Biltorg, en verksamhet som köper begagnade bilar och säljer dem vidare. När han köpte in bilar av privatpersoner skickades i många fall (systematiskt) aldrig in några papper om ägarbyte till Vägverket förrän bilen var såld till nästa ägare. Myndigheterna såg därmed aldrig att Leif-Ivans företag gjort någon affär och Leif-Ivan slapp därmed betala skatt på vinsten i dessa affärer. Ett rykte bara, men det låter väl inte helt osannolikt? Leif-Ivan känns lite som en herre som gärna undviker skatteutgifter.

Han har dragit in pengar på lagliga vis. Branschen bjuder på både det ena och det andra, jag säger inte att karln inte tagit GENVÄGAR, MEN majoriteten av vad som fastnat är vad många ser som bottenskrap, som plussas ihop till en stadig hög.

Sättet han har tjänat pengar på är sättet som många anser vara för klyschigt och "vanligt" Han har ingen känsla för "Cringe" eller "klysch".
Citera
2016-08-26, 21:54
Medlem
dr.noos avatar
Ärligt talat. Förstår inte varför ni alla kanske inte alla men dom flesta klankar ner på han osv. Han är ju en sjukt duktig entreprenör. Och ja jag förstår att 95% av er är riktigt avudsjuka på han. Varför går ni själv till jobbet varje dag? Föratt kunna försörja dig eller er och familjen. Och bara föratt han har lyckats tjäna pengar och säkra sin och hela sin familjs framtid så klankar ni ner på han? Förstår det inte, gratulera raggargubben istället. Janten och avundsjukan lyser så starkt i denna tråd att det bara blir löjligt. Han tjänar inte pengar föratt det är ballt att ha massa pengar. Han gör allting förmodligen föratt han är driven av det och att ha pengar blir en enorma frihet. En frihet som jag tror alla innerst inne vill ha bara kunna leva livet och gör det man själv känner för. Men sitt hära och hata på en som förmodligen gjort mer för sverige än ni sammanlagt i denna tråden gjort. Patetiskt istället föratt hata på folk som lyckas ta tag i er själva och gör nånting åt era förmodligen ganska vanliga svensson liv. En sak är ju säkert ingen av er kommer någonsin vara i närheten av leifivan bara att ni lägger ner tid på att sitta och smuts kasta nån och sen argumentera om smutskasningen. Det är så jävla löjligt att man börjar ju fundera vad det är för jävla värld man lever i ? Gör nånting åt det istället.

Blev tvungen att skriva ett inlägg tror de är mitt första? Men man blir så jävla mörkrädd för sånna som ni. Ni kan ju helt jävla omöjligt vara lyckliga?

Och snälla svara inte med att jag inte vet nånting osv blabla. Jag är nog insatt i allt runt det här föratt veta saker som ni inte änns skulle komma på i fantasin. Tragiskt
Citera
2016-08-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleo
Det var i USA, inte i Sverige. Andra lagar.

exakt i usa får man dricka 1.5 sjuttisar men ändå köra bil. Förövrigt så är familjen inkl Leif jävligt trevliga och driftiga och jag hoppas verkligen han blir frisk snart.
Citera
2016-08-27, 00:29
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
exakt i usa får man dricka 1.5 sjuttisar men ändå köra bil. Förövrigt så är familjen inkl Leif jävligt trevliga och driftiga och jag hoppas verkligen han blir frisk snart.

Fan, är det verkligen sant? De flesta utan tolerans blir ju dyngraka på en halv sjuttis?!
Citera
2016-08-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango

Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Fan, är det verkligen sant? De flesta utan tolerans blir ju dyngraka på en halv sjuttis?!

Nej, det är verkligen inte sant. Olika lagar beroende på delstat gäller och i de flesta fall är de något generösare än Sverige. Ett par öl eller 0,5 promille är väl ungefär det som gäller i de flesta stater.
Citera
2016-08-27, 03:31
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Det är satan vad folk är avundsjuka och gnäller på raggar gubben, han verkar vara sig själv till 100%, istället för att vara som alla andra tråkiga jävla svenssons.

Han gör som han vill och precis vad han känner för, han lever alltså livet fullt ut! Medans dom flesta om inte alla som gnäller på gubben här i tråden spenderar sitt liv som löneslavar med 4-5 veckors semester per år.

Det handlar inte om avundsjuka, inte heller om hur han lever sitt liv som miljonär utan om att hans förmögenhet byggs på människors lidande. Det finns inget fel med att en individ i Sverige lyckas ta sig till toppen och bli förmögen men det är inte acceptabelt att göra det genom att utnyttja andra människor. Sen att det är äckel Alliansens fel genom deras privatiseringar att folk som Bert Karlsson och Leif-Ivan kan utnyttja folk så här är ju en annan sak.
Citera
2016-08-27, 03:43
Medlem
AnnaPetrovnas avatar
Pengar är till sin natur kvitton på arbete. Det finns inga andra magiska egenskaper hos pengar. Om man har mycket mer pengar än omgivningen har man utnyttjat deras arbete vilket i grunden är stöld. Nu brukar dom här grabbarna stå på lerfötter och så småningom rasar drömmen ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in