• 2
  • 3
2012-06-04, 14:01
Medlem
Vilken åsna du är.

Du förtjänar inte henne, du förtjänar nått boxmongo i Jehovas.

Ställa ultimatum om rökning? Det är inte så att hon går och skjuter horse...
Citera
2012-06-04, 15:29
Medlem
snafflebits avatar
Om du försöker göra din flickvän till någon du vill ha så är det inte hon.

Man kan inte tvinga någon att ändra på sig, inte heller ändra någon annan - bara sig själv. Så antingen får du acceptera rökandet och ge fan i att gnälla över det, vänta tills hon eventuellt kommer till insikt själv eller som nu skett, avsluta förhållandet.

Hon slutade röka av helt fel skäl. För att du skulle lägga av att tjata och inte för att hon själv ville det.
Citera
2012-06-04, 17:02
Bannlyst
Du verkar vara extremt påfrestande att leva med. En energitjuv utan dess like. Sedan motarbetar du bara dig själv genom att komma med indirekta hot om otrohet då det knappast kommer få henne att komma till insikt med varför hon ska sluta röka.
Citera
2012-06-05, 13:32
Medlem
Moments avatar
Du förstörde det genom att få henne att tänka att hon inte är värd dig om hon inte slutar röka. Hon rökte ju INNAN du flyttade in, så det är inte din ensak.
Citera
2012-06-05, 14:31
Medlem
Repos avatar
Ni var inte menade för varandra. Nästa gång hör efter med eventuell partner om denna röker INNAN du bestämmer dig för att flytta in, så sparar du båda parter väldigt mycket tid.
Så hur planerar du framtiden? Vart tar du vägen?
Citera
2012-06-05, 15:48
Medlem
Vill bara kommentera en sak.

Du skriver att 2 år har försvunnit, hur menar du då? De flesta personer har svårt att inte hänga upp sitt liv på annat, flickvän, prylar, snygg bil etc etc. Fokusera på vad Du har lärt dej under dessa 2 år, säkerligen kommer du ta dej ur detta och bli ännu starkare. Fokusera på vad du har gjort bra och dåligt, istället för att bara radera dina erfarenheter. Ge det lite tid så kommer du se det som något positivt att det tagit slut efter att nästan 50% av tiden ni varit tillsammans har varit dålig. Ett förhållande ska vara bra långt mer än halva tiden (enligt mej). Låt inte andra personer definera värdet av din tid och ditt liv!

Lite mer OnT: Gå vidare, slösa inte bort tid på någon som du inte funkar med. Kommunikation är det absolut viktigaste i en relation, och ni verkar inte ligga på samma plan (få gör det sorgligt nog).
Citera
2012-06-05, 18:26
Medlem
Bruc3s avatar
När en kvinna försöker ändra på en man är det ok, när en man försöker ändra på en tjej är det tydligen fel

Kryp till korset och be om ursäkt. Om hon vill sabba sitt liv genom rökning, låt det vara så. Det är hennes val, inte ditt.

Alternativt ber om ursäkt och dekorera hela lägenheten med bilder på cancersjuka.
Citera
2012-06-05, 21:16
Medlem
Förstår inte hur ni, jävla idioter, kan vara så iskall mot honom? Jag skulle aldrig heller kunna tänka mig att den man älskar röker, om man har vart med om hemska grejer innan. Det är både äckligt och man bryr sig om den man älskar, att röka är bara onödigt. Finns inget bra med det, bara äckligt och skabbigt. Och folk som ni som är så iskalla är ännu värre, sorry alltså men bete er..
Citera
2012-06-05, 21:23
Medlem
Har sen vi gjorde slut snackat med henne, hon vill ha tillbaka mig.

men efter denna tråden insåg jag att jag inte förtjärnarr henne, så badh enne träffa mig.. i princip bad henne dra åt helvete, tog bort henne från facebook, blockerade hennes nr..

Hon mår antagligen sämre nu men blir nog lyckligare utan mig om någon vecka.

tråd slut
Citera
2012-06-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurFitta
Har sen vi gjorde slut snackat med henne, hon vill ha tillbaka mig.

men efter denna tråden insåg jag att jag inte förtjärnarr henne, så badh enne träffa mig.. i princip bad henne dra åt helvete, tog bort henne från facebook, blockerade hennes nr..

Hon mår antagligen sämre nu men blir nog lyckligare utan mig om någon vecka.

tråd slut
Riktigt jävla tråkigt det här med kärleken, kan själv säga att jag och min flickvän gjorde slut för nån dag sedan och jag har mått illa och kännt mig sjuk men jag kom på vad det var, brustet hjärta. Nu vet jag hur det känns, känns overkligt. Men nu börjar det kännas lite bättre, ska gå vidare nu och aldrig mer skaffa seriösa förhållanden. Om det hjälper så ska du veta att det är många av oss här i världen som lider av precis samma sak, kämpa på, gör vad som känns rätt. Lycka till
Citera
2012-06-05, 23:44
Medlem
1c9r5s avatar
Jag tror många här hade haft svårt att vara ihop med någon med anorexi eller någon som skar sig flera gånger om dagen. Det är samma sak om man ser det på det sättet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in