Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Mäns ovilja att erkänna sårbarhet, hopplöshet, hjälplöshet handlar om att en mans förökningstekniska värde sjunker radikalt då. Kvinnor gör inget för att underlätta trycket på unga män, i synnerhet inte feminister. Jag försöker alltså förklara dem ojämlika villkoren vi lever under som leder till mäns ovilja att erkänna brister och sårbarhet. Men du verkar fortfarande inte förstå, din empatiska förmåga ter sig mycket låg.
Du verkar inte vara läskunnig. Jag har hela tiden skrivit om vad jag anser vara roten till problemet, samt vad man bör göra åt det, men det enda du är intresserad av är att få det till att jag inte bryr mig och inte är empatisk. Underligt.
Du försöker förklara de ojämlika villkoren vi lever under - jag försöker göra något åt dem. Du står kvar och stampar och tjatar om och om igen om hur hårt trycket är på män - men du vill inte göra något åt det? Det är uppenbart att många män mår dåligt av de förväntningar som ställs på dem, men det är ingen som vill ändra på det?
Jag är som du kanske nu har förstått mycket väl medveten om vilka olika krav som ställs på män och kvinnor - jag vägrar bara att acceptera det och jobbar för att ändra det.