2013-05-20, 09:47
Medlem
Bolides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMX
Btw, det talades om att Nautilus inte fanns med rosélänk i tråden nyligen när någon ville köpa en ny klocka, verkar som PP har åtgärdat detta nu: http://www.patek.com/contents/default/en/5980_1R_001.html
Urtjusig! Tack för länken MMX! Någon som haft förmånen att prova denna modell? Pris? Jag är aningen tveksam då modellen troligen är något bastant i RG...
Citera
2013-05-20, 18:35
Medlem
Den är helt ny, presenterades för ett par veckor sedan. $91,500.
Citera
2013-05-20, 18:50
Medlem
Aquaracers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
Den är helt ny, presenterades för ett par veckor sedan. $91,500.

Det är ju ett grymt pris för en mindre etta utanför tullarna!

Jaha, det var en PP
Citera
2013-05-20, 22:28
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolide
Urtjusig! Tack för länken MMX! Någon som haft förmånen att prova denna modell? Pris? Jag är aningen tveksam då modellen troligen är något bastant i RG...

Inga problem, den är som sagt ganska bastant. Men den trycker ju dit alla tjejer där ute med sina roséfärgade Michael Kors-klockor där ute rätt hårt Bara rädd att den inte känns lika fräsch och 1-2 år...
Citera
2013-05-20, 23:06
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Inga problem, den är som sagt ganska bastant. Men den trycker ju dit alla tjejer där ute med sina roséfärgade Michael Kors-klockor där ute rätt hårt Bara rädd att den inte känns lika fräsch och 1-2 år...
jag tror den håller, den är väldigt classy trots att den är helt i guld. mycket vacker.
prislappen på 90.000 USD gör att den knappast lär hamna på min handled.
Citera
2013-05-21, 05:52
Medlem
Bolides avatar
Citat:
Inga problem, den är som sagt ganska bastant. Men den trycker ju dit alla tjejer där ute med sina roséfärgade Michael Kors-klockor där ute rätt hårt
Citera
2013-05-22, 14:50
Medlem
Jag har en rysk väckarklocka med Juri Gagarin i sin hjälm på urtavlan. Motivet har färglagts för hand.
Den är från tidigt 60-tal. Sparsamt använd av slitaget att döma. Går extremt tyst och fungerar perfekt.
Den är svart med vit-gul-röd urtavla. 65 mm i diameter och har två startraketer som fötter. Har sett några Gagarinklockor på nätet, men denna finns inte.
Vill gärna komma i kontakt med någon som känner till denna, alltså delvis handmålade klockmodell.
Värdet kan va kul att få veta även då den just nu inte är till salu.
Citera
2013-05-22, 16:50
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Jag har en rysk väckarklocka med Juri Gagarin i sin hjälm på urtavlan. Motivet har färglagts för hand.
Den är från tidigt 60-tal. Sparsamt använd av slitaget att döma. Går extremt tyst och fungerar perfekt.
Den är svart med vit-gul-röd urtavla. 65 mm i diameter och har två startraketer som fötter. Har sett några Gagarinklockor på nätet, men denna finns inte.
Vill gärna komma i kontakt med någon som känner till denna, alltså delvis handmålade klockmodell.
Värdet kan va kul att få veta även då den just nu inte är till salu.

Du vill diskutera en rysk väckarklocka i en tråd för kvalitetsur (där även bilder på uren efterfrågas)? Måste väl finnas en bättre tråd någon annan stans eller?
Citera
2013-05-23, 22:08
Medlem
Tja alla klockälskare!

Blev bestulen på min Rolex submariner (grön) för drygt en vecka sen. Fick tillbaka 50k på hemförsäkringen, så med rabatt från min klockhandlaren (köpte klockan där för knappt ett år sedan så får bra rabatt när jag köper en till) kommer det kosta mig ca 10k. Så till min fråga, har ni försäkrat era klockor? Vilket försäkringsbolag har ni? För jag tänker absolut försäkra min nya klocka
Citera
2013-05-23, 22:46
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murarmats
Tja alla klockälskare!

Blev bestulen på min Rolex submariner (grön) för drygt en vecka sen. Fick tillbaka 50k på hemförsäkringen, så med rabatt från min klockhandlaren (köpte klockan där för knappt ett år sedan så får bra rabatt när jag köper en till) kommer det kosta mig ca 10k. Så till min fråga, har ni försäkrat era klockor? Vilket försäkringsbolag har ni? För jag tänker absolut försäkra min nya klocka

Ouch... Trist. Och jag som precis tänkte köpa en ny sub (svart) om en månad eller två bara.
Blev den stulen i hemmet? Tyvärr är jag nog inte till någon hjälp för jag vet inte hur det ser ut med försäkringar i Sverige. Min hemförsäkring täcker bara stöld i hemmet vad jag vet. En värdesaksförsäkring på en klocka för ~55-60 skulle kosta mig 80-100 kr i månaden.
Citera
2013-05-23, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Ouch... Trist. Och jag som precis tänkte köpa en ny sub (svart) om en månad eller två bara.
Blev den stulen i hemmet? Tyvärr är jag nog inte till någon hjälp för jag vet inte hur det ser ut med försäkringar i Sverige. Min hemförsäkring täcker bara stöld i hemmet vad jag vet. En värdesaksförsäkring på en klocka för ~55-60 skulle kosta mig 80-100 kr i månaden.

Den blev stulen på gymmet, tjuven dyrkade upp det så kallade "säkerhetsskåpet" som var låst med mitt egna hänglås. Ska köpa klockan igen nästa vecka när försäkringspengarna kommit in, men det blir nog en försäkring på den fast det kanske kommer kosta 100kr i månaden, har blivit nojig efter stölden.
Citera
2013-05-23, 23:49
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murarmats
Den blev stulen på gymmet, tjuven dyrkade upp det så kallade "säkerhetsskåpet" som var låst med mitt egna hänglås. Ska köpa klockan igen nästa vecka när försäkringspengarna kommit in, men det blir nog en försäkring på den fast det kanske kommer kosta 100kr i månaden, har blivit nojig efter stölden.

Fy fan folk är fräcka. Har ni inte era säkerhetsskåp ute i gymlokalen? Det har iaf vi, och inte i omklädningsrummen. Jag fick själv inbrott i mitt skåp i omklädningsrummet, då snodde dom iPhone och tunnelbanekortet. Bästa är nog att du ringer ditt försäkringsbolag och hör, säger precis som det är helt enkelt. Du kan ju jämföra med andra bolag också. Vet dock att det ska finnas speciella klockförsäkringar i Sverige, det gör det inte där jag bor nämligen. Prova googla på det. Skriver från iPhone nu så kan inte länka. Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in