• 2
  • 3
2012-06-01, 23:54
Medlem
Ska tillägas att jag är en ganska varm nästan hela tiden, svettas inte utan har bara en hög temperatur, det kanske bränner fett? Ni som säger att jag förlorar vätska, vad för vätska? jag försöker dricka så mycket vatten som möjligt. Har kroppen en annan sorts vätska som den gör av med?
Citera
2012-06-02, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuranDuran
Hört av vem?

Citat:
Ursprungligen postat av Kojaksissla
Om vi snackar under riktig svält så sker det knappt någon muskelnedbrytning. Musklerna är betydligt viktigare för överlevnad, än fett, och är därför det sista som ryker.

Läs dessa.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK22414/
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...75&postcount=4
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=102263

this. att "vattendieta" är inte så farligt sålänge man inte gör det överdrivet länge.
Citera
2012-06-02, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horingetbror
Ska tillägas att jag är en ganska varm nästan hela tiden, svettas inte utan har bara en hög temperatur, det kanske bränner fett?
En kroppstemperatur på 38 grader bränner 10% mer kalorier, än en kroppstemperatur på 37 grader, om jag inte missminner mig. Är inte säker på om det går att dra paralleller mellan två olika individer så någon annan får gärna fylla i.

Citat:
Ursprungligen postat av horingetbror
Ni som säger att jag förlorar vätska, vad för vätska? jag försöker dricka så mycket vatten som möjligt. Har kroppen en annan sorts vätska som den gör av med?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=178728
Senast redigerad av Kojaksissla 2012-06-02 kl. 00:11.
Citera
2012-06-02, 01:55
Medlem
Har legat på diet i ett par månader nu. Räknade precis och hamnade runt 1300kcal dagligen, får ut ca 240g protein ur detta. Tränar 5-6 dagar i veckan och söndagslöpning på ca 35min.
Lyfter hyffsat tungt under dieten och jag märker ingen direkt muskelnedbrytning, tvärtom. Har blivit ådrigare och ökat storleksmässigt kring vissa kroppsdelar. Sen blir man självklart lurad av konturerna som syns bättre nu. Det enda jag känt av är mindre bröst, tråkigt nog. Men ska fettet bort så får det vara.

Känns som detta är gränsen för vad som är optimalt för fettet men också musklerna. Vad tycker ni själva om låg kcal intag? Hur är det gällande hårdheten för musklerna jämförelse mot bulk?
Första gången jag kör en sådan diet, alltid byggt innan. Är således ganska kass på vad som är optimala. Ni som deffar ofta, är det högrep som gäller för er?

Börjar förstå hur jävligt det måste vara för bodybuilders som ligger under under 10% fett.

Till trådskaparen: Är väldigt skeptiskt angående 8kg på 6 dagar, i så fall är största delen vatten.
Citera
2012-06-02, 02:32
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexToy123
Ärligt ,hur många här har läkarkunskap om hur kroppen fungerar vid svält,,enligt er så e ni typ 100%
Det e helt individuellt!!!!!!!!!
Jag har kört jojo bantning, till och med svält 1-2 veckor totalt,många gånger,däremellan kcal underskott på 1500-2000kcal, veckovis med enbart tee som intag,, vad
jag lever ännu,, ?
Och jag kommer att leva ,,
Vad snackar ni för skit?
Hört talas om fasta?
typ 1 miljard människor kör det regelbundet med vissa perioder
Vad är problemet ?

Jag har aldrig hört så mycket nonsense, inlägget ovan ditt innehåller vetenskapliga beskrivningar av förloppet vid svält (som visserligen är att skilja från så kallad "very low calorie diet" - ett vedertaget begrepp inom medicinen).

Läs en bok.

OnT: hur äter man 5-6 kanelbullar och två mål mat för totalt 700 kcal? Missar jag något? Är det smurfportioner och tummetottbullar?
Citera
2012-06-02, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag har aldrig hört så mycket nonsense, inlägget ovan ditt innehåller vetenskapliga beskrivningar av förloppet vid svält (som visserligen är att skilja från så kallad "very low calorie diet" - ett vedertaget begrepp inom medicinen).

Läs en bok.

OnT: hur äter man 5-6 kanelbullar och två mål mat för totalt 700 kcal? Missar jag något? Är det smurfportioner och tummetottbullar?

Så ått jag innan min diet. Du läste fel eller så skrev jag fel
Citera
2012-06-02, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe

Läs en bok.

vilken bo skall jag läsa menar du!
Låt mig gissa du e ytterligare en ny exam dietist som inte lärt dig en endaste skit om hur kroppen fungerar individuellt,,
visa dina studier och forsknings resultat ,, så skall jag tro på dig
Citera
2012-06-03, 03:28
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexToy123
vilken bo skall jag läsa menar du!
Låt mig gissa du e ytterligare en ny exam dietist som inte lärt dig en endaste skit om hur kroppen fungerar individuellt,,
visa dina studier och forsknings resultat ,, så skall jag tro på dig

Pro tip: vetenskapliga data och analys kan användas av alla, du måste inte göra allting själv för att dra nytta av det. Har besparat dig en del jobb, skulle jag tro.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in