2012-06-01, 12:35
Medlem
MOD fr grna ndra plats p denna om det redan finns det ngonstans!

Men som rubriken sger, har en uppgift i filosofi, en liten frdjupnings uppgift.
Men jag vet inte vad jag ska filosofera om? S jag tnkte att jag kanske kunde f lite tips frn er hr!

Citat:
Frdjupningsarbetet r en obligatorisk del av kursen. I princip r alla betygskriterier som finns i kursen tillmpbara, beroende p arbetets inriktning. Du behver vlja ett filosofiskt problem, helst p egen hand, och underska det. Dels ska du utveckla ett eget resonemang kring problemet, dels ska du redogra fr hur andra filosofer har sett p problemet. Du behver i ditt arbete leta reda p lmpliga filosofiska texter som har anknytning till det valda problemet.

Ni fr grna ta och diskutera om ngot mne hr och se vad alla kommer fram till.

Helst serisa svar tack, och som sagt, ta och diskutera om saker och ting hr!
2012-06-01, 12:46
Medlem
godistvaas avatar
Ngra tips, inget originellt dock

Filosofi om hur samhllets regler inte r skrivna av dig, och du har inte pverkat dom. Du bara fljer vad som tidigare generationer har bestmt.

Filosofi om vad liv r, allts var man ska dra grnsen till "liv" skulle avancerade robotar vara liv?

Filosofi om vad man kan veta? Jag tnker allts finns jag Style!
2012-06-01, 12:58
Medlem
kaptenhaddocks avatar
Filosofi om det engelska sprkets pverkan p det svenska, och hur detta kat svenskarnas bengenhet att srstava ord?

FRLT, frlt. Jag kunde bara inte lta bli. ignorera min post.
2012-06-01, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godistvaa
Ngra tips, inget originellt dock

Filosofi om hur samhllets regler inte r skrivna av dig, och du har inte pverkat dom. Du bara fljer vad som tidigare generationer har bestmt.

Filosofi om vad liv r, allts var man ska dra grnsen till "liv" skulle avancerade robotar vara liv?

Filosofi om vad man kan veta? Jag tnker allts finns jag Style!

Det dra med liv r lite intressant, men d kan man ju stlla sig frgan, det finns liv verallt omring oss o.s.v. men ska allt vara robotar d?
Ska det finnas en grodrobot? fjrlis robotar? trd robotar?
Vart ska isnna fall dra grnsen fr robotar? ska vi dra grnsen att det ska vara mnniskor och hund robotar eller katter?

Fr liv fr mig r allt som finns omkring oss, typ grs, bilar, trd m.m. jag kan inte finna ngot som inte har ett liv i sig, fr allt jag ser r att det finns ngot slags liv i allt!
2012-06-01, 13:28
Medlem
adequates avatar
https://www.flashback.org/t851984

Trd lst.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in