2012-06-01, 16:41
Medlem
Kära flashback!

Jag tror att dem flesta ''muskelbyggarna'' någon under sin tid ställt sig frågan, vad ska jag äta för att bygga maximalt?

Så det jag funderade på, då detta är ett problem ja ofta stöter på är:

(Bygger upp ett scenario så att ni förstår situationen )

För det första så små deffar jag, äter helst inget skit som godis osv.
Jag åt för 5 timmar sen, och nu är jag jävligt hungrig o känner på mig att ja behöver lite proteiner. Jag som är så jävla lat orkar då inte laga/köpa mat utan letar istället upp annat o äta. Säg tex att jag hittar en påse med ostbågar där näringsinnehållet ser ut som följande per 100g :

Kolhydrater : 75g
Proteiner : 5g
Fett : 20g

Så frågan lyder då, Är det då bättre att äta upp ostbågarna för själva proteinerna och då helt bortse från kolisarna o fettet för att bygga muskelmassa?

Ett annat perspektiv på detta kan vara att tex bodybuilders inte äter socker o sånt alls (vad jag vet) för att det påverkar muskeluppbyggnaden negativt(?)

Så vad hade ni gjort?!
Citera
2012-06-01, 16:49
Medlem
ikaros2008s avatar
Bäst att äta för muskelbyggnad? Helt klart anabola....
Citera
2012-06-01, 17:02
Medlem
Haha kan säga dig att det sista du ska äta om du deffar är ostbågar med det där näringsvärdet..

Få i dig saker som kvarg, mjölk kyckling kött osv, ligg på ungefär 2gr protein per kg kroppsvikt och ligg på kalori underskott resten löser saaaj!
Citera
2012-06-01, 17:14
Medlem
Okej, fast nu märker jag att jag failade ganska hårt med att förklara min situation haha
Det jag mena/glömde o skriva var att, är det bättre o äta dessa ostbågar än att inte äta nått alls? Ifall ja nu inte skulle orka äta mat på ytterligare 1 timme så hade det varit bättre o äta dem lr o låta bli helt?
Citera
2012-06-01, 18:10
Medlem
Pipen0s avatar
Att få 15 gram kolhydrater och 4 gram fett (ca 80kcal) per gram protein är inget vidare livsmedel för någon som vill bygga. Om man t ex väger 80kg så bör man äta runt 160g protein varje dag. Ska du få dessa 160g från ostbågar så får du även 2400g kolhydrater och 640g fett vilket motsvarar runt 12800kcal...

Vet att du såklart inte menar att man enbart ska äta ostbågar i sin diet men det var bara ett lite förklarande exempel. Proteinet i ostbågarna är för övrigt antagligen inte heller fullvärdigt.
Citera
2012-06-01, 23:05
Medlem
shitmagnets avatar
Ät inte processat skit. Visst, det är bättre att äta skräp än inget alls men inte mycket. Gör matlådor, när du orkar så blir det enkelt att få i dig det du behöver även när orken tryter
Förutom att protein, fett och kolhydrater inte är det enda viktiga för byggandet/återhämtningen så är även källa viktigt.
Citera
2012-06-01, 23:12
Medlem
WhySoJuiceds avatar
Du vill helt enkelt inte tillräckligt. Skönare kanske komma hem bara öppna Diablo 3 och glömma verkligheten.
Citera
2012-06-01, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bille1337
Okej, fast nu märker jag att jag failade ganska hårt med att förklara min situation haha
Det jag mena/glömde o skriva var att, är det bättre o äta dessa ostbågar än att inte äta nått alls? Ifall ja nu inte skulle orka äta mat på ytterligare 1 timme så hade det varit bättre o äta dem lr o låta bli helt?

Det hade nog varit bättre om du efter dessa fem timmar börjar gå ned till affären och skaffa vettig mat. Bästa vore att köpa något som är enkelt och nyttigt, typ kvarg, så att du sedan orkar laga något mer ordentligt.

Det finns tränande relativt mycket folk som medvetet använder sig utav periodisk fasta. Har däremot inte hört så många som går på ostbågsdiet.
Citera
2012-06-02, 01:44
Medlem
Du har missuppfattat. Inget fel på fett och kolisar om man ska bygga muskler.

EDIT: Fast sen så börjar du prata om att du deffar. Get your shit straight bro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in