2012-06-04, 11:36
Medlem
Tjena!

Nu är det så att jag har gjort en betalning till ett företag i utlandet. Företaget vet jag är seriöst och så men sen idag fick jag ett samtal från min bank som säger att min överförning har blivit stoppad.

Jag glömde förstås att fråga om jag skulle få tillbaks pengarna eller vad som händer när detta händer. Varför har den stoppats? Har jag skrivit fel när jag skickade pengarna? Får jag tillbaks pengarna på mitt konto eller måste jag göra något?

För övrigt så skulle jag ringa tbx till banken och fråga men de hade dolt nr så jag frågar här istället

Tacksam för svar!

Btw, vet inte om jag valt rätt forumsdel.
Citera
2012-06-04, 11:49
Medlem
TheFritzls avatar
du känner inte att du ska fråga banken istället för oss?
Citera
2012-06-04, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFritzl

Du känner inte för att läsa hela hans inlägg där han förklarar just det du undrar över?

Ts, du kommer få tillbaka pengarna om transaktionen inte gått igenom.
Citera
2012-06-04, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFritzl

Sist jag ringde support på banken fick jag vänta 10 min i kö. Så jag tänkt det här var smidigare då jag inte hittade något annat nr än supporten.

Citat:
Ursprungligen postat av latval
Ts, du kommer få tillbaka pengarna om transaktionen inte gått igenom.

Okej, tack så mycket för det snabba svaret!
Citera
2012-06-04, 12:33
Moderator
Protons avatar
ÖDIT -> Ekonomi /mod
Citera
2012-06-11, 16:48
Medlem
Har nu väntat i ett par veckor utan att få tillbaka pengarna.... Brukar det ta så lång tid eller är det något som inte står rätt till? Borde jag vara orolig?
Citera
2012-06-11, 18:00
Bannlyst
nej 8 dagar är inte ett par veckor
Citera
2012-06-11, 19:12
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elzidor
Har nu väntat i ett par veckor utan att få tillbaka pengarna.... Brukar det ta så lång tid eller är det något som inte står rätt till? Borde jag vara orolig?
Vad säger din bank när du frågar dem?
Citera
2012-06-11, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurf80
nej 8 dagar är inte ett par veckor

Vill du ha en kaka eller vad?

För övrigt så öppnade jag inte tråden samma dag som transaktionen blev stoppad, ca 3 dager efter... (11 dagar = 1.571 vecka = 1 vecka och 4 dagar, vart vill du komma? )

Citat:
Ursprungligen postat av SchackMatt
Vad säger din bank när du frågar dem?

De visste inte säkert sist jag frågade...

Jag skiter i vad banken säger, allt jag undrar är om någon har varit med om samma sak och kan tala om ungefär hur lång tid det tar osv. Pallar inte sitta och vänta i telefonkö i 15 min för att snacka med nån jävla dryg bankkärring om hur lång tid det tar för mina pengar att komma tillbaka till mitt bankkonto som de inte har någon aning om.
Citera
2012-06-11, 22:13
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elzidor
Jag skiter i vad banken säger, allt jag undrar är om någon har varit med om samma sak och kan tala om ungefär hur lång tid det tar osv. Pallar inte sitta och vänta i telefonkö i 15 min för att snacka med nån jävla dryg bankkärring om hur lång tid det tar för mina pengar att komma tillbaka till mitt bankkonto som de inte har någon aning om.
Vid stoppade banköverföringar får man normalt pengarna tillbaka omedelbart. Undantaget är om banken har skickat iväg transaktionen och därefter måste vänta på att få tillbaka transaktionen ifrån SWIFT eller den andra banken. Det kan ta flera veckor.
Citera
2012-06-12, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchackMatt
Vid stoppade banköverföringar får man normalt pengarna tillbaka omedelbart. Undantaget är om banken har skickat iväg transaktionen och därefter måste vänta på att få tillbaka transaktionen ifrån SWIFT eller den andra banken. Det kan ta flera veckor.

Tack!!! Äntligen en som skriver något vettigt!
Det måste vara så det är. Att banken redan skickat iväg pengarna och måste vänta på att få tillbaka dem? Dryg att det tar sån tid ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in