Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-03, 16:29
Medlem
Nisseivallas avatar
Hur gör jag för att få mina program CS 5 premium och Quark Xpress 9 ?
Tacksam för vänliga svar och inte dumma kommentarer.

/Nisse
Citera
2012-06-03, 18:08
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisseivalla
Hur gör jag för att få mina program CS 5 premium och Quark Xpress 9 ?
Tacksam för vänliga svar och inte dumma kommentarer.

/Nisse

Hade du inte svenska som alternativ när du installerade dom? Man måste köpa rätt version av programmen för att få rätt språk, har för mig att CS5 finns i en version för nordiska språk, den måste du ha för att kunna installera med svenskt språkstöd. Det går inte att ändra språk efter det att programmen är installerade.
Citera
2012-06-03, 18:10
Medlem
Snöjs avatar
Har för mig att man kan ladda ner något slags språkpaket för att ändra, men exakt var och hur vet jag inte. För Adobe-programmen.
Citera
2012-06-03, 18:18
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Har för mig att man kan ladda ner något slags språkpaket för att ändra, men exakt var och hur vet jag inte. För Adobe-programmen.

Letade lite men hittade inget språkpaket, däremot verkar det kunna gå att ändra språk från tex svenska till engelska genom att byta namn på en fil, men inte ändra från engelska till svenska. Beskrivningen gäller Windows-versionen, har inte CS installerat så jag kan inte leta upp motsvarande filer i Macen:

Simply navigate to this directory: C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS5.1\Locales\sv_SE\Support Files

the sv_SE folder is named such because my version is Swedish. Just find the similar named folder that looks like it should correspond with your language.

In the support files directory there will be a file named tw10428.dat

Make sure that photoshop is closed, change the file extension to .bak instead of .dat, and then restart photoshop.

Your software will now be in English.
Citera
2012-06-03, 19:05
Medlem
Andreasvbs avatar
Haha, att använda Photoshop på svenska är som att skjuta sig själv i foten.

Lens Flare > Linsöverstrålning.

Aldrig mer program på svenska.

http://forums.adobe.com/thread/687204
Är nog den sidan Rassa hittade.
Senast redigerad av Andreasvb 2012-06-03 kl. 19:12.
Citera
2012-06-03, 19:48
Medlem
ei96byods avatar
I Quark skall det bara vara att välja "Edit" - "Program language", och där välja svenska, så växlar programmet språk omedelbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in