2012-06-09, 22:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Ja absolut. Jag ser inget fel i att en man söker hjälp för depression, jag ser inte ner på en man som lider av depression. Däremot förstår jag varför många män väljer att inte söka hjälp. Det verkar ni fullständigt oförmögna att förstå. Ideologi istället för empati?
Vilken ideologi talar du om då? Och vad menar du?

Jag anser att man skall öppna vägarna till hjälpen. Jag har svårt att koppla det till någon "ideologi".
Citera
2012-06-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ja absolut. Jag ser inget fel i att en man söker hjälp för depression, jag ser inte ner på en man som lider av depression. Däremot förstår jag varför många män väljer att inte söka hjälp. Det verkar ni fullständigt oförmögna att förstå. Ideologi istället för empati?

Vad ska man göra åt det då?
Citera
2012-06-09, 23:01
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:

Mäns ovilja att erkänna sårbarhet, hopplöshet, hjälplöshet handlar om att en mans förökningstekniska värde sjunker radikalt då. Kvinnor gör inget för att underlätta trycket på unga män, i synnerhet inte feminister. Jag försöker alltså förklara dem ojämlika villkoren vi lever under som leder till mäns ovilja att erkänna brister och sårbarhet. Men du verkar fortfarande inte förstå, din empatiska förmåga ter sig mycket låg.

Du verkar inte vara läskunnig. Jag har hela tiden skrivit om vad jag anser vara roten till problemet, samt vad man bör göra åt det, men det enda du är intresserad av är att få det till att jag inte bryr mig och inte är empatisk. Underligt.

Du försöker förklara de ojämlika villkoren vi lever under - jag försöker göra något åt dem. Du står kvar och stampar och tjatar om och om igen om hur hårt trycket är på män - men du vill inte göra något åt det? Det är uppenbart att många män mår dåligt av de förväntningar som ställs på dem, men det är ingen som vill ändra på det?

Jag är som du kanske nu har förstått mycket väl medveten om vilka olika krav som ställs på män och kvinnor - jag vägrar bara att acceptera det och jobbar för att ändra det.
Citera
2012-06-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Vad ska man göra åt det då?
Vad sägs om att feminismen emigrerar till u-länder där den kan göra nytta och lämnar det svenska offentliga rummet till diskussioner om faktiska problem? Dvs pragmatism och rättvisa, inte ideologi. Låt diskussionerna i det offentliga rummet handla om verkligheten. Hur löser vi kriget mot pojkar i skolan? Kan det offentliga föraktet i Sverige leda till självmord? Den omöjliga rollen att växa in i manlighet idag, damn if you do, damn if you dont? Kan det räcka med att sluta demonisera och problematisera pojkar ständigt i det offentliga rummet?

Feminister gör en stor välgärning för mänskligheten genom att knipa käft. Ibland är det geniala det enkla.
Senast redigerad av lillskrot 2012-06-09 kl. 23:06.
Citera
2012-06-09, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Du verkar inte vara läskunnig. Jag har hela tiden skrivit om vad jag anser vara roten till problemet, samt vad man bör göra åt det, men det enda du är intresserad av är att få det till att jag inte bryr mig och inte är empatisk. Underligt.

Du försöker förklara de ojämlika villkoren vi lever under - jag försöker göra något åt dem. Du står kvar och stampar och tjatar om och om igen om hur hårt trycket är på män - men du vill inte göra något åt det? Det är uppenbart att många män mår dåligt av de förväntningar som ställs på dem, men det är ingen som vill ändra på det?

Jag är som du kanske nu har förstått mycket väl medveten om vilka olika krav som ställs på män och kvinnor - jag vägrar bara att acceptera det och jobbar för att ändra det.
Hur göra något åt naturen? Mer hybris än vanligt från en proffsframstjärt.

Försök att förklara för pojkar i puberteten att det är oviktigt för en man att vara framgångsrik för att få en vacker kvinna. Lycka till.

Feminismen är död. Ha ha. Gud så j-a skönt.
Citera
2012-06-09, 23:13
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Hur göra något åt naturen? Mer hybris än vanligt från en proffsframstjärt.

Försök att förklara för pojkar i puberteten att det är oviktigt för en man att vara framgångsrik för att få en vacker kvinna. Lycka till.

Feminismen är död. Ha ha. Gud så j-a skönt.

Jag är allvarligt orolig för dig. Du borde gå om grundskolan, eftersom du är helt inkapabel till att förstå det skrivna ordet. Lycka till.
Citera
2012-06-09, 23:30
Medlem
MissFitt73s avatar
Någon är bitter ikväll märker jag .
Citera
2012-06-10, 00:32
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Förlåt min kommentar om mobbing, det var klumpigt. Det jag menar är dock att så länge folk vidmakthåller att det är fel för killar att visa känslor så länge kommer killar riskera att bli mobbade för det - inte längre än så. Det är mobbingen som är fel - inte killen som visar känslor. Det är viktigt att komma ihåg. Någonstans börjar förändringar.

Jag håller med dig om det men fortfarande så uppfostras pojkar med att inte visa känslor.

Det är säkert ett vanligt fenomen som säkert har drabbat fler pojkar än just bara mig. När man var liten och blev ledsen så började folk o kalla en för en liten flicka, mes, osv, osv när man blev ledsen. Det slutade med att man helt och hållet slutade o visa när man var ledsen.
Citera
2012-06-10, 18:30
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Jag håller med dig om det men fortfarande så uppfostras pojkar med att inte visa känslor.

Det är säkert ett vanligt fenomen som säkert har drabbat fler pojkar än just bara mig. När man var liten och blev ledsen så började folk o kalla en för en liten flicka, mes, osv, osv när man blev ledsen. Det slutade med att man helt och hållet slutade o visa när man var ledsen.

Jamen det är ju EXAKT det jag pratar om. Därför ska vi sluta uppfostra pojkar på det idiotiska sättet.
Citera
2012-06-28, 14:17
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilka startar krig? Oftast får bara ett kön rekryteras som soldater.

Magret Tatcher var kvinna, hon startade ett krig.
Citera
2012-06-28, 14:38
Medlem
NoggerTattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Magret Tatcher var kvinna, hon startade ett krig.
Margaret Thatcher*

mer ex.

Drottning Elisabeth I (Förde krig mot katolicismen och Spanien, Nederländerna, Irland, Frankrike, Ryssland, Osmanska riket samt Japan)
Drottning Margareta (Kalmarunionen)
Drottning Kristina (30-åriga kriget som fadern Gustav II startat)

https://www.flashback.org/sp31002059
Citera
2012-06-28, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin

Hurså? Det har jag aldrig upplevt. På vilket sätt skulle det gå till? Män har snarare naturligt mer självdisciplin, tålamod och stolthet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in