2012-06-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Du ser ingen möjlighet att män kan be andra män om hjälp?

För att andra män skiter i varandra eller? Vad är orsaken till att män inte ställer upp för varandra då?

Man: "Hjälp!, Hjälp!"

Man 2 "Vad är det om?"

De här männen som begår självmord måste väl inte vara kvinnors ansvar bara. Manliga vänner ska väl fan kunna ställa upp tycker man.
Du verkar ha missat livets grundläggande, bistra villkor. Överlevnad och reproduktion. En hjälplös man är ungefär lika attraktiv på den biologiska cirkusarenan som en påse elefantbajs. Dvs inte alls om jag inte var tydlig nog. En hjälplös kvinnas knullevolutionära värde förändras inte till det negativa för en kvinna. Däremot om hon är ful, okvinnlig, kärlekslös. Så ojämlika är våra grundläggande levnadsvillkor. Det förändras inte för att bögsverige vill det eller strävar efter det.

Sverige är ett laboratorium för knasiga ideér. Världen tittar på med skräckblandad förtjusning.
Citera
2012-06-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Du verkar ha missat livets grundläggande, bistra villkor. Överlevnad och reproduktion. En hjälplös man är ungefär lika attraktiv på den biologiska cirkusarenan som en påse elefantbajs. Dvs inte alls om jag inte var tydlig nog. En hjälplös kvinnas knullevolutionära värde förändras inte till det negativa för en kvinna. Däremot om hon är ful, okvinnlig, kärlekslös. Så ojämlika är våra grundläggande levnadsvillkor. Det förändras inte för att bögsverige vill det eller strävar efter det.

Sverige är ett laboratorium för knasiga ideér. Världen tittar på med skräckblandad förtjusning.

Okej då spelar det alltså ingen roll att män tar livet av sig, det gör dem i stället mer attraktiva.
Citera
2012-06-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Okej då spelar det alltså ingen roll att män tar livet av sig, det gör dem i stället mer attraktiva.
Mmmm, visst, fint, vi säger så gullet. Svensk feminism är onekligen oerhört intellektuell. Vilken tänkarverkstad.
Citera
2012-06-09, 22:25
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Jag gillar detta. Med två meningar skaffade du dig tolkningsföreträde av "verkligheten" och syftade även på att jag inte har någon kontakt med den. Mycket lättare än att diskutera sakfrågorna. Så j-a arrogant och så j-a feministiskt. Ni är tamejfaan parodier på er själva när ni rapar upp lögnerna ni har hjärntvättats med.

Händer det ibland att du känner dig obetydlig och intetsägande gullet?

Läs mitt första inlägg som du citerar en gång till, sen läser du ditt svar på detta - och sen kan vi diskutera vem det egentligen är som är arrogant. Du har dig själv att skylla helt och fullt för att jag svarar tillbaka med samma mynt. Svarar man som du gjorde på mitt inlägg - som ju faktiskt var ett allvarligt menat inlägg - förtjänar man inte direkt så mycket mer... Ta en titt på dig själv innan du ropar arrogant nästa gång.

(Och som svar på din sista fråga: Nej, tackar som frågar. Hur har du det själv på den punkten?)
Citera
2012-06-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Läs mitt första inlägg som du citerar en gång till, sen läser du ditt svar på detta - och sen kan vi diskutera vem det egentligen är som är arrogant. Du har dig själv att skylla helt och fullt för att jag svarar tillbaka med samma mynt. Svarar man som du gjorde på mitt inlägg - som ju faktiskt var ett allvarligt menat inlägg - förtjänar man inte direkt så mycket mer... Ta en titt på dig själv innan du ropar arrogant nästa gång.

(Och som svar på din sista fråga: Nej, tackar som frågar. Hur har du det själv på den punkten?)
Förklara vad som var arrogant med mitt första inlägg. Det var inte syftet, snarare en beskrivning av verkligheten som en ung svensk man mött de senaste 20 åren i Sverige.

Nej. Det är lätt att känna sig värdig, meningsfull och opatetisk när man inte företräder en utdöende politreligion. Man har friare spelrum, kan tänka naknare tankar och säga mer sanna saker.
Citera
2012-06-09, 22:32
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:

Att när man är deprimerad våga gå till en läkare och tala om detta, räknar du som att vara hjälplös? Det är nämligen det som är problemet med män - de flesta som tar livet av sig har inte pratat med någon om hur de mår före. Det är ingen som kräver att män ska springa runt på stan och gråta så fort de mår lite taskigt, men att kunna berätta för en läkare är väl inte för mycket begärt? Eller?
Citera
2012-06-09, 22:33
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Förklara vad som var arrogant med mitt första inlägg. Det var inte syftet, snarare en beskrivning av verkligheten som en ung svensk man mött de senaste 20 åren i Sverige.

Jag upplevde det som arrogant, eftersom du inte överhuvudtaget verkade reflektera över vad jag skrivit.

Citat:
Nej. Det är lätt att känna sig värdig, meningsfull och opatetisk när man inte företräder en utdöende politreligion. Man har friare spelrum, kan tänka naknare tankar och säga mer sanna saker.

Då är vi lika på den punkten i alla fall.
Citera
2012-06-09, 22:35
Medlem
Citat:
Att när man är deprimerad våga gå till en läkare och tala om detta, räknar du som att vara hjälplös? Det är nämligen det som är problemet med män - de flesta som tar livet av sig har inte pratat med någon om hur de mår före. Det är ingen som kräver att män ska springa runt på stan och gråta så fort de mår lite taskigt, men att kunna berätta för en läkare är väl inte för mycket begärt? Eller?
En deprimerad man är verkligen högvilt i levets biologiska kaos som heter sexualitet och reproduktion ja. Du förstår fort.
Citera
2012-06-09, 22:45
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
En deprimerad man är verkligen högvilt i levets biologiska kaos som heter sexualitet och reproduktion ja. Du förstår fort.

Men HERREGUD. Män ÄR deprimerade oavsett om det gör dem attraktiva eller inte! Det är ju just därför det är så viktigt att de ska våga söka hjälp så att inte enda utvägen blir självmord. DU är ju helt totalt fixerad vid sexualitet och vad som är attraktivt eller inte. Det har inte med saken att göra. Det vi diskuterar är mäns självmord - och att de är fler än kvinnors beror till stor del på att män inte söker hjälp, dvs inte får behandling. Deras depression riskerar därmed att bli djupare och längre än om de hade fått hjälp.

Kontenta: Om vi från att barn var små kunde få alla att fatta att det är okej att både pojkar och flickor ibland är ledsna skulle vi spara flera mansliv. Förstår du?
Citera
2012-06-09, 22:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Eftersom det enligt din tes inte är okej för män att vara just deprimerade så borde du ju tycka att det var av stor vikt att män faktiskt sökte hjälp och åtgärdade sådana tillstånd snarast. Istället för att försöka förtränga det och förvärra sin status.
Citera
2012-06-09, 22:51
Medlem
Citat:
Men HERREGUD. Män ÄR deprimerade oavsett om det gör dem attraktiva eller inte! Det är ju just därför det är så viktigt att de ska våga söka hjälp så att inte enda utvägen blir självmord. DU är ju helt totalt fixerad vid sexualitet och vad som är attraktivt eller inte. Det har inte med saken att göra. Det vi diskuterar är mäns självmord - och att de är fler än kvinnors beror till stor del på att män inte söker hjälp, dvs inte får behandling. Deras depression riskerar därmed att bli djupare och längre än om de hade fått hjälp.

Kontenta: Om vi från att barn var små kunde få alla att fatta att det är okej att både pojkar och flickor ibland är ledsna skulle vi spara flera mansliv. Förstår du?
Jag är helt fixerad vid sexualitet? Snarare är mänskligheten nödvändigt fixerad vid sexualitet. Har du ingen kontakt med lilla snippan?

Mäns ovilja att erkänna sårbarhet, hopplöshet, hjälplöshet handlar om att en mans förökningstekniska värde sjunker radikalt då. Kvinnor gör inget för att underlätta trycket på unga män, i synnerhet inte feminister. Jag försöker alltså förklara dem ojämlika villkoren vi lever under som leder till mäns ovilja att erkänna brister och sårbarhet. Men du verkar fortfarande inte förstå, din empatiska förmåga ter sig mycket låg.

Att feminismen är intresserad av att spara mansliv är ett vulgärt påstående. Är det därför vi har en feministisk lobbyism som vill belysa kvinnors självmordsförsök och därmed tar uppmärksamheten från det faktum att 70% av dem som tar livet av sig är män?
Citera
2012-06-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eftersom det enligt din tes inte är okej för män att vara just deprimerade så borde du ju tycka att det var av stor vikt att män faktiskt sökte hjälp och åtgärdade sådana tillstånd snarast. Istället för att försöka förtränga det och förvärra sin status.
Ja absolut. Jag ser inget fel i att en man söker hjälp för depression, jag ser inte ner på en man som lider av depression. Däremot förstår jag varför många män väljer att inte söka hjälp. Det verkar ni fullständigt oförmögna att förstå. Ideologi istället för empati?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in