• 4
  • 5
2012-06-16, 13:45
Medlem
chajusongs avatar
På tisdag börjar semestern, då känns det bra att ha en sommarbudget på 100 000:- att resa för

Hoppas alla andra sparare där ute använder sina pengar till något trevligt.
Citera
2012-06-16, 21:39
Medlem
Isnatts avatar
Jag har sparpengarna för att kunna leva gott utan att behöva oroa mig för någon oförutsed utgift och kunna göra "vad jag vill". Jag sover gott och känner ett lugn över att ha pengar på banken.

Jag var jävligt fattig när jag flyttade hemifrån som 18-åring och några år framåt och tycker att det är skönt att ha pengar helt enkelt.
Citera
2012-06-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag har sparpengarna för att kunna leva gott utan att behöva oroa mig för någon oförutsed utgift och kunna göra "vad jag vill". Jag sover gott och känner ett lugn över att ha pengar på banken.

Jag var jävligt fattig när jag flyttade hemifrån som 18-åring och några år framåt och tycker att det är skönt att ha pengar helt enkelt.

Är precis samma sak för mig. Att veta att man har mycket pengar på banken och på så vis slippa oroa sig för oförutsedda utgifter och även om de kommer så påverkar de knappt alls min ekonomi. Man kan köpa vad man vill, resa när det passar och man sover gott om natten. Man slipper ligga sömnlös och fundera över hur i helvete man ska kunna betala den där räkningen eller hur man ska ha råd med mat till familjen när huslånet dras och så vidare.
Citera
2012-06-20, 07:52
Medlem
Germanofils avatar
Har två syften med mitt sparande. Det första är att skapa en ekonomisk buffert som jag kan leva ifrån om jag blir arbetslös när mitt kontrakt går ut om ett år.

Det andra syftet är att jag och min fru förmodligen ska ta över en släktings hus inom de närmaste åren. Vi vill då renovera och bygga om huset för en större summa och då vill vi ju gärna kunna betala åtminstone en del av summan kontant och därmed minska lånets storlek.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in