2008-12-29, 22:20
Medlem
Freezors avatar
Vad har ni för tips på "lättare" repor på stålarmband från bänkdykningar? Försöker fixa iordning ett gammalt urverk jag hittade. Den har "borstat stål" så det behover inte vara jättefint.
Citera
2008-12-29, 23:32
Medlem
hagiss avatar
Scotch brite funkar kanon! "Klappa"/gnugga längsmed bara, så blir det finfint. Du fattar säkert hur jag menar.
Citera
2008-12-30, 00:03
Medlem
IcyHots avatar
Kul att få se en massa fina klockor. Det får en att drömma om att nån gång få äga nån/några riktigt fina kvalitetsklockor.
Måste säga att bla clockwise88 samling var väldigt imponerande...får en nästan till att börjar fundera på om man hittills ägnat sig åt fel yrke.

Hittade en lite rolig länk med en massa kvalitetsklockor till salu.
http://www.dream-watch.com/
Citera
2008-12-30, 00:13
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Storlek på den? Förlåt, men den ser ut lite som en damklocka..

Det är mellan modelen. Dvs 30x30. Den som Cartier anser män i min storlek skall ha till en smoking. Dam modelen är betydligt mindre. Skall ta en bild på de båda då min Fru har en sådan så får du se.

När jag köpte denna så fanns inte Santos 100. Men är endock tveksam ifall jag skulle ha köpt den då denna gör sig så bra till det den är gjord för.

Dvs visa tiden diskret och anonymt fast med stil.
Citera
2008-12-30, 12:17
Medlem
locmans avatar
någon som har koll på http://www.authenticwatches.com/ ?? är på jakt efter en Rado
Citera
2008-12-30, 12:26
Medlem
Shambolics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locman
någon som har koll på http://www.authenticwatches.com/ ?? är på jakt efter en Rado

Vet faktiskt inte, dock har en polare köpt från http://redfingerprint.com/Rado. Du kan ju kolla där huruvida priserna är moderata.
Citera
2008-12-30, 15:29
Medlem
locmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shambolic
Vet faktiskt inte, dock har en polare köpt från http://redfingerprint.com/Rado. Du kan ju kolla där huruvida priserna är moderata.

tackat tackar
Citera
2008-12-30, 16:54
Medlem
clockwise88s avatar
Citat:
Vilka klockor står högst på önskelistan inför nästa år?

Själv tänkte jag läga vantarna på Longines legend diver och kanske en Seiko spb001j..

Jag går och lurar på att skaffa mig min första Archimede. Vi får se.

Fru Clockwise har bett mig sälja en eller annan klocka innan jag köper fler. Har en spekulant på min TAG Heuer Carrera Calibre 360 WG men osäkert hur seriöst intresset är.
Citera
2008-12-30, 17:00
Medlem
clockwise88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Det är mellan modelen. Dvs 30x30. Den som Cartier anser män i min storlek skall ha till en smoking. Dam modelen är betydligt mindre. Skall ta en bild på de båda då min Fru har en sådan så får du se.

När jag köpte denna så fanns inte Santos 100. Men är endock tveksam ifall jag skulle ha köpt den då denna gör sig så bra till det den är gjord för.

Dvs visa tiden diskret och anonymt fast med stil.

Till smokingen passar din Cartier-modell bättre än en Santos 100. Som du säger, en tunnare och mer diskret klocka är att föredra till sådan klädsel. Santos 100 är en bjässe, både bred och tjock och passar nog bäst till uppkavlade skjort-ärmar.
Citera
2008-12-30, 20:45
Medlem
Citat:
Vilka klockor står högst på önskelistan inför nästa år?

Själv tänkte jag läga vantarna på Longines legend diver och kanske en Seiko spb001j..
Är så fräck så att jag bumpar min egen fråga.
Kom igen nu gubbar - vad ska ni köpa för kul nästa år?
Citera
2008-12-30, 21:21
Medlem
hagiss avatar
Det är så många olika modeller jag vill ha, men det lutar åt nåt lite stiligare än Submarinern, som jag i princip kör med varje dag nu.

Cartier Santos 100 eller kanske ett äldre, smäckert guldur, typ IWC, Zenith, JLC eller liknande. Jag har haft ett par på kroken, men de har inte känts helt hundra. Ibland får jag ett enormt sug efter en Nomos Tangente, vi får se om suget tar överhand någon gång under året.

Om en Omega Speedmaster pro som årsbarn skulle dyka upp i fint skick och överkomligt pris så slår jag troligtvis till. Letar inte hysteriskt efter det, dock.
Citera
2008-12-30, 21:22
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Är så fräck så att jag bumpar min egen fråga.
Kom igen nu gubbar - vad ska ni köpa för kul nästa år?

Under 2009 har jag tänkt att försöka köpa mig min första riktiga kvalitétsklocka, just nu har jag bara en Certina DS Podium. Trivs väldigt bra med klockan men vill ha något ordentligt nu när jag vet att jag trivs med att bära klocka. Kanske kan ni hjälpa mig att planera ett inköp? Budgeten ligger på ca. 15-20k, men är så vill jag inte betala.

Får gärna vara ganska cleant formgiven, inte en massa lull-lull och gärna läderarmband (mörkbrunt?). Vad för märken som gör schyssta klockor i den prisklassen är jag säker på att många här har bättre koll på än vad jag har och det överlämnar jag därför till er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in