2012-06-02, 23:03
  #1
Medlem
Hej!

Jag är intresserad av att veta hur ni reagerar på koffein!

Många blir ju vanligtvis lugna på CS droger, men just den centralstimulerande substansen "Koffein" är det vanligtvis inte detsamma på.

Så hur reagerade ni på koffein innan ni hade medicinering mot eran ADHD/ADD?
Citera
2012-06-03, 19:18
  #2
Medlem
Det måste väl finnas några kaffedrickande ADHD/ADD folk här på Fb??
Citera
2012-06-04, 08:39
  #3
Medlem
Jag har ADD och jag blir jävligt trött av det
Citera
2012-06-04, 08:41
  #4
Medlem
gummibootens avatar
Jag blir inte pigg, kanske aningen trött. Fattar egentligen inte varför jag dricker det.. Jaja.
Citera
2012-06-04, 11:56
  #5
Medlem
storytellers avatar
Jag blir pigg som fan i alla fall.
Citera
2012-07-21, 01:02
  #6
Medlem
Fascination.s avatar
Jag blir väl lite pigg antar jag, annars så är det väl inget mera.
Citera
2012-07-21, 01:16
  #7
Medlem
Jag kan inte sova om jag dricker kaffe på kvällen. Jag tror att jag har adhd men vet inte och ska utreda mej.
Citera
2012-07-21, 09:45
  #8
Medlem
adhd, jag märker ingen skillnad om jag dricker flera koffeindricker men om jag tar piller så blir jag piggare
Citera
2012-07-21, 10:37
  #9
Bannlyst
Jag blir lite mer fokuserad av det, men det blir väl även de som inte har ADHD.
Citera
2012-09-30, 18:17
  #10
Medlem
Förut kunde jag inte dricka koffein, jag blev alldeles stissig och nervös, sen kom en sjuk krasch fylld med ångest. Men nu har jag äntligen fått min medicin som innehåller Metylfenidat så funkar det galant att dricka koffein.

Jag upplever ingen krasch överhuvudtaget, men det är nog pga av att metylfenidatet matas ut i kroppen hela tiden, vilket gör att "kraschen" blir en lugn sådan.

Det är jag väldigt tacksam för!

Edit: koffeinet boostar numera bara på metylfenidatet, vilket gör mig mer koncentrerad.
Känns skönt, för då kan man styra det hela lite, om man säger så.

Äsch nu tjatar jag för mycket här. Det kanske inte var en sån bra ide att tugga depå tabletten ändå, hehe.
__________________
Senast redigerad av Jagstang90 2012-09-30 kl. 18:20. Anledning: Edit
Citera
2012-09-30, 23:35
  #11
Medlem
Raventears avatar
Nu har jag inte bara ADHD utan hela jävla alfabetet, men jag svarar i alla fall.
En kopp gör mig trött, två får mig att "vakna". Jag blir mer fokuserad.
Jag har för tillfället ingen medicin alls.
Utom kaffe.
Massvis med kaffe.
Citera
2012-10-01, 01:29
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagstang90
Förut kunde jag inte dricka koffein, jag blev alldeles stissig och nervös, sen kom en sjuk krasch fylld med ångest. Men nu har jag äntligen fått min medicin som innehåller Metylfenidat så funkar det galant att dricka koffein.

Jag upplever ingen krasch överhuvudtaget, men det är nog pga av att metylfenidatet matas ut i kroppen hela tiden, vilket gör att "kraschen" blir en lugn sådan.

Det är jag väldigt tacksam för!

koffeinet boostar numera bara på metylfenidatet, vilket gör mig mer koncentrerad.
Känns skönt, för då kan man styra det hela lite, om man säger så.

Äsch nu tjatar jag för mycket här. Det kanske inte var en sån bra ide att tugga depå tabletten ändå, hehe.


Edit: fast det blir lätt till att jag dricker överdrivet mycket koffein i hopp om att boosta medicinen till max. Gjorde misstaget att bokstavligen häva i mig 3 stora koppar starkt svart te på 15 minuter innan under dagen.

Först kände jag verkligen hur det det bostade på min medicin till max, alla önskvärda effekter var där.
Men efter en kvart så fick jag mig en sån jävla ångest örfil. Jag antar att det blev lite för mycket för kroppen att hantera.

OT : Jag har en tendens att bli lite otålig, så då kör jag fullt ut. Nåja, allt fungerar bra i lagom mängder.
__________________
Senast redigerad av Jagstang90 2012-10-01 kl. 01:29. Anledning: Stavfel
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in