Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-04, 13:25
Medlem
BlueGazellas avatar
Min kära macbook pro slutade fungera och var enl. servicestället fuktskadad (hur den blivit det ´vet jag ej...dvs datorn måste varit jävligt känslig??)

Jag har hemförsäkring med drulle och datorn som var 1,5 år värderades till 8000, minus självrisken blir det 6500kr jag får ut. Vet inte hur jag ska göra... det kostar 6000 att laga den... Mkt pengar tycker jag... Är det någon vits att laga en dator som sägs vara fuktskadad? Kan det kosta mindre på något annat ställe kanske? Eller ska jag helt enkelt köpa en billigare dator (vilket jag eg. inte vill, älskade min macbook tills den dog....) Har inte råd med att lägga till till en ny macbook just nu.
Citera
2012-06-04, 13:45
Medlem
sommarlovs avatar
Antagligen behövs det ett nytt moderkort.

Sälj den istället, finns gott om folk som köper trasiga macisar.
Citera
2012-06-04, 14:04
Medlem
BlueGazellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Antagligen behövs det ett nytt moderkort.

Sälj den istället, finns gott om folk som köper trasiga macisar.

Jasså det har jag ingen aning om. Varför finns det intresse för trasiga macar, för delarna eller? Eftersom byta av moderkort kostar skjortan?

Det är ju ett alternativ, tack! Vill köpa en ny men känner mig väldigt avskräckt då den gick sönder efter knappt 1,5 år och jag inte har spillt nåt på den, ändå blir den fuktskadad Vågar man då köpa en ny macbook om de är så superkänsliga?
Citera
2012-06-04, 15:04
Medlem
GunnarBunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGazella
Jasså det har jag ingen aning om. Varför finns det intresse för trasiga macar, för delarna eller? Eftersom byta av moderkort kostar skjortan?

Det är ju ett alternativ, tack! Vill köpa en ny men känner mig väldigt avskräckt då den gick sönder efter knappt 1,5 år och jag inte har spillt nåt på den, ändå blir den fuktskadad Vågar man då köpa en ny macbook om de är så superkänsliga?
Det kan variera från gång till gång, har själv spillt ut ett glas vatten över min, men den funkar fortfarande bra.
Om du nu har fått ett pris på reparationen tycker jag att du ska använda den.
Det är inte så att du har haft en fest, eller några ungar, klantig gäst eller nått hemma hos dig?
Senast redigerad av GunnarBunker 2012-06-04 kl. 15:07.
Citera
2012-06-07, 08:39
Medlem
BlueGazellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarBunker
Det kan variera från gång till gång, har själv spillt ut ett glas vatten över min, men den funkar fortfarande bra.
Om du nu har fått ett pris på reparationen tycker jag att du ska använda den.
Det är inte så att du har haft en fest, eller några ungar, klantig gäst eller nått hemma hos dig?

Nej faktiskt inte... Har använt datorn för företagets skull och haft den enbart på kontoret, inte ens tagit med den någonstans. Är sjukt missnöjd med Mac pga det...
Men samtidigt älskar jag att använda Mac, känns typ omöjligt att gå tillbaks till PC?? Hemska tanke...

Men att laga en fuktskadad dator, som inte ens fått vätska över sig, för 6000 känns sådär... Har blivit varnad för att göra det, att en sådan dator lätt går sönder igen osv... Åh vilket dödläge
Citera
2012-06-08, 08:29
Medlem
GunnarBunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGazella
Nej faktiskt inte... Har använt datorn för företagets skull och haft den enbart på kontoret, inte ens tagit med den någonstans. Är sjukt missnöjd med Mac pga det...
Men samtidigt älskar jag att använda Mac, känns typ omöjligt att gå tillbaks till PC?? Hemska tanke...

Men att laga en fuktskadad dator, som inte ens fått vätska över sig, för 6000 känns sådär... Har blivit varnad för att göra det, att en sådan dator lätt går sönder igen osv... Åh vilket dödläge
Sälj din trasiga då och skramla ihop några tusen till och köp en ny?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in