Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Oxascand är en bensodiazepin, ett narkotikaklassat preparat, medan Atarax är antihistamin (allergimedicin med sederande effekt). Skillnaden är typ som saft och vin. Atarax får du bara du ber om det, medan Oxascand brukar vara svårt. Men om Atarax fungerar för dig ska du ju absolut köra på det. Finns ingen anledning att ta något starkare om det verkligen fungerar.
Det fungerar. Kom ju in rätt så tagen av ångesten, men det gick liksom fortfarande att samtala med mig och de behövdes ingen läkarbedömning. Men jag var rätt nervös, rastlös, kunde inte sitta still, var uppe i högvarv. Fick ett piller.. Efter 15 min hade jag gått från det till att bara vilja hem och äta och sova.. Det funkade alltså..
Fick som sagt två st att ha i nödfall och jag känner att jag går och vaktar dom där med mitt liv. Så vill gärna ha en karta hemma eller så, så man känner sig lugn. De sätter igång rätt fort också. Tar inte alls lång tid, som tex med oxascanden, den kan ta enda upp till en timme innan den ger nån verkan. Någon riktigt ordentlig verkan.
Trodde först att ataraxen var receptfri, men det kanske den inte är? Så då är det alltså bara att ringa in imorgon & få det utskrivet?!