Inte för jag gillar Marcus Birro direkt, men jag kan inte hata en man som tycker att politiker är ena ohedliga pack eftersom de aldrig kan inse att de har fel, och be om ursäkt för det
Sen så är ju inte Dr Phil något speciellt under direkt, i alla fall inte hans metoder eller så.
Till en tjock människa säger han: Ät mindre, motionera mer! Personen går ner i vikt, man tror Phil är gud.
Till en otrogen man säger han: Sluta vara otrogen. Om mannen lyckas hålla sig från frestelsen och hålla sig till sin fru får Phil stående ovationer. Om mannen misslyckas och är otrogen får inte Phil skit för det, utan han får stående ovationer för han hittar på något som låter bra och pratar lite, inget betydelsefullt eller så, och får sen stående ovationer för man vågar inte ifrågasätta honom.
Till en knarkare säger han: Sluta ta droger, jag ska själv se till att du hamnar på rehab. Killen får inte tag på droger där inne, Phil får stående ovationer. Dör killen av en OD säger han att personen redan passerat gränsen för allt hopp redan för längesen och börjar ta upp metoder om att gå vidare, istället för att ifrågasätta vad han själv kunnat göra annorlunda för att få fram en annan utgång.
Det är mest självklara saker han säger till ett folk vars hjärna ligger på någon slags tomgång och puttrar på, som behöver någon som säger vad de ska göra i självklara situationer. Det är väl bra att han kan hjälpa folk, men de behöver absolut inte göra en psykopat rik på kuppen.
Jag kan se Dr Phil i någon minut, då som ren underhållning bara. Tycker många kvinnor se ut att få kåtslag bredvid han på scen.