2012-07-04, 14:05
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spode
Gick in på deras sida precis. Herre min skapare vilken rea! Tack

Edit: Vill minnas att någon tidigare i tråden sa att storlek EU 100= UK 40S. Det stämmer, right?

Både TM Lewin och Charles Tyrwhitt är företag som kör med konceptet ständig rea, så de ordinarie priserna som står kostar de aldrig, bara så du vet. Verkar däremot vara lite extra sänkning nu (normalt brukar det vara 40% rea på "ordinarie" tror jag), och ska vara helt ok grejer från båda. Har själv bara ett par skjortor från CT, men de är jag nöjd med sett till priset. Ett annat alternativ som hyllats mycket på Styleforum är Suitsupply, som har ett lite ner italienskt snitt på många av sina kostymer.
Citera
2012-07-04, 19:56
Medlem
Spodes avatar
Aah! Dessa storlekar alltså. Blir så trött.

T M Lewin verkar ha höjt sina priser sedan jag kollade sist. Var helt säker på att deras kostymer kostade 200-någonting tidigare. Charles Thyrwitt verkar ju vara ganska mycket billigare (men samma kvalité). Där är min storlek (40S enl. Talande Huvud. Jag har 100 på mina vanliga kavajer) dock slut på ganska många kostymer.

Men! Jag har hittat de här, som verkar rätt trevliga, http://www.ctshirts.co.uk/men's-suits/men's-business-suits/Navy-twill-tailored-fit-2-button-suit?q=gbpdefault||EPA02NAV|||||416,||||||||

http://www.ctshirts.co.uk/men's-suits/men's-business-suits/Navy-Twill-Tailored-Fit-Suit-?q=gbpdefault||EPA06NAV|||||416,||||||||

100% ull, floating canvas och working cuffs. Nu har jag tre frågor.

1) Angående byxstorlekar. De byxorna jag har nu (ej kostymbyxor) har jag 34/32. Innebär det även att jag kan ha motsvarande på kostymbyxor? Nu är de här byxorna visserligen lite för stora i midjan, men det går ju lätt att lägga in dom en halv storlek eller något.

2) Innebär working cuffs att det blir väldigt svårt/krånligt att lägga up ärmen? Detta diskuterades ju lite i en annan tråd, men kan man lägga upp den en bit utan att knapparna påverkas, eller ser det konstigt ut om knapparna sitter för nära kanten? Dvs, om knapparna sitter 2 cm från kanten, kan man lägga upp ärmen 1,5 cm utan att det ser dumt ut, och att man behöver krångla med knappar?

3) CT har ju en garanti där man kan lämna tillbaka plagget och få pengarna tillbaka, som gäller i sex månader. Dock står det på deras hemsida att "The only exception to our generous guarantee is when we are on sale or running a daily deal promotion (e.g. Groupon, Living Social etc)." Innebär det att man aldrig kan lämna tillbaka en kostym köpt på rea, eller kan man bara inte göra det under rean?

Edit: Det verkar som man under rean har 14 dagar på sig att skicka tillbaka kostymen?
Senast redigerad av Spode 2012-07-04 kl. 20:01.
Citera
2012-07-04, 20:04
Medlem
Jag läste att TM skulle höja sina priser något eller ja rean skulle minska så det kan nog stämma. Även TM har full returätt vilket kan vara bra att veta.
Citera
2012-07-04, 20:05
Medlem
Spodes avatar
Rean verkar ju dock vara oförändrad. Snarare verkar de ha höjt reapriset och "standardpriset" lika mycket för att behålla samma rea...
Citera
2012-07-05, 05:51
Bannlyst
Förra sommaren var jag på Twins i Göteborg och köpte en kostym för 6000 (byxa och kavaj)
Denna var mörkgrå av märket René Lazard.
Någon som vet något, blev jag lurad eller var det ett bra köp?
Hittills har jag varit nöjd med kostymen förutom att mina ben ser konstiga ut, men det kanske är mer mitt fel än kostymens...
Citera
2012-07-05, 19:17
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aodimp
Förra sommaren var jag på Twins i Göteborg och köpte en kostym för 6000 (byxa och kavaj)
Hittills har jag varit nöjd med kostymen förutom att mina ben ser konstiga ut, men det kanske är mer mitt fel än kostymens...

Det känns väl inte riktigt rättvist att beskylla kostymen för att dina ben ser konstiga ut, nej. Möjligtvis dina föräldrar/dina gener som får ses som "skyldiga".
Citera
2012-07-05, 21:18
Medlem
Spodes avatar
Nu står valet på kostym mellan

http://www.ctshirts.co.uk/men's-suits/men's-business-suits/Light-navy-sharkskin-2-button-classic-fit-suit--?q=gbpdefault||ENA16NAV|||||416,||||||||

och

http://www.ctshirts.co.uk/men's-suits/men's-business-suits/Navy-hopsack-3-button-classic-fit-suit?q=gbpdefault||ENA22NAV|||||416,||||||||

Ge mig era åsikter!

Är nog själv lite mer inne på den första. Light navy sharkskin, classic fit. Kan en light navy användas på samma sätt som de som bara är navy?
Senast redigerad av Spode 2012-07-05 kl. 21:21.
Citera
2012-07-05, 21:21
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spode
Nu står valet på kostym mellan

http://www.ctshirts.co.uk/men's-suits/men's-business-suits/Light-navy-sharkskin-2-button-classic-fit-suit--?q=gbpdefault||ENA16NAV|||||416,||||||||

och

http://www.ctshirts.co.uk/men's-suits/men's-business-suits/Navy-hopsack-3-button-classic-fit-suit?q=gbpdefault||ENA22NAV|||||416,||||||||

Ge mig era åsikter!
Jag föredrar verkligen snittet på den första och det faktum att den är lite ljusare. Jag lägger min röst på den.
Citera
2012-07-05, 21:32
Medlem
Spodes avatar
Ja, jag tyckte nog också det.

På CTs hemsida har de "Inside leg" som byxmått (tillsammans med waist). Med inside leg måste de väl mena benets insida, dvs från grenen ner till golvet? Det är ca 30 inch på mina byxor...
Citera
2012-07-05, 22:21
Medlem
Talande Huvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aodimp

Lezard.

Lurad. Limmad. Det är ditt fel att du köpte en kostym som satt knasigt. Minns även att jag har sagt detta till dig för sisådär ett år sedan, så du kanske vill höra något annat..

Citera
2012-07-09, 20:53
Medlem
ubersantas avatar
Då har jag en rent allmän fråga om budgetkostymer. Finns det, enligt er, budgetkostymer som inte är limmade?
Citera
2012-07-09, 20:55
Medlem
LikeAGloves avatar
Är det verkligen så stor skillnad när mellanläggen är limmade från när de är fastsydda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in