Citat:
Ursprungligen postat av blackcobra.
Detta känner jag igen till 100%. Får ofta en årlig depression runt denna från kanske mars april till mitten av juli nångång.
HATAR verkligen att se alla människor vara ute och röra på sig. Det är en speciell känsla asså, varmt och mycket människor utomhus på resturanger. Fylls av obehag, kan vara händelser från tidiga tonåren som gör detta. Eller så är det något annat, men mår INTE bra av detta som du beskriver, massa turister ute på stan. Dock när jag är full kan det va nice då man skiter i vilka människor man ser.
Sommaren tycker jag man ska spendera på landet med goda vänner. Nu när jag tänker på det, så har jag nog socialfobi. Avskyr folkmassor. Detta måste ju tyda lite på social fobi?
Det är inte helt omöjligt att det är så. Det har nu gått så långt att jag överväger att hyra ut min lägenhet över sommaren och bosätta mig på landet eller ute vid havet där jag får vara i fred i mina tankar och med mitt skrivande. I alla fall under sommartiden.
För mig personligen är det något av ett lidande därför att jag känner mig exkluderad och inte inräknad i det som alla andra kan känna glädje inför, såsom att dricka vin på uteserveringar, snacka i timtals på kaféer, grilla och annan dynga. Nu lägger jag större delen av min vakna tid på att läsa och skriva en hel del men isolationen blir mer och mer påtaglig.
Mina närmaste vänner är medvetna om mitt sinnestillstånd men har nog svårt att förstå omfattningen i mina tankar och hur jag mår illa och nästan får panikångest inför stora massor där det är varmt, kvavt och klaustrofobiskt.