2012-06-03, 07:14
Medlem
miqqqas avatar
Om vi tar en vanlig restaurang, med en prisnivå för en huvudrätt runt 150-250 kr, hur mycket hel/halvfabrikat används där då? Självklart är det olika på olika restauranger, men vanligtvis?

Brukar restauranger (på denna nivå) göra sin egen klyftpotatis, potatisgratäng, sill, bröd, glass, marinad, såser osv?
Citera
2012-06-03, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miqqqa
Om vi tar en vanlig restaurang, med en prisnivå för en huvudrätt runt 150-250 kr, hur mycket hel/halvfabrikat används där då? Självklart är det olika på olika restauranger, men vanligtvis?

Brukar restauranger (på denna nivå) göra sin egen klyftpotatis, potatisgratäng, sill, bröd, glass, marinad, såser osv?

Ja det ska man absolut kräva tycker jag. Klyft och potatisgratäng har jag aldrig varit med om att de köper färdigt. Därför väljer jag gärna ex potatisgratäng då det är förbannat gott. Är du en sån som måste ha pommes till allt riskerar du felixpommes även på den typen av restauranger du nämner.

När det gäller glassså är det lite värre, "Harrys i Vetlanda" står nog knappast o gör egen glass. Där får du nog generellt gå upp lite i pris. Beror ju på vart i landet du bor/går på restaurang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in