2012-06-01, 14:54
Medlem
Fr att frst det fulla vrdet av pengar krvs det en situation som blir allvarlig dr du inte har pengar. Om du genomlevt en sdan period d vet du att det finns pengar i blodet p dig. Vrt samhlle r uppbyggt kring pengar och de som premieras r de som lyckas bygga ett hgt vrde p sitt eget varumrke.

r du konstnr s r du lyckad nr du fr en hg vrdering. Fr inget annat i vrlden kan sga att det r den enda motstocken att g efter. Ett framgngsrikt fretag r lyckat nr det tjnar mycket pengar till sina aktiegare.

Det finns de konstnrer som r begvade men som inte sljer sin konst fr stora pengar. Det finns framgngsrika fretag som inte tjnar den summan som de borde (se facebook). Men dessa avarter r s sm i jmfrelse med det stora hela att det blir till slut pengen som styr vra liv.

De lyckliga familjerna p Tv med 13 barn. Dr de lever p existens minimum, d det r fr mnga magar att mtta p en vanlig ln, r enbart en sjukdom. Det r inte lycka utan en tvngstanke som styr. Det finns ingenstans i vrt samhlle dr pengar inte r viktigt.

Den dr dokumentrskaparen som blev snor-rik, vra ledare, osv.

Hur ska vi finna lycka i en ny tid nr det enda som fr oss att verleva och utvecklas r pengar?
Citera
2012-06-01, 15:06
Medlem
HeidiBDMs avatar
Pengar r enligt mig ngot av det bsta som uppfunnits.
Pengar gr att jag inte mste ha en hna hemma som vrper gg t mig, pengar gr att jag slipper ploga, s och vattna min kermark fr att f potatis & rotfrukter.
Pengar gr att jag slipper bygga min egna Plasma TV eller min egna bil.

Pengar som accepterat betalningsmedel i Sverige gr att jag slipper gra precis allting sjlv fr att:
1. verleva
2. frse mig med roliga prylar.

Tiden d man bytte 3 gg mot en nve smr eller en skinka mot en trpall - den tiden r inte fr mig. Jag gillar den frihet och fritid som pengar ger mig.
Citera
2012-06-01, 15:11
Medlem
miniCarls avatar
Uppfostra ungarna att vrdera pengar. Istllet fr att ge veckopeng, lt ungen leta upp ngot som behver fixas (klippa grsmattan, stda garaget etc) och frhandla fram en lmplig ersttning!

Cameron Herold: Let's raise kids to be entrepreneurs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in