2012-06-01, 07:27
Medlem
Hej, jag går ut gymnasiet nästa vecka och jag vill ge till lärarna något som inte är för dyrt men visar ändå att jag är tacksam att de stått ut med oss alla.
Jag har tänkt göra en lapp med en meddelande och sen lämna en blomma med den på varje lärarens bord.
Sen när det kommer till biträdande rektor och mentor tänker jag lämna en varsin bukett med meddelandet, detta för att de fick mig att börja plugga igen och klara av gymnasiet.

Men behöver hjälp då jag inte vet:
*Vilken färg blommorna ska vara
*Vad jag ska ge till manliga lärarna (är kille så känns bara konstigt ge blommor till dem)
*Skulle ni kunna rekommendera något annat present som inte kostar jätte mycket, max 600kr?

Ifall det skulle va så att tråden ligger på fel stället så får ni gärna flytta på den.
Citera
2012-06-01, 07:33
Medlem
Moondancers avatar
Hitta en ovanlig krukväxt istället för en vanlig blombukett. Finns hur mycket konstigt som helst du kan hitta! Känns det fel att ge en vanlig blomma till en kille så hitta en "cool" växt, som typ en köttätande
Citera
2012-06-01, 09:58
Medlem
Emoekkels avatar
Fixa såna där fettmegay (tror den hette så, det lät som det iaf) blommor.
Uppskattas om du skriver dit vad den heter också, alla kommer tycka att du är super rolig!
Citera
2012-06-01, 11:05
Medlem
Sapphiruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoekkel
Fixa såna där fettmegay (tror den hette så, det lät som det iaf) blommor.
Uppskattas om du skriver dit vad den heter också, alla kommer tycka att du är super rolig!

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rg%C3%A4tmigej
Citera
2012-06-01, 12:52
Medlem
Wronskianens avatar
Då din budget är ganska hög kan du ge lite dyrare, finare blommor till lärarna, det är en klassisk present.

Men om du vill vara mer personlig, och sticka ut kan du köpa något annat, som en fin vas, en liten udda staty, en chokladask, champangeflaska eller liknande. Då kommer det vara extra minnesvärt för lärarna; de kommer säkert få 20 andra mer eller mindre likadana blombuketter och blommorna måste ändå kastas efter någon vecka.

Annars kan du köra på en lite billigare blomma, t ex en ros, och köpa present till, som en vas.

Du får prioritera vilken lärare som varit viktigast för dig och kanske lägga ner mer pengar på present till den, medan du något billigare till andra som du haft mindre kontakt med.

Jag tog studenten för några år sen, och ångrar faktiskt att jag inte köpte något annat förutom blommor. Sen sket jag i att ge något till vissa ämneslärare också, som var riktigt bra, och gav istället bara blommor till mina mentorer, som jag inte hade samma kontakt med.

Så tänk igenom det innan du gör ditt val.
Citera
2012-06-03, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wronskianen
Då din budget är ganska hög kan du ge lite dyrare, finare blommor till lärarna, det är en klassisk present.

Men om du vill vara mer personlig, och sticka ut kan du köpa något annat, som en fin vas, en liten udda staty, en chokladask, champangeflaska eller liknande. Då kommer det vara extra minnesvärt för lärarna; de kommer säkert få 20 andra mer eller mindre likadana blombuketter och blommorna måste ändå kastas efter någon vecka.

Annars kan du köra på en lite billigare blomma, t ex en ros, och köpa present till, som en vas.

Du får prioritera vilken lärare som varit viktigast för dig och kanske lägga ner mer pengar på present till den, medan du något billigare till andra som du haft mindre kontakt med.

Jag tog studenten för några år sen, och ångrar faktiskt att jag inte köpte något annat förutom blommor. Sen sket jag i att ge något till vissa ämneslärare också, som var riktigt bra, och gav istället bara blommor till mina mentorer, som jag inte hade samma kontakt med.

Så tänk igenom det innan du gör ditt val.

Hej tack för en så bra svar
Tänker faktiskt köra på blommor med dessa lärare som är inte viktigast.

Senare har jag en lärare av manligt kön som jag inte har någon aning hur jag ska göra med men som är sjukt snäll och gillar att driva.
Han gillar spela spel otroligt mycket men fan tror inte jag har råd köpa nån bättre typ av spel till han. xD

Men ännu en gång tack för din råd och ska tänka igenom det lite bättre under kvällen och imorgon. ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in