2012-06-03, 14:57
Medlem
scarsdontdisappears avatar
Jag vill gå upp i vikt, alltså få mer fett på kroppen. Har läst här på FB att man ska äta en massa onyttigt osv, men jag får bara finnar då. Jag ska sluta träna helt och bara äta en massa mat. Men vad går man upp av och hur ofta ska man äta om man inte vill ha finnar?

Jag antar att jag har någon sorts ätstörning. Har alltid svultit mig själv, spytt när jag har blivit för mätt, tränat tills jag svimmat och försökt dölja min kropp med stora kläder osv. Men nu när det snart är sommar vill jag bli lite tjockare. Det enda alla gör hela tiden är att klaga på hur smal jag är och jag orkar inte mer. Jag är 178 cm och väger 41 kg.
Citera
2012-06-03, 15:00
Medlem
John-Pauls avatar
Men herre gud, 41 kg, du bör söka läkarhjälp.
Citera
2012-06-03, 15:02
Medlem
Pizza, hamburgare, mycket pasta och socker, kolhydrater osv.
Citera
2012-06-03, 15:03
Medlem
Först av allt, ät INTE onyttigt. Det är ren idioti.

De bästa du kan göra är att äta ordentligt med mat, alltså ordentliga portioner. Inte frossa.
Ät mellanmål 2-3 gånger om dagen och ordentligt med proteiner.
Sen ska du träna träna träna! Träna styrka, dvs benlyft, sit ups osv.

Musklerna kommer få dig se större ut. Sen får du inte hoppa över måltider eller spy.
Träna inte heller tills du svimmar*, om du vill kan du gå till en dietist eller köpa kosttillskott.

Lycka till
Senast redigerad av ensocialidiot 2012-06-03 kl. 15:04. Anledning: Felskrivning
Citera
2012-06-03, 15:07
Medlem
SthlmFTWs avatar
Lyssna på scarsdontdisappear!

Får jag fråga hur gammal du är?
Citera
2012-06-03, 15:11
Medlem
Fudge0wns avatar
Tror inte det är nån på FB som säger att du ska äta tills det blir onyttigt. Däremot att äta så kaloritäta livsmedel som möjligt, gärna så att det mättar dåligt också.

Med tanke på din låga vikt så ska det inte vara så speciellt svårt att hamna på kaloriöverskott. Ät normala måltider, småät lite här och där - vips så har du lagt på dig lite hull.
Sluta inte träna i rädsla för att det ska störa viktuppgången, det lär det inte göra så länge du äter.

Även om det kan verka onyttigt, men en chipspåse eller en pringles innehåller minst 1000kcal, och mättar dåligt. Där har du en kaloribomb.

Edit: Btw, det finns ju klistrade trådar om det här, med en massa tips.. bl.a. om att blanda mycket olja med maten. Kolla dom trådarna/tråden.
Senast redigerad av Fudge0wn 2012-06-03 kl. 15:13.
Citera
2012-06-03, 15:13
Medlem
enmis avatar
Börja ät gainer och massa andra saker så ska du se att du kommer bli större.
Citera
2012-06-03, 15:20
Medlem
Tack så mycket för alla hjälp! Jag förstår bara inte varför jag inte går upp i vikt. Ibland om någon har kommenterat något om min vikt kan jag sitta och äta hur mycket onyttigt som helst men ingenting fastnar på kroppen. Jag är snart 20.
Citera
2012-06-03, 15:30
Medlem
Zeeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarsdontdisappear
Tack så mycket för alla hjälp! Jag förstår bara inte varför jag inte går upp i vikt. Ibland om någon har kommenterat något om min vikt kan jag sitta och äta hur mycket onyttigt som helst men ingenting fastnar på kroppen. Jag är snart 20.

Du ska inte äta skräpmat, ät som vandligt (frukost, lunch middag ) fast kanske 1/3 del större potioner, tänk med på att träna regelbundet, styrketräna minst 3 ggr i veckan och 1 kondition. sen kan du köpa gainers eller liknande, finns massa olika, kolla runt lite på http://www.gymgrossisten.com och andra ställen, du kommer märka resultat inom någon månad
Citera
2012-06-03, 16:55
Medlem
SiSeniors avatar
Har du sökt hjälp för dina ätstörningar?
Citera
2012-06-03, 17:12
Medlem
Damacys avatar
Jag håller med användaren John-Paul, du är extremt underviktig och bör söka läkarhjälp så snart som möjligt.
Citera
2012-06-03, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Har du sökt hjälp för dina ätstörningar?

Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Jag håller med användaren John-Paul, du är extremt underviktig och bör söka läkarhjälp så snart som möjligt.
Nej det har jag inte, jag tror inte att det är så allvarligt. Jag har haft det såhär i över 5 år. Innan det började vägde jag ca 50 kg. Men jag ska ju försöka gå upp i vikt nu, det är väl ett bra tecken right?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in