Jag har läst i andra trådar och i andra sidor att folk tycker så illa om Hammerfall.
Nu är min fråga: varför?
Jag tycker att Hammerfall är ganska bra, faktiskt. Dom är riktiga vikingar från Göteborg och är något som jag valt att kalla för "Wiking-wannabes", särskilt i låten "Hearts On Fire".
Hammerfall är ett grymt power metal band med coola solon och en skicklig sångare med ekande röst, vad mer kan man vilja ha?
För de spelar sån töntig power metal musik.. de har verkligen nått höjden av töntig musik som enligt mig saknar attityd totalt. Metal musik ska ha stake helt enkelt och jag tycker inte de har det, sitter bara flinar när jag hör deras musik, ännu mer när jag ser deras videos. Och hur många jävlar låtar har de med ordet "hammer" i? De värsta med deras låtar för mig är nog när de har med den den där "kören" som i "any means necessary"
Lyssnar inte direkt på dom men tycker dom har gjort en hel del bra låtar.
Om man inte gillar dom så ska man inte slösa energi på att tracka ner på dom.
Om någon frågar vad man tycker om dom så räcker svaret. Tycker inte dom är nå bra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!