2012-06-04, 22:51
Medlem
Hejsan jag jobbar inom handels. Jag är i behov av en lönekalkyl för att jag vill kontrollera min lön varje månad.

Jag undrar om någon har en färdig excel mall där man bara skriver in vilka tider man jobbat och så genererar den lönen direkt. Eller om något snäll skulle kunna hjälpa mig skapa en excel mall?

Det som krånglar till det är OB-ersättning.

Vardagar 18:15-20:00 är 50%
Vardagar 20:00-20:15 är 70%

Lördagar efter 12 är det 100%
Söndagar är det 100%

Om man ska göra det ännu svårare så skulle jag vilja lägga in sjukersättning. Första dagen är karensdag sen är det 80%. Skulle även vilja ha med Semester ersättning som ligger på 15%.

Snälla hjälp mig med detta, för det känns som min lön inte alltid stämmer
Citera
2012-06-05, 06:26
Medlem
SparkMans avatar
Gjorde en liten simpel kalkyl på hur det skulle kunna se ut. Hade inte mer än några på minuter nu på morgonen. Grejen är att göra formler för allting, så hur dina grundvärden än ändras så kommer siffrorna alltid följa efter.

I denna kalkylen är grundvärdena >timlön< samt >timmarna över totalt<. Resten ändras allteftersom du uppdaterar din lön eller dina timmar. Är du inte hemma vid excel är det bara att titta igenom hur formlerna är uppbyggda för att se hur lätt det är att hitta på egna.

http://www.speedyshare.com/VbT54/lonekalkyl-test.xlsx

Måste rusa, lycka till!
Citera
2012-06-05, 06:41
Medlem
ikaros2008s avatar
Men snälla, lär dig excell själv. Varför ska någon annan göra jobbet åt dig? Dessutom har du inte så svår lönesättning så du borde kunna räkna ut det snabbt med en miniräknare.
Citera
2012-06-05, 10:57
Medlem
Zijns avatar
Finns en App till android telefoner för detta. MyTimesheet har jag för mig den heter där du kan lägga in timlön och ob.
Citera
2012-06-05, 14:38
Medlem
RappScallions avatar
Fast 70% OB kl 20.00 har du knappast om du jobbar inom Handels?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in