2009-01-23, 15:37
Medlem
Det var hans första fru som han var otrogen emot.
http://www.nineronline.com/2.5314/1.550429

Lite mer info om dr.pil :
http://en.wikipedia.org/wiki/Phil_McGraw

Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Alltså - jag trodde att aldrig i hela mitt liv att jag skulle någonsin skulle försvara Dr Phil, men jag måste med skam erkänna att jag såg programmet där detta utbyte var; det handlade om att han skulle fixa bilen och han ville att hon skulle lyssna på motorljudet medan han startade den. Men det bevisar väl hur manipulativ skvallerpressen är...

För övrigt så ska han väl ha varit otrogen mot henne för en himla massa år sedan?
Citera
2009-01-23, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Hah! Fan vad bra! Hoppas den jäveln åker dit på något sexuellt övergrepp eller någonting så man slipper hans extremt obehagliga besserwissriga sätt att uttala sig om andras problem. Jag hatar den där mannen, mer än vad jag hatar Oprah och Marcus Birro.

/HATE

Kan bara instämma, den mannen kan man inte annat än hata...
Citera
2009-01-23, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Kan bara instämma, den mannen kan man inte annat än hata...

Instämmer! Har länge retat mig på den snubben. Dessutom borde han döpa om sig till Dr Full för han har verkat ganska packad de få gångerna man slötittat på hans eländesprogram...eller har han så röd näsa av naturen?
Citera
2009-01-23, 17:11
Medlem
bananpastejs avatar
Inte för jag gillar Marcus Birro direkt, men jag kan inte hata en man som tycker att politiker är ena ohedliga pack eftersom de aldrig kan inse att de har fel, och be om ursäkt för det

Sen så är ju inte Dr Phil något speciellt under direkt, i alla fall inte hans metoder eller så.

Till en tjock människa säger han: Ät mindre, motionera mer! Personen går ner i vikt, man tror Phil är gud.

Till en otrogen man säger han: Sluta vara otrogen. Om mannen lyckas hålla sig från frestelsen och hålla sig till sin fru får Phil stående ovationer. Om mannen misslyckas och är otrogen får inte Phil skit för det, utan han får stående ovationer för han hittar på något som låter bra och pratar lite, inget betydelsefullt eller så, och får sen stående ovationer för man vågar inte ifrågasätta honom.

Till en knarkare säger han: Sluta ta droger, jag ska själv se till att du hamnar på rehab. Killen får inte tag på droger där inne, Phil får stående ovationer. Dör killen av en OD säger han att personen redan passerat gränsen för allt hopp redan för längesen och börjar ta upp metoder om att gå vidare, istället för att ifrågasätta vad han själv kunnat göra annorlunda för att få fram en annan utgång.

Det är mest självklara saker han säger till ett folk vars hjärna ligger på någon slags tomgång och puttrar på, som behöver någon som säger vad de ska göra i självklara situationer. Det är väl bra att han kan hjälpa folk, men de behöver absolut inte göra en psykopat rik på kuppen.

Jag kan se Dr Phil i någon minut, då som ren underhållning bara. Tycker många kvinnor se ut att få kåtslag bredvid han på scen.
Citera
2009-01-23, 17:42
Medlem
Bagwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananpastej
Inte för jag gillar Marcus Birro direkt, men jag kan inte hata en man som tycker att politiker är ena ohedliga pack eftersom de aldrig kan inse att de har fel, och be om ursäkt för det

Sen så är ju inte Dr Phil något speciellt under direkt, i alla fall inte hans metoder eller så.

Till en tjock människa säger han: Ät mindre, motionera mer! Personen går ner i vikt, man tror Phil är gud.

Till en otrogen man säger han: Sluta vara otrogen. Om mannen lyckas hålla sig från frestelsen och hålla sig till sin fru får Phil stående ovationer. Om mannen misslyckas och är otrogen får inte Phil skit för det, utan han får stående ovationer för han hittar på något som låter bra och pratar lite, inget betydelsefullt eller så, och får sen stående ovationer för man vågar inte ifrågasätta honom.

Till en knarkare säger han: Sluta ta droger, jag ska själv se till att du hamnar på rehab. Killen får inte tag på droger där inne, Phil får stående ovationer. Dör killen av en OD säger han att personen redan passerat gränsen för allt hopp redan för längesen och börjar ta upp metoder om att gå vidare, istället för att ifrågasätta vad han själv kunnat göra annorlunda för att få fram en annan utgång.

Det är mest självklara saker han säger till ett folk vars hjärna ligger på någon slags tomgång och puttrar på, som behöver någon som säger vad de ska göra i självklara situationer. Det är väl bra att han kan hjälpa folk, men de behöver absolut inte göra en psykopat rik på kuppen.

Jag kan se Dr Phil i någon minut, då som ren underhållning bara. Tycker många kvinnor se ut att få kåtslag bredvid han på scen.

Och det är bland det konstigaste jag sett på TV, hur fan lyckas han?
Citera
2009-01-23, 18:02
Medlem
bananpastejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagwell
Och det är bland det konstigaste jag sett på TV, hur fan lyckas han?

Jadu, det kan nog ingen egentligen svara på, tror inte ens kvinnorna själva vet varför

Vad som egentligen ligger bakom att dessa 45+ kvinnor blir 13 år igen, ivriga, göra vad som helst för att komma i kontakt med sitt "mansideal" kan diskuteras.

Kanske är det för att de vill ha en man som andra ser upp till, som verkar erfaren. Att han sedan inte lever upp till det bryr dom sig inte så mycket om.
Kan det vara en speciell utformad gren ifrån hybristophilia som de flesta kvinnor lider utav, eftersom de är ju hans största "målgrupp"?

Efter vad jag har sett av Dr Phil har jag lika stor förståelse till varför massor av kvinnor gillar honom som t ex Ted Bundy, dvs ingen förståelse alls!
Citera
2009-01-23, 18:27
Medlem
Glöm ej att dessa program är gjorda för amerikanare av amerikanare..!!!
Citera
2009-01-23, 18:49
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Glöm ej att dessa program är gjorda för amerikanare av amerikanare..!!!
Men varför måste jag då stå ut med Dr. PedoPhil med frugan varenda j#vl@ lördagmorgon i svensk tv. Hoppas han åker dit rejält så han tappar allt förtroende. Då ska j ag säga, - Vad var det jag sa.
Citera
2009-01-23, 18:53
Moderator
blomvattnares avatar
Det är knappt att jag vågar säga det här, men jag tycker faktiskt ganska bra om Dr Phil!

Programmet är väldigt amerikanskt. Applåder och glädjeskrik. Kramar och jubel. Detta tilltalar mig inte alls. Vad jag gillar är vissa formuleringar och åsikter Dr Phil delar med sig av. Han har sagt många kloka saker enligt mig. Kan man bortse från amerikaniseringen så tonar en del nyttigt fram.
Citera
2009-01-23, 19:06
Medlem
bananpastejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det är knappt att jag vågar säga det här, men jag tycker faktiskt ganska bra om Dr Phil!

Programmet är väldigt amerikanskt. Applåder och glädjeskrik. Kramar och jubel. Detta tilltalar mig inte alls. Vad jag gillar är vissa formuleringar och åsikter Dr Phil delar med sig av. Han har sagt många kloka saker enligt mig. Kan man bortse från amerikaniseringen så tonar en del nyttigt fram.

Kan du hålla med om att mycket han säger är relativt självklart ändå ibland? Vissa människor behöver ju en spark i baken ibland, och det är inget fel med det.
Hela konceptet hade ju gått i krasch om han skrek ut "självklara lösningar" otrevligt, istället för att servera dom på rosa ludna moln som svävar fram till öronen på en. Sen ger han ju gärna bort en bok som han gömmer under stolarna i publiken ibland för att verka generös och godhjärtad
Citera
2009-01-23, 20:12
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Jo, visst - han må vara smart. Men han är verkligen inte värd den entusiasm som han har fått. Han är bara en TV-profil med inlärda meningar och manus.

/HATE
Citera
2009-01-23, 20:18
Moderator
blomvattnares avatar
Haha, jag visste att jag skulle få på moppo! Ja, mycket av det han säger är självklarheter och inrepeterat. Det är ju amerikansk TV vi talar om!

Men - vissa formuleringar får han till väldigt bra. Nu är det några år sedan jag följde hans program, så jag vet inte om det har blivit sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in