2010-12-31, 22:48
Medlem
God kväll och gott nytt år!

Nyår är inte vad det har varit tidigare sedan jag fick en dotter för några veckor sedan. Detta har givit tillfälle till en hel del nördande kring klockor på nätet. Jag har, som jag skrivit tidigare, varit intresserad av en Air King och gick för ett tag sedan till en aukt handlare för att förhandla om pris och ev. göra affär, men insåg när jag provade den att den är något för liten, även för mina futtiga handleder.

Jag har sedan dess istället ställt in mig på en Submariner ND, som jag har insett är en klassiker och som gör sig bättre i verkligheten än på bild.. Så... Uret.se tar drygt 45.000 för den och gissningsvis kan jag få ett liknande pris hos en vanlig handlare, men en sökning på chrono24 ger bl a följande:

http://www.chrono24.se/rolex/rolex-submariner--id1481596.htm?dosearch=true&searchexplain=false&re sultview=list&query=Submariner&sortorder=1&maxAgeI nDays=0&watchTypes=U&manufacturerIds=221&models=1& usedOrNew=new&urlSubpath=/rolex/submariner--mod1.htm&models=1&manufacturerIds=221&searchResult Index=3

Är det någon som känner till det här stället i Berlin - är det Ehrlige Ahmet som säljer? Kan jag få motsvarande pris i London (där jag är ibland).

Jag måste komma till avslut nu, så idéer kring det här uppskattas!
Senast redigerad av altutomctrl 2010-12-31 kl. 22:50.
Citera
2010-12-31, 23:54
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag måste vara lite seg i kolan, jag fick för mig att du menade att du fortfarande letade, inte att det var den som du hade köpt. Jag tyckte väl att det var knepigt att du kunde posta så många bilder på en klocka du letade efter, utan att ha hittat den
Det kan hända den bäste.
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jag gillar den senaste utgåvan av Tissot Visodate skarpt. Har länge lurat på att köpa en, men det har aldrig blivit av. Den är riktigt trevlig att titta på och otroligt prisvärd också!
Ja jag tycker den är fantastisk att ha i sin ägo. Mycket klocka för lite pengar, min melodi det.
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Spana in Longines, förslagsvis deras Sports Legends- eller Flagship Heritage-serier.
Tack för tipset, men nu har jag redan skaffat mig just en Tissot Visodate. Nästa klocka blir något tyngre, troligtvis en IWC om några år.
Citat:
Ursprungligen postat av altutomctrl

Nyår är inte vad det har varit tidigare sedan jag fick en dotter för några veckor sedan. Detta har givit tillfälle till en hel del nördande kring klockor på nätet. Jag har, som jag skrivit tidigare, varit intresserad av en Air King och gick för ett tag sedan till en aukt handlare för att förhandla om pris och ev. göra affär, men insåg när jag provade den att den är något för liten, även för mina futtiga handleder.

Jag har sedan dess istället ställt in mig på en Submariner ND, som jag har insett är en klassiker och som gör sig bättre i verkligheten än på bild.. Så... Uret.se tar drygt 45.000 för den och gissningsvis kan jag få ett liknande pris hos en vanlig handlare, men en sökning på chrono24 ger bl a följande:

http://www.chrono24.se/rolex/rolex-submariner--id1481596.htm?dosearch=true&searchexplain=false&re sultview=list&query=Submariner&sortorder=1&maxAgeI nDays=0&watchTypes=U&manufacturerIds=221&models=1& usedOrNew=new&urlSubpath=/rolex/submariner--mod1.htm&models=1&manufacturerIds=221&searchResult Index=3

Är det någon som känner till det här stället i Berlin - är det Ehrlige Ahmet som säljer? Kan jag få motsvarande pris i London (där jag är ibland).

Visserligen kanske det är klokast att satsa på klassiker först, men personligen om jag hade de pengarna att lägga på en klocka hade jag tagit en sådan här.

Off topic: Nyår nyår, flickvännen ligger redan i sängen. Får nog bli till att stoppa pipan och se på när folk skjuter iväg sina raketer. Men visst är det lite vemodigt att sitta på Flashback vid den här tiden, nej förresten jag har ju en ursäkt. Gott nytt år!
Citera
2011-01-01, 10:30
Medlem
Citat:

Det här verkar ju lovade:
http://feedback.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback2&userid=watchswiss&ftab =AllFeedback

Inte mkt att tveka på?
Citera
2011-01-01, 12:19
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Det här verkar ju lovade:
http://feedback.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback2&userid=watchswiss&ftab =AllFeedback

Inte mkt att tveka på?

Om du tycker Air kingen är för liten, har du testat med och utan datum på suben? Jag uppfattar iaf NDen som betydligt mindre på handeleden trots att det är samma dimension.
I vilket fall som, varför vill du ha ND?
Andrahandvärdet är sämre på ND med(Enligt rolexförsäljare jag pratat med), om du nu är intresserad utav att sälja/byta i framtiden.
Citera
2011-01-01, 13:12
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Under tusenlappen för en visodate re-issue? Fixa en sån så köper jag den av dig för 1500.
Jag skrev inte Visodate re-issue, utan talade om Visodate.
Citera
2011-01-01, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Om du tycker Air kingen är för liten, har du testat med och utan datum på suben? Jag uppfattar iaf NDen som betydligt mindre på handeleden trots att det är samma dimension.
I vilket fall som, varför vill du ha ND?
Andrahandvärdet är sämre på ND med(Enligt rolexförsäljare jag pratat med), om du nu är intresserad utav att sälja/byta i framtiden.

Tack för input! Jag gillar ND lite bättre rent utseendemässigt. Angående andrahandsvärdet så är det nog som du säger. Jag tror inte att det kommer bli aktuellt att sälja senare, men det är klart.. Man vill ju alltid göra en så bra affär som möjligt. Ska ta en liten funderare ang. detta.

Inga kommentarer angående priset? Det är ju 30% billigare än listpris hos AD i Sv. Förekommer den typen av rabatter på klockor, i den förhållandevis låga prisklassen, om man inte är svåger med butiksägaren? Ta bladet från munnen nu!
Citera
2011-01-01, 15:27
Medlem
ramlosablabars avatar
Citat:
Tack för input! Jag gillar ND lite bättre rent utseendemässigt. Angående andrahandsvärdet så är det nog som du säger. Jag tror inte att det kommer bli aktuellt att sälja senare, men det är klart.. Man vill ju alltid göra en så bra affär som möjligt. Ska ta en liten funderare ang. detta.

Inga kommentarer angående priset? Det är ju 30% billigare än listpris hos AD i Sv. Förekommer den typen av rabatter på klockor, i den förhållandevis låga prisklassen, om man inte är svåger med butiksägaren? Ta bladet från munnen nu!

Förekommer: Ja
Något du kan räkna med?: Nä
Citera
2011-01-01, 20:44
Medlem
Artygs avatar
Bär på denna simpla skönhet ibland.
Dock har läderarmbandet ännu en gång brustit.

Vart vänder jag mig för kvalitéarmband?
Köpte senast hos stjärnurmakarna..

Bild:
http://www.imagebam.com/image/487c3b113332872
Citera
2011-01-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Bär på denna simpla skönhet ibland.
Dock har läderarmbandet ännu en gång brustit.

Vart vänder jag mig för kvalitéarmband?
Köpte senast hos stjärnurmakarna..

Bild:
http://www.imagebam.com/image/487c3b113332872

Mitt tips är att du spanar in armbanden på www.urtid.se
Där har dom riktigt fina armband, till bra priser.
Citera
2011-01-02, 21:03
Medlem
thereins avatar
Vad finns det för bra svenska webbshoppar för begagnade klockor? Gärna med mycket bilder. Letar efter en äldre lite tunnare klocka i stil med Omega Seamaster. Gärna med brunt läderarmband, visst det går ju att fixa separat men ser gärna att klockan redan har det så jag slipper.
Citera
2011-01-02, 21:15
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therein
Vad finns det för bra svenska webbshoppar för begagnade klockor? Gärna med mycket bilder. Letar efter en äldre lite tunnare klocka i stil med Omega Seamaster. Gärna med brunt läderarmband, visst det går ju att fixa separat men ser gärna att klockan redan har det så jag slipper.

kaplans.se har mycket vintage.
Citera
2011-01-03, 22:45
Medlem
catlands avatar
Ropade precis in http://goo.gl/jiI9z

Ett sött sjuttiotalsur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto