2012-06-04, 09:05
Medlem
Har deffat ner mig ifrån 95 till 90, men efter lite "oväntade förhinder" i deffen så har jag endast 3 veckor på mig med de sista 5 kg.
Tror ni jag kommer förlora mycket muskelmassa på att tappa 5 kg så fort? Från 95-90 gick jag ner 0-5-1kg i veckan, vilket jag inte förlorade något i styrka på.

Tips på hur jag ska göra detta? Hållt mig undan ifrån kolhydrater men nu känns det som om jag måste minska kcal intaget ordentligt. Är ingen höjdare på sånt här men vad kan det landa på? Ungefär 1.5 kg i veckan vill jag ner nu.

Tips, råd eller bara allmän information är varmt välkommen

Maten brukar se ut så här.

Frukost, 1 macka med 1 burk makrill i tomatsås, kanske 1 ägg på detta.
Gym 45min-1h
Lunch: 2 Ägg, 250 gram minikeso, eller kesella.
Mellanmål: Någon frukt eller en proteinshake

Middag: Vanlig husmanskost, spagetti och köttfärssås eller likande (tar bort stora mängder av pastan).

Utöver detta kör jag på eaa före och efter träningen och omega tre.
Ett favoritmellanmål för mig som mättar bra är en "proteinfluff", proteinpulver med lite frysta bär som får sig en omgång i stavmixern
Senast redigerad av forbannat 2012-06-04 kl. 09:19.
Citera
2012-06-04, 09:16
Medlem
Reaper123s avatar
Snabbfix är sällan bra, men tror du tappar marginellt på att göra detta om du nu "optimerar" det så mycket du kan...

Så skulle rekommendera DTD:
http://forum.body.se/showthread.php?...source=message
Citera
2012-06-04, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reaper123
Snabbfix är sällan bra, men tror du tappar marginellt på att göra detta om du nu "optimerar" det så mycket du kan...

Så skulle rekommendera DTD:
http://forum.body.se/showthread.php?...source=message

Tack !
Citera
2012-06-04, 09:27
Medlem
Lexzers avatar
ILCD verkar riktigt häftigt: http://www.lift-heavy.com/ilcd-diet/
Tänkte själva pröva någon vecka här framöver, ifall du ger dig på det hoppas jag du för dagbok över upplevelsen
Citera
2012-06-04, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexzer
ILCD verkar riktigt häftigt: http://www.lift-heavy.com/ilcd-diet/
Tänkte själva pröva någon vecka här framöver, ifall du ger dig på det hoppas jag du för dagbok över upplevelsen

Det lät väl extremt. 500-750 kcarl / dag x). Nja det vetefan om mitt humör klarar av
Citera
2012-06-04, 10:24
Medlem
SiSeniors avatar
Lägg fokuset i kosten på proteiner och fyll ut med lite fett och kolhydrater. Räknar du med vattenvikt och allt det där ska 5kg på 3 veckor inte vara några problem.
Fortsätt styrketräna tungt under tiden.
Citera
2012-06-04, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Lägg fokuset i kosten på proteiner och fyll ut med lite fett och kolhydrater. Räknar du med vattenvikt och allt det där ska 5kg på 3 veckor inte vara några problem.
Fortsätt styrketräna tungt under tiden.

Ja artikeln någon postade var till stor hjälp. Ja vatten får räknas med nu också. Hur hårt tycker ni jag bör träna. Har kört 4 pass i veckan men jag funderar på att ta ner det till 3 och en 3 split.
Bröst, triceps, axlar. 2 övningar 5 reps, 3 set. Tidigare har jag tränat betydligt hårdare men det kanske är dumt under en så pass hård def jag tänker köra nu?

Rygg, biceps, mage
Ben

Liknande sätt på dessa pass.

Tidigare har jag kört iallafall 3-4 övningar och 2 muskelgrupper per pass
Citera
2012-06-04, 10:41
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forbannat
Ja artikeln någon postade var till stor hjälp. Ja vatten får räknas med nu också. Hur hårt tycker ni jag bör träna. Har kört 4 pass i veckan men jag funderar på att ta ner det till 3 och en 3 split.
Bröst, triceps, axlar. 2 övningar 5 reps, 3 set. Tidigare har jag tränat betydligt hårdare men det kanske är dumt under en så pass hård def jag tänker köra nu?

Rygg, biceps, mage
Ben

Liknande sätt på dessa pass.

Tidigare har jag kört iallafall 3-4 övningar och 2 muskelgrupper per pass

Kör det upplägget du trivs med.
Kör inte hårdare nu än tidigare för tänkt på att du har mindre energi att röra dig med. Kvalité för kvantitet under träningen är nyckeln till framgång vid deff (och bulk).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in