2012-06-04, 17:22
  #13
Medlem
jonte-malmos avatar
Så kan det gå när föräldrar vill sticka ut från mängden. Stackars unge är allt jag har att säga.
Citera
2012-06-04, 17:38
  #14
Bannlyst
Jag röstar på Josua.
Citera
2012-06-05, 07:46
  #15
Medlem
Silverridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dloow
Det är inte viktigt med ett bibliskt namn!!! Men det är ett suveränt sätt att avgränsa sina valmöjligheter, inte minst om man själv är kristen!
Det jag försöker understryka vilket du dessvärre uppenbarligen envist missar är att du begränsar ditt BARN.

Om du är så säker på att din väg är den rätta varför låter du då inte ditt barn själv få göra det valet istället för att tvinga på barnet ett namn med värderingar och underförstådda ideal?

Kommer du även att låta döpa barnet innan dess att det är så gammalt att det har möjligheten att själv samla på sig den kunskap som behövs för att själv kunna fatta det beslutet?
Citera
2012-06-05, 08:07
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverridge
Det jag försöker understryka vilket du dessvärre uppenbarligen envist missar är att du begränsar ditt BARN.

Om du är så säker på att din väg är den rätta varför låter du då inte ditt barn själv få göra det valet istället för att tvinga på barnet ett namn med värderingar och underförstådda ideal?

Kommer du även att låta döpa barnet innan dess att det är så gammalt att det har möjligheten att själv samla på sig den kunskap som behövs för att själv kunna fatta det beslutet?

Snälla. Jag orkar inte inte ens läsa ditt inlägg.
Citera
2012-06-05, 09:02
  #17
Medlem
Silverridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dloow
Snälla. Jag orkar inte inte ens läsa ditt inlägg.
Något annat var heller inte väntat!
Nyanserade debatter och sakliga svar är inget man direkt bör hoppas på när man diskuterar med religiösa.
Citera
2012-06-05, 09:23
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverridge
Något annat var heller inte väntat!
Nyanserade debatter och sakliga svar är inget man direkt bör hoppas på när man diskuterar med religiösa.

Men jag har inte bett om någon debatt öht i denna tråd, utan jag frågade om vilket av 3 namn som man tyckte var bäst.
Citera
2012-06-05, 09:32
  #19
Medlem
Silverridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dloow
Men jag har inte bett om någon debatt öht i denna tråd, utan jag frågade om vilket av 3 namn som man tyckte var bäst.
Mitt svar är: Inget av de du förslog!
Jag ger dig en saklig grund till VARFÖR jag tycker att namnen är olämpliga och ställer en enkel följdfråga på det hela som jag inte får svar på med hänvisningen att du inte ens orkar läsa mitt inlägg.
Citera
2012-06-05, 09:40
  #20
Medlem
Macabrias avatar
Vad är det för fel på namnen? Förstår inte, ska man döpa alla ungar till Erik eller Göran och byta efternamn till Svensson bara för att man ska ''passa'' in? Idag är det vanligt med lite ovanligare namn,
både Natanael och Josua är fint tycker jag.
Men jag skulle nog välja Natanael, väldigt fint namn!
Citera
2012-06-05, 10:29
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverridge
Mitt svar är: Inget av de du förslog!
Jag ger dig en saklig grund till VARFÖR jag tycker att namnen är olämpliga och ställer en enkel följdfråga på det hela som jag inte får svar på med hänvisningen att du inte ens orkar läsa mitt inlägg.

Tror du att det var en enkel följdfråga? Jag gav i alla fall ett enkelt svar, nämligen att det inte var viktigt att ha bibliskt namn. Du får helt enkelt ursäkta att jag inte är minsta intresserad av vidaredebatt om ideologier och dop nu.

Om ditt enda svar är "inget namn" så får du nöja dig med att svara det.
Citera
2012-06-05, 10:32
  #22
Medlem
Silverridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macabria
Vad är det för fel på namnen? Förstår inte, ska man döpa alla ungar till Erik eller Göran och byta efternamn till Svensson bara för att man ska ''passa'' in? Idag är det vanligt med lite ovanligare namn,
både Natanael och Josua är fint tycker jag.
Men jag skulle nog välja Natanael, väldigt fint namn!
Problemet är den religiösa kopplingen.
Citera
2012-06-05, 11:13
  #23
Medlem
Peter77s avatar
Jag tycker namnen är lite knepiga, utom möjligtvis Joshua. I meningen att de blir knepiga att uttala och så.
Har inte läst alla inläggen i tråden, men ni verkar ha en förkärlek för bibliska namn.
Men ta en koll i "stora namntråden"

Mvh
Citera
2012-06-05, 11:18
  #24
Medlem
urgianens avatar
Jag tycker Natanael.
De andra kändes (för min smak dårå) lite för.. hippie?
Smeknamnet Nathan är himla gulligt också.

Annars tänkte jag på.. Adrian.
Det är ett fint namn som ni kanske gillar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in