2012-06-03, 23:16
Medlem
Jag fick tillbaka 2000kr på skatten men efter att ha dragit av för dubbel boene och resekostnader hem till min ort där jag är skriven skulle jag få tillbaka kring 15000 kr. Självklart har jag deklarerat via internetbank innan den andra maj som de efterfrågar. Jag har väntat sen dess på att någon från skatteverket ska ringa in och "kontrollera" detta såsom kvitton m.m men ingen har hört av sig till mig. Nu har jag läst runt på olika forum att pengarna börjar betalas i början av denna veckan.

För er som varit med om detta förut, hur fungerar det? Om ingen från skatteverket hör av sig till mig för att få bekräftat att mina extra utlägg stämmer borde jag då räkna med att få tillbaka de 15 000?
På hemsidan kan man också läsa att de "utbetalningar som är under granskning" återbetalas i aug/sep. Får man veta om man är under "granskning"?
Blir lite förvirrande eftersom de först skriver att man kan få pengarna vecka 22 om man deklarerat via bankid men sen skriver att de som inte är "klara" kommer att betalas i aug/sep. Hur vet man att man inte är klar så att säga?

Mvh
Citera
2012-06-04, 10:24
Medlem
Hej.

Jag sitter i exakt samma sits. Har gjort avdrag för dubbelt boende 4 år tidigare. Har aldrig hört ett ljud från skatteverket. Pengarna har bara rullat in den tid som angetts på skatteverkets hemsida.
Fast man är ju lite nojjig för granskning.

Men antar att om man inte hört något än så borde väl avdragen gått igenom? Om man inte blir retroaktivt granskad förstås. Men det ser jag som icke troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in