2012-05-31, 20:55
Medlem
Tjenare! Jag använder idag Bulldogs serie efter att ha läst att det är en prisvärd och bra serie. Efter att ha läst lite här så verkar det som att det egentligen är billiga, värdelösa produkter och att man endast betalar för deras marknadsföring, stämmer det?

Finns det någon bättre serie i samma prisklass, eller i villet fall inte jättemycket dyrare?

Vet att en kompis använder dermologica, men EN produkt från dem kostar ju för fasen lika mycket som HELA Bulldogs serie, finns det inte bra produkter till mänskliga priser?

Vilka serier rekommenderas som inte är allt för dyra?

Och vilka ämnen behöver huden? Alla bra krämer borde väl innehålla i proncip samma ämnen, då det borde vara vissa specifika ämnen som är bra?

-Jag har väldigt tunn hud, enlikt en ansiktsteraput.
-Har alltid haft lite fetare hud, om jag inte tväddade ansiktet på några dagar innan fick jag en fet hinna på huden. Efter en kur med roaccutan så har jag nu torr hur istället. Jag får fortfarande några stora finnar dock konstigt nog

Jag vill alltså ha en billig, prisvärd hudvårdsserie till min tunna och torra hud. Vad rekomenderas?

Tack på förhand!
Citera
2012-05-31, 21:43
Medlem
AnCa89s avatar
Man skall inte förvänta sig ett mirakelresultat om man använder billiga hudvårdsprodukter, det är bara så. I billiga produkter läggar man bara en massa billig skit som inte gör ett dugg, förutom liten återfuktning o_O

Vill du inte testa SkinPlans produkterna? De är inte så himla dyra och gör verkligen vad de lovar och är väldigt dryga.
Citera
2012-06-01, 13:11
Medlem
blink21s avatar
Har du kört på en roa kur nyligen så ska du vara ganska försiktig med allt för mycket hudvårdsprodukter, speciellt såna som torkar ut. Skulle jag varit i dina kläder med torr hud efter en roa kur hade jag nog kört enbart på återfuktare ingen ansiktstvätt.

Hade kört med antingen propyless som rekommenderas av min hudläkare eller men-u återfuktare som jag själv tycker är bra och som dessutom är ruskigt dryg.
Citera
2012-06-01, 16:54
Medlem
3rds avatar
Tycker inte heller Bulldog är speciellt bra, möjligtsvis shower och shaving gelen men inga andra. Då tycker jag L'oreal eller tom Nivea är bättre om man vill hålla ner priset. Däremot tycker jag att Recipe gör riktigt bra grejer. Inte alltför dyrt heller. Finns såklart en uppsjö av märken men det är lite individuellt vad man tycker är bra.
Citera
2012-06-02, 18:56
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Spana in Weleda eller eilas.se båda är ekologiska hudvårdsserier och snälla emot huden. Var noga med återfuktningen men även rengöringen innan. Deso bättre rengöring och riktig återfukning desto mindre försöker huden återfukta sig själva vilket leder till mindre finnar.

Ekologiskt och naturligt är att rekommendera till alla då det inte innehåller mineraloljor (som lägger sig som en hinna på huden så den inte kan andas) eller andra utfyllnadsmedel som bara påverkar din hud negativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in