2012-06-04, 13:53
  #1
Medlem
Jag är 26år och man. Har sedan många veckor tillbaka vaknat varje morgon(med få undantag) med stora krampliknande smärtor i magen. Svårt att säga exakt men kan även vara på sidan av magen.
Det gör så ont att det blir ett problem att ta sig ur sängen.

Efter ca 1h efter att jag klivit upp släpper smärtan och jag känner ingenting. Läkaren gav mig inget vettigt råd och säger bara att jag ska prova att ändra kost..men inte hur jag ska ändra..bara prova olika.
Jag har provat att äta nyttigare, provat att inte äta alls, provat att avvakta med min normala kost men inget hjälper.

Jag får nog gå dit igen och kräva ordenligt undersökning men tänkte även om ni kunde ge något tips då det är ganska omständligt att åka till sjukan när man har jobb och massa annat att göra.

Kan vara värt att tillägga att jag är laktosintolerant men äter en laktosfri kost. Problemen kvarstår även när jag provat glutenfri kost. Dock är smärtan av laktos en helt annan och går inte att jämföra, detta är mycket värre.
Citera
2012-06-04, 13:58
  #2
Medlem
lät lite som att du har fått en njursten i början av tråden.. du borde skutta iväg till akuten ganska omedelbart tycker man nästan..
Citera
2012-06-04, 14:00
  #3
Bannlyst
Blindtarmen som spökar ?
Citera
2012-06-04, 14:02
  #4
Medlem
IBS eller nåt.
Vaknar du och behöver gå på toa ganska omgående?

Jag har samma problem, vaknar, går på toa. Sen är det över, kan dock återkomma över dagen.
1-3 toabesök om dagen är vanligt. googla sjukdomen och läs, kanske kan vara nåt.
Citera
2012-06-04, 14:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akolan1990
IBS eller nåt.
Vaknar du och behöver gå på toa ganska omgående?

Jag har samma problem, vaknar, går på toa. Sen är det över, kan dock återkomma över dagen.
1-3 toabesök om dagen är vanligt. googla sjukdomen och läs, kanske kan vara nåt.

Jag behöver inte gå på toa, inte varje morgon iaf. Känns inte som det släpper när jag gått på toa heller. Ibland gör det ont 1h på morgonen och sedan släpper det..även utan toa besök.
Jag gör nr2 2-3 gånger om dagen normalt..har varit så hela livet.
IBS har man ju hört om, läst lite om det också. Vill ju verkligen inte att det är det som är problemet då det inte går att göra något åt?

Detta återkommer inte under dagen, endast på morgonen och ca 1h oavsätt kost. Skit skumt tycker jag. Hmm njursten/blindtarm? Kan det vara problem endast morgon då?
Citera
2012-06-04, 18:13
  #6
Medlem
HarmonicAces avatar
Det är inte njursten eller blindtarmen.

Prova med en shot pro-viva innan du går och lägger dig?
Citera
2012-06-04, 18:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apmuskel
Jag behöver inte gå på toa, inte varje morgon iaf. Känns inte som det släpper när jag gått på toa heller. Ibland gör det ont 1h på morgonen och sedan släpper det..även utan toa besök.
Jag gör nr2 2-3 gånger om dagen normalt..har varit så hela livet.
IBS har man ju hört om, läst lite om det också. Vill ju verkligen inte att det är det som är problemet då det inte går att göra något åt?

Detta återkommer inte under dagen, endast på morgonen och ca 1h oavsätt kost. Skit skumt tycker jag. Hmm njursten/blindtarm? Kan det vara problem endast morgon då?

Låter jätteskumt.
Nej IBS går inte att göra något åt, det försvinner aldrig. Men kan underlätta med annan kost/andra levnadsvanor.

Du får kika upp det, låter konstigt.
Men som nån nämnde nedan, testa proviva, eller nåt sånt till en början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in